• Äldre 22 Oct 12:12
    684 visningar
    2 svar
    2
    684

    Olika politiska engagemang

    Jag dejtar en kvinna och vi gillar varandra, så det finns potential att det utvecklas till ett riktigt förhållande. I går kväll nämnde hon emellertid det faktum att vi är engagerade i olika politiska partier och till saken hör väl att hon tidigare har varit aktiv i samma parti där jag fortfarande är aktiv, men hon kände sig inte riktigt välkommen där. Hon tror att detta skulle kunna bli ett problem för oss, för hon vill inte kampanja mot sin pojkvän.

    Jag tror inte att det nödvändigtvis behöver bli ett problem. Våra respektive partier är inte huvudmotståndare till varandra, om än inte heller fullständigt på samma planhalva. Dessutom bör man kunna hålla sitt politiska engagemang utanför familjebildningen.

    Vad tror ni? Är du politiskt engagerad och har någon erfarenhet av en fråga som denna?

  • Svar på tråden Olika politiska engagemang
  • Äldre 23 Oct 08:47
    #1

    Så länge man är någotsånär inom samma planhalva borde det inte vara något problem. Om däremot en är moderat och den andre vänsterpartist har man tydligen helt olika grundvärderingar och då kan det nog vara ett problem men då är det inte så mycket partipolitiken som de olika värderingarna som är problemet.

  • Äldre 31 Oct 22:06
    #2

    Jag tror att de kan fungera utmärkt. Förutsatt att ni Mentat säger inte är på för lång ideologisk kant med varandra :)

Svar på tråden Olika politiska engagemang