• Charlotte1987

    Tips på egna halloween decorationer och lekar

    Min 4åriga dotter har länge önskat att få ha ett halloween party. Så jag tänkte att hon skulle få ha ett nu. Det blir ett halloween disco. Vill gärna göra det lite spöklikt och kusligt här hemma då men känner inte att jag har råd att spendera en massa pengar på att köpa färdiga decorationer. Så jag undrar om någon vill ge mig tips på billiga decorationer?


    Sen så skulle jag vilja ha hjälp med tips på lekar. Nåt roligt alternativ till sätta knorren på grisen kanske?


     


    Tänkte även ha en fiskedamm men fiskar känns ju inte så kusliga så vad kan man göra istället? :)

  • Svar på tråden Tips på egna halloween decorationer och lekar
  • nozpa

    Du kan anordna en spökpromenad/spökjakt. Behöver ju inte vara några spöken, bara känslan av att kanske, kanske finns det ett spöke typ. Sedan hittar dom godispåsarna i slutet.

    Köpa lite spindelväv och plastspindlar, klippa ut spöken ur kaffefilter går att fästa på glasburkar och ha värmeljus i, har du tårtpapper hemma så kan du göra spöken av dom också och hänga upp.

    Finns massor på nätet.

    Lekar, du kan ha lite olika burkar med läbbigt innehåll i. Så ska barnen, utan att kika såklart stoppa ner händerna i det och gissa vad det kan vara.
    T ex överkokta makaroner, kräm osv.

  • Charlotte1987

    Ah tack så mycket för tipsen! Och det sista du skrev om burkarna med läskigt innehåll kommer ja ihåg att man gjorde när jag var liten, det var läskigt. Så det ska jag nog göra! :)

Svar på tråden Tips på egna halloween decorationer och lekar