• Äldre 16 Nov 17:09
    5499 visningar
    56 svar
    56
    5499

    röda läppar på killar????

    tycker det är bullt att killar som har röda läppar anses vara gay.

    kvinnor vill inte ha något att göra med en kille som har röda läppar och undviker killar som har röda läppar för att röda läppar på killar går emot samhällets normer.

    kvinnor ska ha röda läppar, män ska ha normalfärgade läppar, biologi.

  • Svar på tråden röda läppar på killar????
  • Äldre 16 Nov 19:43
    #5
    Akua skrev 2014-11-16 18:48:47 följande:

    Har tidigare aldrig tänkt på färgen på en killes läppar. Inte förrän du skrev de på din andra tråd.

    Detta är något du har fått för dig! Ingen annan bryr sig om du har röda, beiga, rosa, bruna eller svarta läppar.


    så varför har då tjejer frågat mig om jag har röda läppar?
    varför har jag då hört/läst tjejer som tycker att röda läppar på män är för feminint och går fett bort?
  • Äldre 16 Nov 20:36
    #10
    Akua skrev 2014-11-16 19:59:04 följande:
    Hur kommer det sig att jag aldrig har hört någon som har påpekat det? Hur kommer dt sig stt jag aldrig brytt mig?
    kanske för att ni aldrig ser någon med röda läppar? det är ovanligt på män.

    kanske för att du är en ovanlig tjej? de flesta bryr sig. jag ser ut som en transa pga läpparna.
  • Äldre 16 Nov 20:39
    #12
    Alexandre Nayle skrev 2014-11-16 20:16:58 följande:
    Det är sant, jag fattar inte heller vad det hela kommer ifrån. Konstig grej egentligen.

    Du har en besynnerlig och....intressant hjärna, TS.
    det kommer från verkligheten, där tjejer och män kommit fram till och frågar varför jag har läppstift. jag blev som liten retat över att ha varit en frekvent kuksugare eftersom mina läppar var så röda. och mina släkt & familj brukar ofta påpeka att dom är röda.. det ser ut som läppstift och det passar inte med läppstift på killar, det  sticker ut ur mängden.

    lägg till då det jag läst på internet och sett på tv, feminima män gillas ej av kvinnor när det kommer till val av partner och sex.

    ni har inte röda läppar, så varför uttala sig.
  • Äldre 16 Nov 20:46
    #14
    Akua skrev 2014-11-16 20:39:38 följande:
    De flesta bryr sig inte. Varför kan du inte bara ta in det??? Jag tror att jag känner fler tjejer än vad du gör..
    hur kan du veta att de flesta inte bryr sig om du inte känner någon kille som har extremt röda läppar? extremt röda läppar på killar sticker ut och är ovanligt.

    att kvinnor när det kommer på tal hur hennes partner ska se ut oftast säger att för röda läppar är avtändande är ju fakta och dessutom all mobbning jag varit med om pga mina röda läppar...

    missförstå inte nu, du tror jag pratar om random röda läppar, nej nej. jag pratar om extremt röda läppar.
  • Äldre 16 Nov 20:47
    #15
    Bunny on speed skrev 2014-11-16 20:43:02 följande:

    Det är asbögigt.


    gillar dig, du säger alltid som det är, hårt och bestämt. de andra är alltid så pk.
  • Äldre 16 Nov 20:51
    #16
    Alexandre Nayle skrev 2014-11-16 20:25:47 följande:

    Och hade det varit nånting som "går emot samhällets normer", så hade du fått andra reaktioner från oss som svarar än total förvirring inför ämnet du tar upp.

    Hade du pratat om smink, alltså om män som använder läppstift, då hade vi kunnat dra in "samhällets normer" i ekvationen. Men inte i det här fallet när dessa normer uppenbart är imaginära.


    är du helt borta? mina läppar är så röda så att det ser ut som läppstift.
  • Äldre 16 Nov 21:54
    #19
    Akua skrev 2014-11-16 20:57:05 följande:
    Du förstår inte vad hon menar. Det handlar inte om färgen, utan om du som kille hade använt läppstift så hade vi kunnat prata om samhällets normer.

