• Äldre 23 Oct 09:00
    43935 visningar
    109 svar
    109
    43935

    Tävling: Vad är det pinsammaste du varit med om?



    Nu är det är mörkt och kymigt ute, regnet smattrar mot fönsterrutorna och halloween står snart för dörren.
    Vad passar bättre då om inte en chans att kura i "biomörkret" med en stor låda popcorn och din lilla favoritperson!
    Nu har du chansen att vinna biobiljetter till filmen "Muminfamiljen på Rivieran" och inte nog med det häftiga Muminprylar.

    Så här tävlar du:
    Berätta om det pinsammaste du har varit med om.
    Det behöver inte handla om dig eller dina närmaste utan det kan kanske vara något du sett eller hört.
    Du får berätta om hur många pinsamheter du vill men en pinsamhet per inlägg.
    Skriv även en kort motivering varför du vill vinna!
    Ladda gärna upp en bild i temat halloween som extra bonus!

    Tävlingen pågår t.om midnatt 2/11 och vinnare meddelas i tråden.
    Vinnare utses av en jury från Familjeliv.se

    Lycka till!Solig
  • Svar på tråden Tävling: Vad är det pinsammaste du varit med om?
  • Äldre 24 Oct 17:34
    #21

    Efter en månad tillsammans med min nuvarande råkade jag skämta om att bajsa inför varandra eller något sådant, att där går gränsen typ. I alla fall började han skratta och man undrar ju varför, tillslut erkände hann att när han kom hem och jag var på jobbet någon vecka tidigare så hade jag glömt att spola. Något som aldrig händer mig annars, men självklart, är det någon gång sådant ska hända så är det ju när man träffar mannen i sitt liv och är nykär...

    Vinna vore trevligt för att båda mina barn äntligen är tillräckligt stora och i lagom ålder för att se samma film

  • Äldre 24 Oct 19:02
    #22
    +1

    Tror jag gick i 5:an o var på ett stort köpcenter. Jag blev tvungen att gå på toa. Det fanns en vid kassorna till mataffären (en stor med många kassor) man kunde se tian från alla kassor.

    När jag kom dit upptäckte jag till min förfäran att låset var trasigt. Men jag var så kissnödig att jag helt enkelt inte hade tid att gå nån annanstans. Lyckligtvis var toan liten o om jag satt på den kunde jag samtidigt hålla emot dörren så jag tog chansen.... När jag precis pinkat klart (hörde änglakören sjunga Hallaluja så pinkenödig var jag) slets dörren upp - o släpper jag handtaget? Nä, jag håller kvar o flyger upp från toan, o landar pladask på mage med rumpan bar. Vem står utanför? Jo, givetvis skolans snyggaste o mest populäre kille o nåt som kändes som halva stan i kassorna. Reste mig upp, drog upp brallorna o sprang därifrån medan jag hörde folk tjuta av skratt bakom mig. Försökte få pappa att byta skola åt mig, men han vägrade! :(

    Mina två småttingar 3,5 o 2,5 år har aldrig varit på bio o jag tror att de skulle tycka att det var spännande att få göra det.

  • Äldre 24 Oct 21:05
    #23
    Tocopherol skrev 2014-10-23 14:50:51 följande:
    Hahahaha, jag skrattar så jag gråter, helt underbart! Jag röstar på denna, inofficiellt.  Solig
    Alltså jag dör i skratt!! Det här gjorde min kväll ???????? du måste lätt vinna.
  • Äldre 24 Oct 23:09
    #24

