• Äldre 13 Nov 10:07
    1095 visningar
    4 svar
    4
    1095

    Sammandragningar vecka 18

    Jag är gravid med tvillingar i vecka 18 och har mycket sammandragningar. Främst på kvällarna.
    Jag pluggar, så något fysiskt gör jag inte på dagarna.
    Har två barn 5 och 2 år gamla. 
    Ni väntar eller har fått tvillingar, när blev ni sjukskrivna?

  • Svar på tråden Sammandragningar vecka 18
  • Äldre 9 Dec 06:30
    #1

    Jag blev sjukskriven 50% i vecka 22 och 100% i vecka 26. Inget fysiskt jobb här heller men stressigt och stort ansvar. Mina sd blev mycket bättre när jag blev sjukskriven. Prata med din läkare är mitt råd. Vet många blivande tvillingmammor som blivit sjukskrivna mycket tidigare än vad jag blev.

  • Gravid­medtvi­llinga­r1985
    Äldre 14 Jan 19:50
    #2

    Jag har också haft mycket sd från ca vecka 15 och tagit upp detta med min bm. Jag är också studerande men trodde inte man kunde få sjukskrivning när man är det? Dum fråga av mig säkert! =)

    Har 3 barn innan på 5, 6 och 7 år

  • Äldre 14 Jan 22:04
    #3

    Får jag ställa en jättedum fråga.... Hur vet man att man har sammandragningar? Hur känns dem? (är gravid med tvillingar i vecka 19) Ibland när jag går så kan det kännas nästan som lite håll nere vid ljumsken. Är det sammandragningar eller?

  • Gravid­medtvi­llinga­r1985
    Äldre 15 Jan 20:14
    #4

    Sammandragningar känns av när livmodern "drar ihop sig" och blir stenhård, men gör inte ont. Får man ont i sammband med dessa spänningar ska man kontakta barnmorska/förlossning. 

Svar på tråden Sammandragningar vecka 18