Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vad betyder "supa" för dig?

Att man dricker alkohol med syfte att bli mer än lätt berusad. Hemma eller på krogen eller hos någon annan gör ingen skillnad.

Det är olämpligt att supa när man har ensamt ansvar för små barn, det är inte olämpligt att dricka små mängder alkohol när man har ensamt ansvar för små barn.

Har man inte ansvar för små barn, även om man är förälder så ser jag inga som helst hinder för att "supa".

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-04 10:14:34 följande:

Att man dricker alkohol med syfte att bli mer än lätt berusad. Hemma eller på krogen eller hos någon annan gör ingen skillnad.

Det är olämpligt att supa när man har ensamt ansvar för små barn, det är inte olämpligt att dricka små mängder alkohol när man har ensamt ansvar för små barn.

Har man inte ansvar för små barn, även om man är förälder så ser jag inga som helst hinder för att "supa".

Enligt ovan definition då givetvis. Som Pentagram tar upp förutsätter jag inte att alla menar "att bli kraftigt berusad" när de säger "ska supa i helgen", jag har gott om vänner och bekanta där supa (numer i varje fall) betyder två eller tre öl och kanske ett glas whisky men där ordet hängt med sedan vi var yngre (eller unga om man så vill...).
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    jashrinah skrev 2014-11-04 10:49:58 följande:

att man går ut på krogen och dricker alkohol , det kan vara allt ifrån 2 glas vin till 40 fat öl. 

jag är uppväxt med "ta en sup" som uttryck och då handlade det oftast om att ta en öl eller en snaps till maten :)  så ja för mig är en sup ett glas och super man så tar man 2-3 glas :) 

Visst, men är "ta en sup" och "supa" samma sak? För mig är det nog inte det faktiskt.
Svar på tråden Vad betyder "supa" för dig?