    Jag brukar inte vara med om pinsamheter för jag skäms inte så lätt, men jag kom på en sak som var riktigt jävla pinsamt. Jag hade hälsat på min mamma i en annan stad och skulle ta tåget hem. Vi hade precis ätit och min mage krånglar ibland (misstänker IBS). Bara en stund innan tåget kommer känner jag hur det börjar bubbla i magen och jag får panik, jag MÅSTE bajsa NU! Så när tåget kommer springer jag på med barnvagn, ryggsäck, resväska, påsar och dottern. Lämnar barnvagnen och springer in på toa med resten. Tåget var överfullt så det var minst 10 personer utanför toaletten (ni vet området mellan vagnarna). Väl inne på toa håller jag tummarna för att det inte ska låta eller lukta så hemskt. Och då kommer det, världens högsta bajsprutt, och inte bara en gång. Jag sitter där hur länge som helst och ljudet kommer flera gånger, ingen tvekan om att det hörs ut. Och det börjar stinka och min stackars dotter klagar högljutt att det luktar äckligt (självklart så det hörs ut). Och till slut upptäcker jag till min förfäran att det inte finns något toapapper Skrikandes DÅ var jag glad att jag tog med alla väskor in, för i ett av facken hittar jag några servetter som jag tog med mig från restaurangen. Hade det inte varit för stanken hade jag helst stannat kvar därinne resten av resan, för att gå ut därifrån efter att ha bajsat högljutt inför minst 10 personer som hörde på och visste hur länge jag satt därinne var hemskt pinsamt. När dörren öppnades satt där en man som tittade rakt på mig med en min som sa "usch vad äckligt" och "hahaha jag dör vad roligt" på samma gång. Jag bara stirrade ner i golvet, tog min dotter och alla väskor och bara gick låååååångt därifrån. Men till och med i vagnen bredvid kollade folk på mig, det måste ju ha hörts ända dit... Skäms

    (Nu hoppas jag att jag vinner för det var hemskt pinsamt att bara berätta om detta xD haha)

    Jag skulle vilja vinna för att både jag och min dotter (4 år) älskar film, tecknat och Mumin. (Jag är animationsnörd och drömmer själv om att bli animatör en dag, så jag älskar att kolla på tecknade filmer!) Vi har nyligen börjat läsa kapitelböcker vid läggdags, och den senaste boken som dottern valde ut på biblioteket var just Mumin. Den var helt underbar och det hade varit riktigt kul att få se Mumin på bio :)



    Lägger även upp förra årets halloweenpumpa, dottern fick välja motiv och det blev angry birds, undra om man ska ge sig på ett mumintroll i år? ;)

  • Äldre 25 Oct 10:30
    #25

    Det här tycker jag är superkul nu, men vid tillfället så ville jag bara gömma mig.

    Hämtade dottern på dagis och en fröken tog mig åt sidan för att förklara att barn ser och hör mer än vad man tror och att vissa saker kanske är skrämmande för barnet att se och höra. Hon intygade att hon inte ville lägga sig i vårt privatliv men att vi kanske skulle låta dottern prata med någon om hon hade råkat se våra aktiviteter.

    Här stod jag som ett fån och förstod ingenting!

    "Jo, men A berättade att ni smiskar varandra på kvällarna"

    Jag hade absolut ingen förklaring till vart hon fått det ifrån och jag såg nog ganska skyldig ut när jag stod där och inte hade något alls att säga om det.

    Först några dagar efter kom jag på att flera månader tidigare så satt jag och maken i soffan och jag skulle ta en filt men han satt på ena hörnet och när jag ryckte i den så råkade jag snärta till mannen i ansiktet så hans glasögon flög av och precis då så kommer dottern in i vardagsrummet och undrar vad vi håller på med. Korkat nog så svarade jag att jag bara piskar pappa lite.

    Flickan nöjde sig med det svaret och ropade sedan från övervåningen " Nu går jag och lägger mig igen så då kan ni fortsätta att smiska varandra "

    Man ska välja sina ord med omsorg

    Motivering till varför jag vill vinna är att vi precis flyttat 130 mil och det har regnat konstant i 3 veckor vilket vi inte är van så jag börjar få ont om idéer om hur vi ska roa barnen inomhus. Att bara fara på lekland, badhus, bio och liknande blir dyrt i längden så att vinna biobiljetter hade verkligen varit toppen.

  • Äldre 25 Oct 15:05
    #26

    Det mest pinsamma jag någonsin har varit med om är en händelse som jag faktiskt aldrig har berättat för någon utomstående sen det hände... För jag skäms fortfarande snart 4 år senare :D but here it goes:

    För snart 4 år sen föddes min dotter, mitt första barn. Jag var relativt ung, hade ingen som helst koll på förlossningar och vad som kan hända. Hur som helst så resulterade förlossningen i en sfinkterruptur, vilket för er som inte vet vad det är, innebär att underlivet spricker från slidan till ändtarmen, och i mitt fall så var ändtarmsmuskeln nästan helt av. Jag fick massvis med smärtstillande för smärtan, men snäll som min läkare var så fick jag även flytande laxeringsmedel att ta med hem, för att det inte skulle göra så ont att bajsa första tiden. Jag skulle ta det varje dag, så det gjorde jag, precis så mycket som läkaren hade sagt och så många ggr om dagen dem sagt.

