• Anonym (Kaffedraken)

    BF juni 2015 - med tvillingar!!

    Hej alla!

    Efter ett år av inseminationer i Danmark på Stork IVF är vi (min trolovade) äntligen gravid!

    Nu känns den tiden som ganska kort men varje gång mensen kom vart det lika tungt.. Vi har lagt massa pengar, massa timmar i bilen & många mil under vår resa mot att få barn. Men det har varit värt varenda krona, varenda mil & varenda minut!

    Vi har gjort 6 vanliga inseminationer & sen gick vi över till IVF. Vi satte in ett embryo vid första IVF-behandlingen. Det lyckades tyvärr inte

    På vårt andra IVF-försök lyckades det äntligen, då chansade vi & satte in två embryon. Fullt medvetna om risken/chansen till fler än ett barn.

    Vi plussade den 12/10 & dansade runt i lyan helt överlyckliga!! Pga av IVF-behandlingen & att min sambo är 36 år så fick vi ett tidigt UL på MVC. Så i tisdags fick vi reda på att vi inte väntar ett barn - utan TVÅ! Det är med skräckblandad förtjusning vi nu hoppas att det håller & vi om några månader sitter med varsitt barn i famnen. I skrivande stund är vi i vecka 9, (8+4).

    Så BF är 19/6-2015, är ni fler därute som vill följas åt genom resan så haka på tråden :)

    Häls. från två överlyckliga flator i Göteborg!

  • Svar på tråden BF juni 2015 - med tvillingar!!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Jag är också från Göteborg och gravid, dock vet jag inte om det är tvillingar. Jag misstänker det själv men får reda på det den 4 e dec på vårt tidiga UL. :) så jag återkommer när jag vet mer ;)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Går in i vecka 9 nu i helgen och bf 27 juni :)


    Paulas mamma skrev 2014-11-14 09:18:27 följande:

    Hej! Jag är också från Göteborg och gravid, dock vet jag inte om det är tvillingar. Jag misstänker det själv men får reda på det den 4 e dec på vårt tidiga UL. :) så jag återkommer när jag vet mer ;)


  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur mår du då? Min sambo mår väldigt illa mesta hela dagarna & hon är väldigt trött.. Jag har tur om jag för sällskap till 21 på kvällarna :)


    Paulas mamma skrev 2014-11-14 09:19:42 följande:

    Går in i vecka 9 nu i helgen och bf 27 juni :)


  • Anonym (Kaffedraken)

    Mår illa mest hela dagarna också och somnar runt 21 jag med. :) tycker att illamåendet blir värre för varje dag. Tung i huvudet och känner mig väldigt matt. Hoppas verkligen det går över snart


    Kårazon skrev 2014-11-14 20:52:43 följande:

    Hur mår du då? Min sambo mår väldigt illa mesta hela dagarna & hon är väldigt trött.. Jag har tur om jag för sällskap till 21 på kvällarna :)


  • Anonym (Kaffedraken)

    Åh vad roligt för er!

    Vart fick ni hjälp?


    Vinterprinsessa skrev 2014-11-28 21:49:52 följande:

    Kårazon:

    Vi väntar också tvillingar men genom ivf/ÄD, BF 19/6! :)


  • Anonym (Kaffedraken)

    Vill du vara med och normgranska?
    Nu söker vi på 1177 Vårdguiden folk som vill vara med och normgranska våra gravidtexter.
    Om du på något sätt känner att du inte är normen (i gravidsammanhang) hör gärna av dig.
    Inboxa för mer information.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Igår kunde jag inte hålla mig längre! Tungan ute
    Jag köpte en doppler (doptone) på Teknikmagasinet för 500:-, såg sen att det fanns på Clearblues hemsida för halva priset.. men, men...

    Hur som så kopplade vi in varsina lurar, sprutade på lite gel & vid första försöket hörde vi hjärtat slå!! Så jävla coolt!! Det ena hjärtat hördes väldigt tydligt så vi misstänker att den andra tvillingen ligger bakom den första. Jag rekommenderar alla att testa en doppler, att när som helst kunna lyssna till era barn i magen!! Känslan att höra det som min sambo inte rent fysiskt kan känna än var fantastiskt!!

    Ville bara dela med mig av detta!! Skrattande

Svar på tråden BF juni 2015 - med tvillingar!!