• Anonym­1876
    Äldre 10 Nov 19:37
    2410 visningar
    9 svar
    9
    2410

    Känner livmoderkanten en/två fingrar under naven. Tvillingar??

    Jag är i v11 nu och jag kan känna min livmoderkant en/två fingrar under naven. Och jag undrar om den är lika högt upp för er som väntar tvillingar. Det är min fjärd graviditet men jag har ALDRIG känt den så som jag gör nu.

  • Svar på tråden Känner livmoderkanten en/två fingrar under naven. Tvillingar??
  • Anonym (lkn)
    Äldre 27 Apr 14:19
    #1
    Anonym1876 skrev 2014-11-10 19:37:46 följande:

    Jag är i v11 nu och jag kan känna min livmoderkant en/två fingrar under naven. Och jag undrar om den är lika högt upp för er som väntar tvillingar. Det är min fjärd graviditet men jag har ALDRIG känt den så som jag gör nu.


    Var det tvillingar? (Är i samma situation)
  • modsey
    Äldre 2 May 05:55
    #2

    just det var den enda faktor jag reagerade på tidigt i min graviditet när jag väntade tvillingar innan jag fick besked om att det var så.
    Jag misstänkte inte tvillingar alls men minns att jag reagerade över den höga livmoderkanten redan i vecka 5.

  • Anonym (lkn)
    Äldre 3 May 19:00
    #3
    modsey skrev 2015-05-02 05:55:08 följande:

    just det var den enda faktor jag reagerade på tidigt i min graviditet när jag väntade tvillingar innan jag fick besked om att det var så.
    Jag misstänkte inte tvillingar alls men minns att jag reagerade över den höga livmoderkanten redan i vecka 5.


    Får jag frga hur du såg ut i vecka 11? Jag har redan en rejäl kula. Det är mitt fjärde barn, men redan livmodern ca 2-3 cm under naveln?!
  • Äldre 3 Jun 22:02
    #4

    Väntar femte (eller sjätte om det är två...), och är "rädd" att det är tvillingar, har också livmodern högt upp bara ett par cm under naveln. Är i v.9.

  • Anonym (curiu­s)
    Äldre 6 Jun 07:06
    #5

    Oj vad nyfiken jag är på hur livmoderskanten känns?? Är det mest omföderskor som känner av den? Hur känns den?

  • Äldre 6 Jun 20:30
    #6

    In

  • Äldre 6 Jun 20:33
    #7

    telefonstrul.... Jag känner livmodern som en fast boll. Ligger jag på rygg är det som en grapefrukt som sticker upp... v9-10...

  • hsh
    Äldre 6 Jun 20:46
    #8

    Men va Alltså i mitten? Under navel? Var? Hur? Jag är fascinerad och vill veta Hur det känns, haha!

  • Äldre 11 Jun 20:44
    #9

    Jag har också så, är i v 15 nu. Väntar med spänning på ultraljudet... Var på tidigt ultraljud i v 8, då såg man bara en. Men man har ju hört att det händer att de missar så tidigt... 

Svar på tråden Känner livmoderkanten en/två fingrar under naven. Tvillingar??