    Dagarna gick och jag hade så ont så jag inte kunde sitta, utan låg mest ner, när jag behövde gå på toaletten så tog det flera minuter för mig att ta mig upp. Jag kunde dock bara kissa, jag åt som vanligt men blec aldrig bajsnödig trots laxeringsmedlet, men jag fortsatte ta det. Tänkte inte så mycket på det, mer än att det var skönt att slippa bajsa eftersom jag var rädd för smärtan.

    Efter ca en vecka eller mer, en väldigt sen kväll så ligger jag i sängen bredvid min sambo, min svärmor var i samma hus i ett annat sovrum, för att hjälpa oss med bebisen första tiden då jag hade så ont. När jag plötsligt känner mig bajsnödig, det kom från ingenstans, jag säger till min sambo att jag måste gå på toaletten NU, han måste hjälpa mig på en gång, han försöker väl så gott han kan hjälpa mig upp, men han vet inte att jag inte kan hålla mig, ändtarmsmuskeln var ju inte som vanligt och jag kunde inte hålla mig. Jag bajsade på mig i sängen... Inte bara lite, utan diarre, och avföring för hela veckan då jag inte bajsat alls. Sambon får panik, jag gråter, sängen är helt full av bajs. Och han ropar på sin mamma då han inte vet vad han ska göra och bebisen har vaknat.

    Jag får hjälp till badrummet, låser in mig i över en timme, duschar. Medans dom tar bort sängkläderna och slänger dem i svarta sopsäckar, på madrassen är en stor fläck som dom försöker skrubba bort. Fönstrena står vidöppna för det luktade hemskt.

    När jag kommer tillbaks så skäms jag så otroligt mycket så jag bara vill fly, vill springa därifrån och aldrig mer behöva se varken sambon eller svärmor igen. Dom har bäddat åt oss i ett annat sovrum där vi sover för natten.

    Jag har aldrig skämts så mycket i hela mitt liv varken före eller efter det här! Jag fick sambon och svärmor att lova och svära att aldrig någonsin nämna det här för varken mig eller någon annan igen, vilket dom aldrig gjort. Men jag kommer aldrig glömma den där kvällen, paniken, bajset och skammen.

    Jag vill vinna för jag vill ta med min dotter som också var den som "orsakade" mitt livs mest pinsamma situation, på bio! Hon fyller som sagt 4 år i december, och hon har aldrig varit på bio innan. Hon skulle få biobiljetter i födelsedagspresent, men min sambo har precis blivit arbetlös och vi lever på mitt csn då jag är student. Så jag skulle bli jätteglad om jag vann och kunde få ta med henne på bio för första gången. :)

  • Äldre 25 Oct 21:01
    #27
    luciabarn skrev 2014-10-25 15:05:15 följande:

    Det mest pinsamma jag någonsin har varit med om är en händelse som jag faktiskt aldrig har berättat för någon utomstående sen det hände... För jag skäms fortfarande snart 4 år senare :D but here it goes:

    För snart 4 år sen föddes min dotter, mitt första barn. Jag var relativt ung, hade ingen som helst koll på förlossningar och vad som kan hända. Hur som helst så resulterade förlossningen i en sfinkterruptur, vilket för er som inte vet vad det är, innebär att underlivet spricker från slidan till ändtarmen, och i mitt fall så var ändtarmsmuskeln nästan helt av. Jag fick massvis med smärtstillande för smärtan, men snäll som min läkare var så fick jag även flytande laxeringsmedel att ta med hem, för att det inte skulle göra så ont att bajsa första tiden. Jag skulle ta det varje dag, så det gjorde jag, precis så mycket som läkaren hade sagt och så många ggr om dagen dem sagt.

    Dagarna gick och jag hade så ont så jag inte kunde sitta, utan låg mest ner, när jag behövde gå på toaletten så tog det flera minuter för mig att ta mig upp. Jag kunde dock bara kissa, jag åt som vanligt men blec aldrig bajsnödig trots laxeringsmedlet, men jag fortsatte ta det. Tänkte inte så mycket på det, mer än att det var skönt att slippa bajsa eftersom jag var rädd för smärtan.