    Men visa då, visa var det står eller sägs att killar med röda läppar är fult. Visa!
    men herregud tror du på fullaste allvar att kvinnor tänder på en kille som har läppstifts färgade läppar hahahahahahaa.

    gå in i en valri tråd som handlar om hur en drömkille ska se ut.

    allt som hänt mig pga mina röda läppar igonerar du alltså....
  • Äldre 16 Nov 21:56
    #20
    Alexandre Nayle skrev 2014-11-16 20:59:17 följande:
    Jag uttalar mig för att du frågar mig. Eller ja...talar i min ungefärliga riktning iaf.

    Men okej, kolla: det finns massor med rockstjärnor eller skådespelare som avsiktligt använder läppstift och har "extremt röda läppar" som du säger. Och deras kvinnliga publik tycker det är inget annat än sexigt! Det i kombination med annat smink, oftast. OCH, apropå smink - du kan ju använda det även för den motsatta effekten? Eller??

    Nu vet jag inte vad det sminket skulle vara men visst måste det garanterat finnas nåt som kan göra dina läppar blekare.
    lite skillnad på kändisar och en random ful nisse som jag.

    nej jag ska inte använda anti-smink, det är smink..
  • Äldre 18 Nov 03:43
    #30
    adina01 skrev 2014-11-16 23:02:34 följande:

    Hittar inte någon information alls på nätet om att tjejer tycker något om röda läppar på killar.


    sök och du skall finna.
    Anonym (mn) skrev 2014-11-17 00:16:19 följande:

    Du har missat två saker.

    1. Kvinnor brukar gilla gay-killar mer än heterosexuella män. De anser bögar vara snyggare, intressantare och de kärar lättare ner sig i dem. Blir sedan överraskade och besvikna när de inte lyckas få dem i säng.
    2. Väldigt många kvinnor är bisexuella, förmodligen runt häften, även fast de flesta av dessa officiellt säger sig vara heterosexuella och lever ett heteronormativt liv.

    Därför kan röda läppar inte vara något problem.


    kvinnor gillar gay killar på vänskaps nivå, inte ur ett sexuellt synvinkel.

    röda läppar är ett problem för att de anser det vara feminint på killar, att det inte passar. förminska inte mina upplevelser.

  • Äldre 18 Nov 15:01
    #33
    Hypnotica skrev 2014-11-18 12:13:40 följande:

    TS har iaf skapat trådar om denna saken i ett år där TS uttalar ett kraftigt kvinnohat eftersom TS har nån slags paranoia över sina läppar.

    För enl TS är den den enda orsaken att TS inte har ett gäng kvinnor eftersom TS tror att TS har rätt till ett förhållande och det är de dumma kvinnornas fel alltihopa.


    du bevisar ju bara vad som är fel med världen och att det är män som är förtyckta idag.

    man får aldrig säga något som anses negativt för killar i denna värld, då är man en sexist och kvinno hatare och ska hållla käften.

    det enda jag skrivit är att kvinnor har höga krav och att jag inte kan få en kvinna och därför är jag besviken, och då blir detta i era ögon kvinno hat...lol.

    man kan ju inte ens tala om sånt här precis som att man inte kan tala om andra saker i väst, då blir man hånad som jag blir, man ska alltså hålla käften och tigga.

    ni kvinnor talar om att killar ska visa mer känslor och patrikatet ska bort, men när killar försöker som jag gör nu så blir man MOBBAD av människor som dig som inte vill lyssna på det jag skriver utan istället så avfärdar du mig som en kvinno hatare.

    att du antar att jag tror att jag har en rättighet till att få en kvinna bevisar bara på dina och andras fördomar ni har om killar som mår dåligt, ni tror att vi är djur som inte kan tänka. jag har aldrig i hela mitt liv skrivit att jag har rätt till ett förhållande, jag har bara skrivit att jag önskar att även jag kan få uppleva kärlek, men enligt såna som dig så är detta fel och jag är en kvinnohatare bara för att jag är ledsen och längtar efter kärleken

    att mobba män är ok, hur många gånger får man inte läsa/höra "män är svin etc". o ingen bryr sig.
  • Äldre 18 Nov 15:38
    #36
    Hypnotica skrev 2014-11-18 15:24:04 följande:

    Är den där offerkoftan skön?

