• Äldre 4 Nov 10:09
    4052 visningar
    28 svar
    +1
    28
    4052

    Kärleksbomba nätet: Har du varit utsatt för näthat

    Idag är det dags för No Hate Speech Movement en manifestation som pågår i hela Europa på initiativ av Europarådet.
    Ett 30-tal länder deltar och man uppmanar till aktioner via socialmedier med bland annat kärleksbombningar i form av fotografier.

    Har du varit utsatt för näthat och vilka erfarenheter har du av detta på sociala medier?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.
    Vill du vara med i aktionen så ta ett foto på dina händer formade som ett hjärta. Ladda upp och hashtagga #NoHateSe

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kärleksbomba nätet: Har du varit utsatt för näthat
  • Esoada
    Äldre 5 Nov 12:16
    #11

    När jag var yngre så blev jag kallad ful och äcklig på Lunarstorm
    Sen har jag blivit avstängd utan anledning på en väldans massa forum (en form av näthat)
    Elakast har nog "feminister" varit i olika kommentarsfält

  • Påven Johann­a
    Äldre 5 Nov 13:50
    #12

    Nej, inte vad jag har lagt märke till. 

  • Anonym (hejhe­j)
    Äldre 5 Nov 15:11
    #13
    +2

    Kanske ni på familjeliv ska ta och se över era egna forum för man ser ju dagligen näthat på era forum. Så istället för att prata om att kärleksbomba och kampanjer ska ni ju verka för att det är ett bra nätklimat på era egna sidor, med andra ord sopa rent framför er egen dörr.

  • Äldre 5 Nov 16:08
    #14
    Anonym (hejhej) skrev 2014-11-05 15:11:24 följande:

    Kanske ni på familjeliv ska ta och se över era egna forum för man ser ju dagligen näthat på era forum. Så istället för att prata om att kärleksbomba och kampanjer ska ni ju verka för att det är ett bra nätklimat på era egna sidor, med andra ord sopa rent framför er egen dörr.


    Det var nog det klokaste skrivet i den här tråden.

    För att svara på frågan: Nja.... inte vad jag märkt. Men så märker jag aldrig något heller...
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Anonym (kucke­liku)
    Äldre 5 Nov 17:09
    #15
    Anonym (Antisexist) skrev 2014-11-05 12:13:31 följande:

    Ja, jag har blivit utsatt för näthat av näthataren Irena Pozar iom denna sexistiska krönikan: nyheter24.se/nyheter/kolumner/763711-man-maste-backa-ta-ett-steg-at-sidan-och-halla-kaften

    Har även blivit näthatad på bloggen ladydahmer.nu

    Det man kan konkludera är att det måste bli mycket hårdare tag mot sexistisk feminism, i synnerhet feministiskt näthat. Feminister som sprider näthat är bara patetiska idioter.


    Menar du att du bryr dig om de för fånarna?
  • Anonym (.l.l.­l.)
    Äldre 5 Nov 17:55
    #16
    Anonym (hejhej) skrev 2014-11-05 15:11:24 följande:

    Kanske ni på familjeliv ska ta och se över era egna forum för man ser ju dagligen näthat på era forum. Så istället för att prata om att kärleksbomba och kampanjer ska ni ju verka för att det är ett bra nätklimat på era egna sidor, med andra ord sopa rent framför er egen dörr.


    Håller med.

    Undrar om ts/FL kommer svara på det inlägget. Ska man förbättra världen börjar man med sig själv.
  • Äldre 5 Nov 18:10
    #17

    Nej varken mot mig eller sett det på nätet mot någon annan heller.

  • Gert
    Äldre 5 Nov 19:16
    #18

    Definiera näthat.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Caram­ellen)
    Äldre 5 Nov 19:34
    #19

    Jag har klarat mig från det men har sett hur andra har råkat illa ut. Vad trevlig du ser ut förresten, forumvärden. Jag önskar dig allt gott!

  • Esoada
    Äldre 5 Nov 19:45
    #20
    Anonym (Antisexist) skrev 2014-11-05 12:13:31 följande:

    Ja, jag har blivit utsatt för näthat av näthataren Irena Pozar iom denna sexistiska krönikan: nyheter24.se/nyheter/kolumner/763711-man-maste-backa-ta-ett-steg-at-sidan-och-halla-kaften

    Har även blivit näthatad på bloggen ladydahmer.nu

    Det man kan konkludera är att det måste bli mycket hårdare tag mot sexistisk feminism, i synnerhet feministiskt näthat. Feminister som sprider näthat är bara patetiska idioter.