    Efter ca en vecka eller mer, en väldigt sen kväll så ligger jag i sängen bredvid min sambo, min svärmor var i samma hus i ett annat sovrum, för att hjälpa oss med bebisen första tiden då jag hade så ont. När jag plötsligt känner mig bajsnödig, det kom från ingenstans, jag säger till min sambo att jag måste gå på toaletten NU, han måste hjälpa mig på en gång, han försöker väl så gott han kan hjälpa mig upp, men han vet inte att jag inte kan hålla mig, ändtarmsmuskeln var ju inte som vanligt och jag kunde inte hålla mig. Jag bajsade på mig i sängen... Inte bara lite, utan diarre, och avföring för hela veckan då jag inte bajsat alls. Sambon får panik, jag gråter, sängen är helt full av bajs. Och han ropar på sin mamma då han inte vet vad han ska göra och bebisen har vaknat.

    Jag får hjälp till badrummet, låser in mig i över en timme, duschar. Medans dom tar bort sängkläderna och slänger dem i svarta sopsäckar, på madrassen är en stor fläck som dom försöker skrubba bort. Fönstrena står vidöppna för det luktade hemskt.

    När jag kommer tillbaks så skäms jag så otroligt mycket så jag bara vill fly, vill springa därifrån och aldrig mer behöva se varken sambon eller svärmor igen. Dom har bäddat åt oss i ett annat sovrum där vi sover för natten.

    Jag har aldrig skämts så mycket i hela mitt liv varken före eller efter det här! Jag fick sambon och svärmor att lova och svära att aldrig någonsin nämna det här för varken mig eller någon annan igen, vilket dom aldrig gjort. Men jag kommer aldrig glömma den där kvällen, paniken, bajset och skammen.

    Jag vill vinna för jag vill ta med min dotter som också var den som "orsakade" mitt livs mest pinsamma situation, på bio! Hon fyller som sagt 4 år i december, och hon har aldrig varit på bio innan. Hon skulle få biobiljetter i födelsedagspresent, men min sambo har precis blivit arbetlös och vi lever på mitt csn då jag är student. Så jag skulle bli jätteglad om jag vann och kunde få ta med henne på bio för första gången. :)


    Jag tänkte skriva mitt, men det är ingenting mot det här.. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Din stackare :)
  • faithf­ully
    Äldre 25 Oct 21:09
    #28
    luciabarn skrev 2014-10-25 15:05:15 följande:

    Det mest pinsamma jag någonsin har varit med om är en händelse som jag faktiskt aldrig har berättat för någon utomstående sen det hände... För jag skäms fortfarande snart 4 år senare :D but here it goes:

    För snart 4 år sen föddes min dotter, mitt första barn. Jag var relativt ung, hade ingen som helst koll på förlossningar och vad som kan hända. Hur som helst så resulterade förlossningen i en sfinkterruptur, vilket för er som inte vet vad det är, innebär att underlivet spricker från slidan till ändtarmen, och i mitt fall så var ändtarmsmuskeln nästan helt av. Jag fick massvis med smärtstillande för smärtan, men snäll som min läkare var så fick jag även flytande laxeringsmedel att ta med hem, för att det inte skulle göra så ont att bajsa första tiden. Jag skulle ta det varje dag, så det gjorde jag, precis så mycket som läkaren hade sagt och så många ggr om dagen dem sagt.

    Dagarna gick och jag hade så ont så jag inte kunde sitta, utan låg mest ner, när jag behövde gå på toaletten så tog det flera minuter för mig att ta mig upp. Jag kunde dock bara kissa, jag åt som vanligt men blec aldrig bajsnödig trots laxeringsmedlet, men jag fortsatte ta det. Tänkte inte så mycket på det, mer än att det var skönt att slippa bajsa eftersom jag var rädd för smärtan.

