• Anonym (Ruttnade)

    min sambo vägrar flytta med mig till min hemstad.

    Jag flyttade för min sambos skull 35 mil ifrån min hemstad. Jag trivs inte alls här och vill flytta hem. Bott här i 3 år nu. Problemet är att han vägrar flytta, och om han skulle flytta är det till en stad som ligger minst 10 mil ifrån min hemstad, vilket jag inte vill ! Dessutom kam han tänka sig flytta om 3 år. Varför bo i en stad helt utan någon släkt tänker jag ?!

    Ska jag lämna min underbara sambo för att flytta hem ? Han är verkligen den snällaste människan jag känner och den mest hjälpsamma. Därför jag blev så förvånad art han verkligen vägrar flytta med mig. Jag klarar inte av att bo här längre och drömmer om min hemstad, radhus och bilda familj, i min hemstad inte hans ! värt att nämna att han träffar sin familj lika ofta som min dvs trots att de bor i samma stad ses det sällan.dessutom har han inga kompisar heller medan mitt sociala nätverk är i min hemstad.

    Någon som flyttat tillbaka själv till sin hemstad och lämnat ett underbart förhållande just pga hemlängtan till hemstaden ? Är det värt det ? Jag kommer isf leva ensam hela mitt liv, vill eller kan inte träffa någon bättre än min sambo

  • Svar på tråden min sambo vägrar flytta med mig till min hemstad.
  • Anonym (R)

    Klart jag har. Därför jag överväger att lämna honom, ingen av oss kan bli lycklig oavsett

  • Anonym (R)
    pingvin88 skrev 2014-11-14 22:04:30 följande:

    Lider med dig. Det är inte ett jobb han älskar som håller honom kvar?


    Nej inget gör att han måste vara kvar här. Varken jobb, socialt liv, hobby osv. "Bara" familjen men dem träffar han ju aldrig..

    Jag däremot har ingenting här men både jobb och utbildning väntar i min hemstad samt all min socialatid finns där med min familj och vänner som jag träffade ofta innan jag flyttade hit känner mig så ensam och ingen att prata med. Min sambo bara ignorerar mig när jag försöker prata.

    Ingen av oss har körkort heller.
  • Anonym (-)

    med andra ord han är inte beredd att göra för dig vad du gjorde för honom

    Låter lite självisk och ingen jag skulle vilja slösa tid på.
    Om någon har denna grundinställning så färgar det nämligen gärna av sig även på deras beteende i övrigt

  • Anonym (R)
    Anonym (-) skrev 2014-11-15 00:16:55 följande:

    med andra ord han är inte beredd att göra för dig vad du gjorde för honom

    Låter lite självisk och ingen jag skulle vilja slösa tid på.
    Om någon har denna grundinställning så färgar det nämligen gärna av sig även på deras beteende i övrigt


    Men det jobbiga är att han är inte så med allt annat. Han är den minst själviska person jag känner och gör verkligen allt för mig, förrutom att flytta då... han är verkligen mannen i mitt liv och det gör så ont i mig att tvingas lämna honom, kan ju inte tvinga han till flytt. Usch har legat sömlös hela natten.. Orkar inte med det här
  • MEE83

    Nej det har jag inte, och det är inte aktuellt för mig även om jag ibland saknar Göteborg, hade jag kunnat flytta mitt jobb "hem" till Göteborg hade det kanske varit annorlunda. Men sedan trivs jag rätt bra här i Stockholm med, bott här i snart 10 år nu och min tjej är superstockholmare så hon skulle det inte bli lätt att få att flytta från Stockholm(även om hon inte tycker det är något fel med Göteborg).

    En av mina 3 main dudes flyttade nyligen hit med, vi har känt varandra sedan första klass(jag blir 31 i December) och är super tighta så det är väldigt roligt.

    Jag brukar kolla på youtube klipp eller ringa polare om jag längtar "hem", går alltid på Blåvitts matcher när dom är här med.  ;P

  • Anonym (-)
    Anonym (Ruttnade) skrev 2014-11-14 21:48:14 följande:

    Jag flyttade för min sambos skull 35 mil ifrån min hemstad. Jag trivs inte alls här och vill flytta hem. Bott här i 3 år nu. Problemet är att han vägrar flytta, och om han skulle flytta är det till en stad som ligger minst 10 mil ifrån min hemstad, vilket jag inte vill ! Dessutom kam han tänka sig flytta om 3 år. Varför bo i en stad helt utan någon släkt tänker jag ?!