    Jo, jag har också blivit näthatad på just Lady Dahmers kommentarsfält, för att jag ifrågasatte om det förekom kvinnoförtryck i Sverige
    Sen uttryckte jag sympati för en kvinna som påstådde sig blivit våldtagen, då blev jag kallad idiot och jag skulle be om ursäkt?!
    "Feminister" kör ofta över folk som inte tycker som dom, eller är rent ohyfsade
  • Anonym (hejhe­j)
    Äldre 6 Nov 14:27
    #21
    Esoada skrev 2014-11-05 19:45:00 följande:
    Jo, jag har också blivit näthatad på just Lady Dahmers kommentarsfält, för att jag ifrågasatte om det förekom kvinnoförtryck i Sverige
    Sen uttryckte jag sympati för en kvinna som påstådde sig blivit våldtagen, då blev jag kallad idiot och jag skulle be om ursäkt?!
    "Feminister" kör ofta över folk som inte tycker som dom, eller är rent ohyfsade
    Men du nämner inte att du också är en del av näthat genom de åsikter du framför bland annat här på familjeliv.
  • Anonym (Caram­ellen)
    Äldre 6 Nov 16:04
    #22

    Jag trodde att näthat var när någon sprider rykten, förtalar och kränker. Inte när man får mothugg på fl. Är väl okunnig.

  • Äldre 6 Nov 16:19
    #23
    Anonym (Caramellen) skrev 2014-11-06 16:04:21 följande:

    Jag trodde att näthat var när någon sprider rykten, förtalar och kränker. Inte när man får mothugg på fl. Är väl okunnig.


    Tycker jag inte, däremot kanske du är lite naiv om du tror att det inte sprids rykten, förtalas, kränks och till och med stalkas på FL.

    Mothugg får man absolut tåla, sakliga sådana. Rena personangrepp och annat som, som sagt, föregår på FL, gör att jag i alla fall tycker att FL kan ta och sopa framför egen dörr innan de börjar leka riddare framför andras.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Anonym (Caram­ellen)
    Äldre 6 Nov 16:36
    #24
    Aniiee skrev 2014-11-06 16:19:03 följande:
    Tycker jag inte, däremot kanske du är lite naiv om du tror att det inte sprids rykten, förtalas, kränks och till och med stalkas på FL.

    Mothugg får man absolut tåla, sakliga sådana. Rena personangrepp och annat som, som sagt, föregår på FL, gör att jag i alla fall tycker att FL kan ta och sopa framför egen dörr innan de börjar leka riddare framför andras.
    Okej, jag är väl naiv. Fattar inte hur man kan sprida rykten eller stalka någon på fl. Kränka förstår jag vad det kan innebära om man svarar med personangrepp på ett inlägg.
  • Anonym (.l.l.­l.)
    Äldre 6 Nov 18:14
    #25
    Aniiee skrev 2014-11-06 16:19:03 följande:
    Tycker jag inte, däremot kanske du är lite naiv om du tror att det inte sprids rykten, förtalas, kränks och till och med stalkas på FL.

    Mothugg får man absolut tåla, sakliga sådana. Rena personangrepp och annat som, som sagt, föregår på FL, gör att jag i alla fall tycker att FL kan ta och sopa framför egen dörr innan de börjar leka riddare framför andras.
  • Anonym (Caram­ellen)
    Äldre 6 Nov 18:26
    #26
    Anonym (Caramellen) skrev 2014-11-06 16:36:02 följande:
    Okej, jag är väl naiv. Fattar inte hur man kan sprida rykten eller stalka någon på fl. Kränka förstår jag vad det kan innebära om man svarar med personangrepp på ett inlägg.
    Nu ser jag att jag skrivit konstigt. Det som jag var ute efter var att ställa en fråga om hur det går till när någon stalkar eller sprider rykten om någon på fl. Måste det inte ske mellan människor ute i det riktiga livet? På fl är det ju bara massa signaturer. Jag har absolut inga planer på att börja stalka eller sprida rykten. Fattar bara inte hur det funkar.
  • Esoada
    Äldre 6 Nov 19:11
    #27
    Anonym (hejhej) skrev 2014-11-06 14:27:09 följande:
    Men du nämner inte att du också är en del av näthat genom de åsikter du framför bland annat här på familjeliv.
    Hur menar du nu?!
  • Anonym (Förfö­ljd)
    Äldre 5 Mar 01:56
    #28

    I Avpixlat hatar en del, i Flashback lite mindre, här förekommer det knappt utom de som hatar SD.

    De värsta näthatarna är förlorarna som gjort bort sig i samhället och blir omskrivna, då de obetänksamt ska ge igen, med att hänga ut alla de ogillar med id, som kan vara en fara för de som drabbas.

Svar på tråden Kärleksbomba nätet: Har du varit utsatt för näthat