    Efter ca en vecka eller mer, en väldigt sen kväll så ligger jag i sängen bredvid min sambo, min svärmor var i samma hus i ett annat sovrum, för att hjälpa oss med bebisen första tiden då jag hade så ont. När jag plötsligt känner mig bajsnödig, det kom från ingenstans, jag säger till min sambo att jag måste gå på toaletten NU, han måste hjälpa mig på en gång, han försöker väl så gott han kan hjälpa mig upp, men han vet inte att jag inte kan hålla mig, ändtarmsmuskeln var ju inte som vanligt och jag kunde inte hålla mig. Jag bajsade på mig i sängen... Inte bara lite, utan diarre, och avföring för hela veckan då jag inte bajsat alls. Sambon får panik, jag gråter, sängen är helt full av bajs. Och han ropar på sin mamma då han inte vet vad han ska göra och bebisen har vaknat.

    Jag får hjälp till badrummet, låser in mig i över en timme, duschar. Medans dom tar bort sängkläderna och slänger dem i svarta sopsäckar, på madrassen är en stor fläck som dom försöker skrubba bort. Fönstrena står vidöppna för det luktade hemskt.

    När jag kommer tillbaks så skäms jag så otroligt mycket så jag bara vill fly, vill springa därifrån och aldrig mer behöva se varken sambon eller svärmor igen. Dom har bäddat åt oss i ett annat sovrum där vi sover för natten.

    Jag har aldrig skämts så mycket i hela mitt liv varken före eller efter det här! Jag fick sambon och svärmor att lova och svära att aldrig någonsin nämna det här för varken mig eller någon annan igen, vilket dom aldrig gjort. Men jag kommer aldrig glömma den där kvällen, paniken, bajset och skammen.

    Jag vill vinna för jag vill ta med min dotter som också var den som "orsakade" mitt livs mest pinsamma situation, på bio! Hon fyller som sagt 4 år i december, och hon har aldrig varit på bio innan. Hon skulle få biobiljetter i födelsedagspresent, men min sambo har precis blivit arbetlös och vi lever på mitt csn då jag är student. Så jag skulle bli jätteglad om jag vann och kunde få ta med henne på bio för första gången. :)


    Röstar för paniken, bajset och skammen! :)
    Hoppas ni kommer er iväg på bio snart
  • Äldre 26 Oct 00:38
    #29
    luciabarn skrev 2014-10-25 16:05:15 följande:

    Det mest pinsamma jag någonsin har varit med om är en händelse som jag faktiskt aldrig har berättat för någon utomstående sen det hände... För jag skäms fortfarande snart 4 år senare :D but here it goes:

    För snart 4 år sen föddes min dotter, mitt första barn. Jag var relativt ung, hade ingen som helst koll på förlossningar och vad som kan hända. Hur som helst så resulterade förlossningen i en sfinkterruptur, vilket för er som inte vet vad det är, innebär att underlivet spricker från slidan till ändtarmen, och i mitt fall så var ändtarmsmuskeln nästan helt av. Jag fick massvis med smärtstillande för smärtan, men snäll som min läkare var så fick jag även flytande laxeringsmedel att ta med hem, för att det inte skulle göra så ont att bajsa första tiden. Jag skulle ta det varje dag, så det gjorde jag, precis så mycket som läkaren hade sagt och så många ggr om dagen dem sagt.

    Dagarna gick och jag hade så ont så jag inte kunde sitta, utan låg mest ner, när jag behövde gå på toaletten så tog det flera minuter för mig att ta mig upp. Jag kunde dock bara kissa, jag åt som vanligt men blec aldrig bajsnödig trots laxeringsmedlet, men jag fortsatte ta det. Tänkte inte så mycket på det, mer än att det var skönt att slippa bajsa eftersom jag var rädd för smärtan.

    Efter ca en vecka eller mer, en väldigt sen kväll så ligger jag i sängen bredvid min sambo, min svärmor var i samma hus i ett annat sovrum, för att hjälpa oss med bebisen första tiden då jag hade så ont. När jag plötsligt känner mig bajsnödig, det kom från ingenstans, jag säger till min sambo att jag måste gå på toaletten NU, han måste hjälpa mig på en gång, han försöker väl så gott han kan hjälpa mig upp, men han vet inte att jag inte kan hålla mig, ändtarmsmuskeln var ju inte som vanligt och jag kunde inte hålla mig. Jag bajsade på mig i sängen... Inte bara lite, utan diarre, och avföring för hela veckan då jag inte bajsat alls. Sambon får panik, jag gråter, sängen är helt full av bajs. Och han ropar på sin mamma då han inte vet vad han ska göra och bebisen har vaknat.

