• Forumvärd

    Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?

    Forskarna slår nu fast att det är bra att kissa i duschen. Det sparar vatten och tydligen får man bättre hy också om man låter det strila i duschen istället för på toaletten.
    Ja, vet inte riktigt vad jag ska tycka men kanske är det på det viset?
    Så dagens brinnande fråga är enkel: Kissar du i duschen?
    Rösta och diskutera gärna i tråden och det går att vara anonym Solig

    nyheter24.se/nyheter/forskning/781714-forskare-darfor-ar-det-nyttigt-att-kissa-i-duschen

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?
  • Anonym (uppenbart)
    MammaBecca skrev 2014-11-07 23:05:38 följande:

    Jo, förvisso, men ska man hälla piss i ansiktet bara för att det finns förfinat sådant i vissa kosmetikaprodukter.

    Det är ju som att sätta sig och käka klövar och grisöron, bara för att det finns i godis.


    Ta bort parfymen och kosmetikan luktar piss igen.
  • MammaBecca
    Anonym (uppenbart) skrev 2014-11-07 23:10:56 följande:
    Ta bort parfymen och kosmetikan luktar piss igen.

    Aaa, ta bort alla andra produkter, så har du grisklövar.

    Det blir billigt för dig, jag tror de hade extrapris på grisöron inne på Grizzly Zoo


    Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • Anonym (Rent och fräscht)
    JTo skrev 2014-11-07 22:50:33 följande:
    Hur vet du det? Oskyldig
    Vattnet från duschen strilar ner över kroppen och samlas vid fötterna innan det rinner ner i avloppet och kisset rinner ner mellan benen och landar i detta vatten. Det vet jag på samma sätt som att jag till exempel vet att det går fort att köra rally även om jag aldrig själv har kört rally.
  • Anonym (uppenbart)
    MammaBecca skrev 2014-11-07 23:13:52 följande:

    Aaa, ta bort alla andra produkter, så har du grisklövar.

    Det blir billigt för dig, jag tror de hade extrapris på grisöron inne på Grizzly Zoo


    Varken knullar eller äter djur.
  • MammaBecca
    Anonym (uppenbart) skrev 2014-11-07 23:15:15 följande:
    Varken knullar eller äter djur.
    Låter tråkigt att bara använda sexleksaker.

    Men själva poängen gick fram i alla fall... tror jag?
    Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • Anonym (Ja varjegång)

    Ja, av miljöskäl kissar jag i duschen, (och av lathet, orka gå ur, torka sig, kissa och kliva in i duschen igen, temperaturskillnaden gör ju en kissnödig.)
    Nu måste jag kanske samla ihop det och vada ansiktet i det också? Jag har inte så bra hy. Tungan ute skadar väl inte att prova liksom.

  • Anonym (True story)

    Finns två sorters människor.

    Dom som kissar i duschen och dom som ljuger. Skål

  • MammaBecca

    Snarare så att det finns jäkligt lata människor som inte orkar gå till toaletten och försöker att rättfärdiga det med att "det är naturligt, sterilt och bra för huden"
    Sedan finns det andra som faktiskt har lärt sig att hålla blåsan och skilja på vad som är toalett och vad som inte är det.


    Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • nr57

    Någon filosoferande doktor inom "miljöteknisk framtidsutveckling inom naturliga begär" sade någon gång att det även är bra för hyn att kissa i badkaret.

    Pfft! Det har jag gjort sedan barnsben...

    Det viktigaste är ändå att se till att ekonomiskt pressade länder ser till att pressa ned sina omiljöovänliga utsläpp, istället för att dessa ska "tvinga" folket att pinka i duschen.

    Detta är likt den beroende personen som drar ned på sina livgivande behov som    t ex mat, familj, vänner, jobb osv för att kunna stilla sitt egna begär, istället för att ge sig an det egentliga problemet...


    Att enbart skrapa på ytan hjälper ingen
  • nr57

    Se ovan

    Varför ens pressa redan pressade länder? Varför inte ta tag i saken globalt?

    Jo, för världen är ännu inte redo för en globalisering, inte redo att göra upp om vår gemensamma miljö, inte redo att göra upp om det är rätt eller fel att tillåta folkmord (FN), osv. Inte under rådande förutsättningar...

Svar på tråden Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?