• mity

Total jävla panik

Det är fint av dig. Jag är så slut nu efter all pusslande. Många dagar tänker jag att döden skulle vara en befrielse. Det är jättejobbigt att ha en sådan känsla och så mycket ångest att man bara vill dö. Jag ser inte framtiden som ljus eftersom sista skulden är slutbetald om sju år.

• mity

Och mitt liv har mer eller mindre varit så här eländigt i 37 år...

• mity

Just nu är min son tonårsdeprimerad så jag kan inte ta det med honom. Jag står verkligen q till avgrunden och vet inte varifrån jag ska hämta kraft för att klara detta...

• mity

Tack för er pepp! Jag ska inte in på detaljer men det är inget alternativ att tala om det för sonen just nu.

Jag går hos kurator så jag får ventilera lite där. Det som är tungt just nu är att jag har problem på så många håll just nu att jag inte klarar att hålla emot. Ekonomi, familj, jobb och hälsa. Därför går jag under snart. Känner mig brutalt misslyckad.

• mity

Jag önskar jag kunde jobba extra. Går inte på mitt jobb annars hade jag gjort det för länge sedan... Jag vet att det handlar om lite pengar i sammanhanget. Har sedan tråden startade betalat ca 150 000 kr av skulderna. Återstår en del men kommit en bit på vägen.

• mity

Jag vet. Men är så knäckt just nu. Tårarna rinner dygnet runt och vet inte varifrån jag ska hämta kraft...utan att falla. Jobbet som är det sista på prio listan är jag orolig att förlora för att mina krafter är noll. Kompisar förstår inte. Hälsan är skit. Sannolikt på grund av långvarig psykisk press och stress. Men det som sliter själen isär är familje bekymmer.

• mity

Jag försöker. Jag lovar. Men just nu är det nattsvart. Vet inte vad jag ska börja med. Kan inte ens prioritera rätt.

• mity

Tack. Ännu en svart dag. Tur att man är ledig. Skulle vilja njuta av att solen skiner och ledighet men kroppen är fylld av ångest till bristningsgränsen. Önskar inte ens min värsta fiende den ångesten jag upplever. Den förstör mig inifrån.

• mity

Tack alla.

Imorgon 5 månader sen jag startade tråden. Klarar jag detta så klarar jag vad som. Ödet får avgöra... Jag har gjort allt jag kunnat och är helt uttömd på energi efter denna kamp.

• mity

Ska försöka sammanfatta det jag gjort:

Har fixat avbetalningsplaner hos alla jag har skulder till

Har varit ärlig om min sits - att jag kan betala mindre nu men mer sen

Månader jag ändå inte kunnat hålla planen har jag bönat och bett - kan säga att de flesta varit jättesnälla så länge man betalar in något

Jag ansökte om skattejämkning

Jag lånade lite från släkt

Jag har levt enormt snålt - inget lyx

Och man kan alltid dra ner kostnader mer än vad man tror

Lycka till och fråga mer om du vill.

Svar på tråden Total jävla panik