    Jag får hjälp till badrummet, låser in mig i över en timme, duschar. Medans dom tar bort sängkläderna och slänger dem i svarta sopsäckar, på madrassen är en stor fläck som dom försöker skrubba bort. Fönstrena står vidöppna för det luktade hemskt.

    När jag kommer tillbaks så skäms jag så otroligt mycket så jag bara vill fly, vill springa därifrån och aldrig mer behöva se varken sambon eller svärmor igen. Dom har bäddat åt oss i ett annat sovrum där vi sover för natten.

    Jag har aldrig skämts så mycket i hela mitt liv varken före eller efter det här! Jag fick sambon och svärmor att lova och svära att aldrig någonsin nämna det här för varken mig eller någon annan igen, vilket dom aldrig gjort. Men jag kommer aldrig glömma den där kvällen, paniken, bajset och skammen.

    Jag vill vinna för jag vill ta med min dotter som också var den som "orsakade" mitt livs mest pinsamma situation, på bio! Hon fyller som sagt 4 år i december, och hon har aldrig varit på bio innan. Hon skulle få biobiljetter i födelsedagspresent, men min sambo har precis blivit arbetlös och vi lever på mitt csn då jag är student. Så jag skulle bli jätteglad om jag vann och kunde få ta med henne på bio för första gången. :)


    Åh, det kan verkligen inte ha varit enkelt! Jag har en klump i magen efter att ha läst ditt inlägg, stackare. Sänder dig en stor Kram! Du borde helt klart vinna :')
  • Äldre 26 Oct 10:06
    #30
    Orcha skrev 2014-10-23 22:12:37 följande:

    Pinsammaste.
    Jo jag råkade på en pilt härinne som antingen trodde att han var miljonär och har övertygat halva fl om detsamma, eller så var han rik och bara lite felknuffad.

    En annan pinsam sak, jag körde ut från en fyrvägskorsning där trafiklysena var trasiga. Och fick en hög tuta på mig.
    Jag är ganska aggressiv i trafiken till skillnad mot annars, så jag for ut ur bilen och hade skällsorden DÄR bara för att inse att jag var fel ute...
    Felåt...
    (jag tror att ord som MAN-FJANT och JÄVLA RATT-TÖNT förekom)
    *skäms*


    He! he! Kan inte låta bli att kommentera- jag kan ju mycket väl förstå din situation. Och jag tänkte inte berätta de som min pinsamhet, men jag hamnade också en gång i en situation där jag "råkade" köra rakt ut i en fyrvägskorning- men det var inte frivilligt, utan berodde på att bromsarna gått sönder. Som tur var hade trafikljusen precis slagit om, så bilarna från den korsande vägen hade inte fått upp farten. Egentligen var hela situationen minst sagt nervös- det hade ju kunnat gå fruktansvärt illa. Det hade det kanske kunnat i ditt fall också

    Men det jag tänker på så här många år i efterhand- förutom att vi hade himla tur mitt i allthop- var den smått komiska situationen när vi gled rakt genom korsningen och jag satt med en hand på ratten och en på min pojkvän som var på väg ut ur bilen.

    Pinsamma historier har jag gott om, och de mest pinsamma skulle jag nog inte ens skriva om här.

    En gång för många år sedan, skulle jag gå på en simhall i en stad där jag aldrig besökt denna inrättning tidigare. Jag vet inte varför det gick så snett när jag skulle in i duschen, men när jag stod där naken kom en lika naken man och påpekade att jag var i fel dusch.....

    Det här är som sagt var inte det mest pinsamma jag varit med om, så ni kan ju gissa hur det ser ut i övrigt.Skrattande

    Min motivation till att vinna: vi är egentligen för gamla för mumin- fast jag har ju lite nostalgikänningar. Men jag känner en ensam mamma med två barn som alltid är sliten och det finns aldrig pengar. Det stora barnet tycker det är pestigt att behöva ta hand om den mindre. De har en fin biograf där de bor och jag vet att varje bidrag till någon form av nöjesaktivitet faller i god jord- antingen de båda barnen tillsammans så mamman får en ensam timme , eller möjligheten att ta med den mista på bio. 

     
     
Svar på tråden Tävling: Vad är det pinsammaste du varit med om?