• Äldre 14 Oct 18:12
    1040 visningar
    1 svar
    1
    1040

    Nya tvns tv bild har en ljus fläck när man startar upp..tecken på fel?

    Hej,
    tog precis upp den nya tvn.
    Den är svart och avstängd och när jag trycker på att starta bilden och skärmen då ljusnar till så blir det en ljusare fläck i mitten typ.. som att den har fått en smäll eller nåt är påväg att gå sönder..det kopplar jag sådant till iaf.

    Är det någon som vet något om det? om det är tecken på att pixlar eller bildskärmen är påväg att bli kass eller nåt?

    Jag ringde dit jagköpte den och det var ju inte en som kunde sådant hördes ju för hon tyckte bara jag skulle behålla och se om det blir nåt fel..
    MEN jag vill ju inte ha en tv som kanske redan är på väg att gå sönder och sen gå igenom massa service och vara utan tv..

    dessutom är detta ANDRA TVN.. idag var bytet av den första som var fel på då det inte lyste nån knapp på tvn när den var på eller av osv..

    dessutom har den ett annat problem..är det någon som känner till det: att man måste starta boxen först och låta den komma helt igång och sen starta tvn för att den ska hitta bild. annars hittar den inte..
    Men om jag startar båda på en gång eller tvn först, så måste jag stänga av tvn igen och starta om för den ska hitta boxen.. helt vansinnigt..det har jag inte med någon annan tv eller nåt..

  • Svar på tråden Nya tvns tv bild har en ljus fläck när man startar upp..tecken på fel?
  • Äldre 15 Oct 16:09
    #1

    Jag tror att TV:n är ok, men det är svårt att veta utan att ha sett det själv. Om du vill visa hur det ser ut så gör en video och lägg upp på någon lämplig videosite.

    Angående att du måste starta apparaterna i rätt ordning så borde det lösas genom att du väljer rätt input på din TV. På en TV finns det oftast flera olika kontakter som gör att du kan koppla in olika enheter som video, dvd, digitalbox etc samtidigt. För att byta mellan de enheterna så väljer du vilken input TV:n ska använda. 

    Exakt hur du gör det på din TV vet jag inte. Oftast är det en knapp som det antingen står INPUT vid eller har en symbol med en pil som pekar in mot en fyrkant som symboliserar TV:n.
    Om du inte hittar den så kolla i din manual eller skriv vilken TV du har här.

Svar på tråden Nya tvns tv bild har en ljus fläck när man startar upp..tecken på fel?