    Självklart ska kvinnor ha höga krav på sina partners. Exakt samma krav män ska ha. Då skulle troligen färre människor slippa dåliga förhållanden.


    så jag är inte tillåten att vara besviken på att jag är en ensam människa? jag ska bli hånad för detta och bli kallad för saker?

    kvinnor har mycket mycket högre krav, går inte ens att jämföra.
  • Äldre 18 Nov 15:38
    #37

    så otroligt lågt att mobba en kille som mår dåligt. jag har inte ens skrivit något hemskt om kvinnor. jag skulle aldrig mobba en kvinna som var ensam och mådde dåligt.

  • Äldre 18 Nov 20:26
    #42
    Anonym (lucia) skrev 2014-11-18 19:03:43 följande:

    Fast jag tror inte riktigt på att de kan vara för röda om du inte har eksem eller nåt sånt.


    jo, det går att ha så röda läppar som jag har. det är jag ett bevis på.
  • Äldre 18 Nov 20:34
    #43
    Mamori skrev 2014-11-18 19:04:33 följande:

    Habiti, grejen är den att du blir retad av folk. Du skulle bli retad av folk oavsett hur du ser ut. De retar dig för dina röda läppar men bryr sig inte ett dugg om någon annan kille har det. Hade du inte haft röda läppar hade de retat dig för att ditt hår varit för ljust eller dina fingrar för smala eller vilket som. Det är så mobbing går till. Vad mobbarna säger är aldrig relevant, för de retar en person, inte för någon egenskap personen har.

    Sedan varför det blev just du kan ha många orsaker men mest troligt så framstår du som osäker och med dålig självkänsla vilket de känner av. Du har blivit retad tidigare och har därför lätt att ta åt dig, det underlättar också mobbarnas jobb.

    Jag blev också retad när jag var yngre, för att jag har lockigt hår (vilket egentligen anses snyggt ju) och för att jag tyckte om djur. Det är inte dåliga egenskaper och det är inte din färg på läpparna heller.

    Om du fäster dig vid det som viktigt så låter du ju dem vinna eftersom de vill att du ska må dåligt och tro att du kan ändra på dig men sedan är det ändå kört för då hittar de något annat fel. Men om du vill testa, skaffa ett hudfärgat läppstift och se hur det ser ut med det. Jag tror ändå att folk du träffar kommer att hacka på dig, men för någon annan orsak, för det är inte det som är grejen.


    LOL va? du kan omöjligt vara seriös hahahaha
  • Äldre 18 Nov 22:32
    #46
    Anonym (lucia) skrev 2014-11-18 21:01:41 följande:

    ]manfrsthlm skrev 2014-11-18 16:19:30 följande:[]några har du nog snaskat på,annars har man inte röda kuksugarläppar...just saying[/quote]

    Är du helt dum i huvudet jämt eller bara just nu?


    vadå, varför regerar du så starkt?


  • Äldre 19 Nov 00:43
    #48
    Mamori skrev 2014-11-18 23:27:52 följande:
    Nej jag förstår varför du inte kan se det som är det är, det vore för smärtsamt för dig.
    alltså va, du vet ej va du snackar om
  • Äldre 19 Nov 02:02
    #50
    manfrsthlm skrev 2014-11-19 00:45:37 följande:

    släng upp ett foto på dina red lips så får vi se hur det ser ut


    så att du ska ha något att runka till? glöm det mannen.
  • Äldre 19 Nov 02:31
    #52
    Akua skrev 2014-11-19 02:18:42 följande:
    Nej för att du säger emot allt vi säger till dig och det börjar bli sjukt tröttsamt. Så visa då hur dina läppar ser ut.
    jag skiter fullständigt i vad ni tycker om mig, era åsikter är inte ett skit värda.

    jag ska inte visa mina läppar, det räcker att jag ser dom själv varje dag och även folk som ser mig.
  • Äldre 19 Nov 03:10
    #55
    manfrsthlm skrev 2014-11-19 02:54:20 följande:
    psst...tänder inte på stjärtgossar
    min stjärt är liten och benig och hårig.
Svar på tråden röda läppar på killar????