Pojkvän på supsemester?
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart ett och ett halvt år, och vi har det oftast jättebra tillsammans. Vi bor inte ihop, men vi spenderar mycket tid hos varandra. Både han och jag är runt 20 år gamla, han är lite äldre. Vi har ett fungerande samliv med mycket kärlek och lite problem, vi båda blir bara kärare och kärare med tiden och det är underbart. Han är definitivt det bästa som hänt mig, men ibland tror jag att han också är något av det värsta. Jag är väldigt beroende av honom och känner jag mig oprioriterad blir jag väldigt lätt sårad och ledsen. Kanske har det att göra med att mina biologiska föräldrar gick bort när jag var väldigt ung och jag bodde sedan i en fosterfamilj med hur många syskon som helst. Detta är dock inget som jag visar särskilt mycket, jag unnar honom utrymme och tycker inte att han ska skuldbeläggas för att han tillbringar mycket tid på annat i perioder. Men mitt stora behov av bekräftelse och närhet av dem som står mig nära är väldigt tungt för mig.
Jag har aldrig upplevt mig själv som en svartsjuk person, och min pojkvän är inte heller påtagligt svartsjuk. Men på senare tid känns det som att det har förändrats en del för mig. Det är inte så mycket han gör som gör mig svartsjuk, utan det är mina teorier om vad han skulle kunna göra eller kanske, vill göra. Ibland är jag så ledsen på honom, fast han inte förtjänar det, bara för att jag fantiserat upp något. Detta är inget jag pratar med honom om för han förtjänar det ju inte som sagt, men ibland kan det få mig att må så dåligt att jag funderar på att göra slut, trots att jag älskar honom så mycket. Snarare för att jag älskar honom så mycket.
Till problemet: I sommar har han tänkt följa med 3 eller 4 stycken killkompisar till Rhodos i en vecka och bo där i en av vännernas ex lägenhet (de är bra vänner). Tanken med denna resa är att supa sig redlös på nattklubbar varje kväll. Jag kan inte följa med, för har både plugg och jobb att göra. Har inte heller råd. Men alla vännerna är singlar och även om han sagt till mig att han aldrig skulle göra något med någon annan så mår jag så dåligt av det här. Han kommer inte så bra överens med snubbar han inte känner så han skulle lätt bara ha umgåtts med tjejer där och sina singelvänner då. Jag fattar att han vill dit för han älskar att resa och festa och han har aldrig kombinerat dessa förr, men jag vill kräkas när jag tänker på honom, jättefull i en klubb full av lättklädda, nästintill nakna och fulla tjejer som kladdar på honom. Även om han inte har sex med nån så är det väl nästintill oundvikligt att han faller för frestelsen att stöta på någon tjej, eller nåt. Försöker lita på honom och inte bry mig för han har aldrig svikit mig på det sättet förr men jag är ändå helt förstörd över detta. och samtidigt känner jag inte att jag kan säga till honom att jag vill att han ska stanna, för då känner jag mig som en dålig flickvän som håller honom borta från nöje och vänner. Men jag vet inte om jag kommer kunna vara tillsammans med honom genom det här utan bli så svartsjuk att jag tar livet av mig. vad ska jag göra?!?!!!!