    Ska jag lämna min underbara sambo för att flytta hem ? Han är verkligen den snällaste människan jag känner och den mest hjälpsamma. Därför jag blev så förvånad art han verkligen vägrar flytta med mig. Jag klarar inte av att bo här längre och drömmer om min hemstad, radhus och bilda familj, i min hemstad inte hans ! värt att nämna att han träffar sin familj lika ofta som min dvs trots att de bor i samma stad ses det sällan.dessutom har han inga kompisar heller medan mitt sociala nätverk är i min hemstad.

    Någon som flyttat tillbaka själv till sin hemstad och lämnat ett underbart förhållande just pga hemlängtan till hemstaden ? Är det värt det ? Jag kommer isf leva ensam hela mitt liv, vill eller kan inte träffa någon bättre än min sambo


    Ts du säger att han är snäll och hjälpsam och ändå låter han dig må dåligt och vill absolut inte flytta trots att som du säger " Varken jobb, socialt liv, hobby osv. "Bara" familjen men dem träffar han ju aldrig.. "
    Låter som han är snäll och hjälpsam när det är saker han vill göra, och det är ju inte riktigt samma sak

    Fråga din sambo om det är värt det, att förlora dig pga av att han inte vill flytta med. Om han inte kan ge dig en bra förklaring så är han ju inte särskillt intresserad av att leva med dig om han hellre låter dig flytta själv och det tar slut.
    varför vägrar han att flytta, är det något eller någon som håller honom kvar eller är inte ert förhållande så viktigt för honom? Du flyttade ju trots all en gång för honom.

    Det hade varit en sak om han haft vänner, hobby ett jobb och en nära kontakt med föräldrarna då kan man förstå att han skulle tveka (även om man kan tycka det isåfall vore självisk för ska bara du göra uppoffringar fö rhonom?)  men nu har han ju inget sån't säger du så VAD är det som håller honom kvar
  • Anonym (Lycklig särbo)

    Kan ni kompromissa angående detta?
    Flytta halvvägs, från din hemstad till staden ni bor i nu?

  • Tow2Mater

    Han kanske inte anser han kan hitta jobb i din hemstad?
    Ar din hemstad dyr med boende etc? Kanske en faktor?
    Skulle du få forsorja honom?

  • Anonym (Trådstsrtaren)

    Han kan få jobb i min stad så det är inget problem, det är ett yrke som skriker efter arbetskraft, så han blir ej försörjd. Min stad är snäppet mindre än hans och priser är lika dana, min stad kanske är snäppet billigare. Vi snackar en folkmängd på kanske 20 k mindre än i sambons stad. Att flytta mellan våra städer är uteslutet då vi absolut inte kan tänka oss en stad mindre än min stad. Våra städer ligger väl på topp 7 av största städerna i Sverige. Ska försöka prata med honom på riktigt.

    Har bestämt mig oavsett vad han vill så kommer jag flytta, ensam eller inte det kvittar. Jag vet att jag inte kommer kunna må bra här utan alltid ha hemlängtan. gör så fruktansvärt ont i mig att veta att jag kommer förlora min dröm man. Han är den mest underbaraste och snällaste jag träffat. Orkar inte att vi föddes i olika städer har ångest varje dag och mår riktigt uselt

  • vretenbo
    Anonym (R) skrev 2014-11-14 22:13:38 följande:
    Nej inget gör att han måste vara kvar här. Varken jobb, socialt liv, hobby osv. "Bara" familjen men dem träffar han ju aldrig..

    Jag däremot har ingenting här men både jobb och utbildning väntar i min hemstad samt all min socialatid finns där med min familj och vänner som jag träffade ofta innan jag flyttade hit känner mig så ensam och ingen att prata med. Min sambo bara ignorerar mig när jag försöker prata.

    Ingen av oss har körkort heller.
    Du lagt ner 3 år på honom och hans stad, vad (eller vem) håller honom kvar?
    Du behöver prata, ni har ett stort problem och han ignorerar dig?Förvånad
    Hur ska ni lösa det här, om inte han pratar?  Är det något han döljer? Eller
    är han kanske bara fullständigt självupptagen?Rynkar på näsan
      Hoppas han skärper till sig.{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden min sambo vägrar flytta med mig till min hemstad.