• Anonym (Avundsjuk)

    Jag känner mig så hotad av vackra tjejer...

    Jag vet att det är normalt att känna lite konkurrans från vackra tjejer, för det vet jag att andra som jag pratat med också gör.
    Men jag har verkligen problem...

    Tidigare har det inte varit så farligt, då jag har försökt undvika tjejen i fråga, och varit vän på avstånd. Ex på jobb.
    Men nu.... Det började med att min killes bror blev tillsammans med en jättesöt tjej och jag fick panik. Jag grät och var helt förstörd. Jag tänkte frammåt i tiden och på det värsta som skulle kunna hända. (Det här är riktigt pinsamt) Dom skulle gifta sig och skaffa barn innan oss, dessutom skulle dom få finare barn och hon skulle allmänt bli mer populär än jag, osv...
    Jag vet! Det är ett så löjligt problem att jag skäms!
    Det är väl självklart att allt det jag skrev inte egentligen har ngn betydelse. Men, för mig är det en verklighet... patetiskt, jag vet...
    För att göra det ännu värre har min killes bror nyligen träffat en ny tjej som är det vackraste jag sett...
    Ni förstår ångesten och paniken som håller på att bildas inom mig.
    Den här gången gör jag allt för att inte spirala ner i mörka dagdrömmar om framtiden, men jag känner endå gråten i bröstet.

    Jag var bara tvungen att skriva av mig och jag förstår fullständigt om alla som läser det här tycker att jag ska skärpa till mig och inte vara så ytlig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-20 10:29:38:
    Jag vill tacka alla som har skrivit i den här tråden.

    Jag har kommit lite närmare varför jag känner på det här sättet. Framför allt så hör det inte hemma i mitt liv så som det ser ut NU och därmed är det en kvarlämnad känsla från tidigare i livet eller tom ett tidigare liv. Jag vet nu att jag måste bygga upp min självkänsla, men framför allt se känslan för vad det är, vilket är, en icke relevant känsla. Jag ska inte ge den här känslan mer ljus och kraft för det finns ingen sanning i den.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-20 10:30:28:
    Jag vill tacka alla som har skrivit i den här tråden.

    Jag har kommit lite närmare varför jag känner på det här sättet. Framför allt så hör det inte hemma i mitt liv så som det ser ut NU och därmed är det en kvarlämnad känsla från tidigare i livet eller tom ett tidigare liv. Jag vet nu att jag måste bygga upp min självkänsla, men framför allt se känslan för vad det är, vilket är, en icke relevant känsla. Jag ska inte ge den här känslan mer ljus och kraft för det finns ingen sanning i den.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-20 10:31:12:
    Jag vill tacka alla som har skrivit i den här tråden.

    Jag har kommit lite närmare varför jag känner på det här sättet. Framför allt så hör det inte hemma i mitt liv så som det ser ut NU och därmed är det en kvarlämnad känsla från tidigare i livet eller tom ett tidigare liv. Jag vet nu att jag måste bygga upp min självkänsla, men framför allt se känslan för vad det är, vilket är, en icke relevant känsla. Jag ska inte ge den här känslan mer ljus och kraft för det finns ingen sanning i den.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-20 10:32:21:
    Skit också! Menade inte att posta tilläggskommentaren två ggr!

  • Svar på tråden Jag känner mig så hotad av vackra tjejer...
  • Röd drake

    Jag förstår hur du känner, ibland vet man att det man känner är helt knäppt men det hjälper ju inte... Sånt rår man ju inte för... Hmmm tror det beror på dåligt självförtroende, kanske skulle det kännas bättre (iallafall för stunden) om du tex tonade håret, klippte en annorlunda frisyr elelr ändrade dig själv litegrann på något annat vis... Låter dumt men det brukar hjälpa för mig när jag får en släng av dåligt självförtroende...

  • Anonym (Avundsjuk)

    Tack för tipset Röd Drake!

    Jag vet att det beror på dåligt självförtroende, för ngt annat kan det inte vara. Jag hade väldigt dåligt självförtroende som ung, men nu skulle nog ingen jag känner kalla mig osäker...
    Men, säkerheten sitter inte så djupt som man kunde hoppas.

  • Anonym (Avundsjuk)

    Jag vet! Det är ju det som är det löjliga. Ingenting av mina orospunkter behöver, och sannorlikt, inte besannas. Allt är i min hjärna.

  • Röd drake

    NR: 7436161 Inte sagt ATT de får det, det är en orealistisk föreställning, en tanke bara, liksom det värsta...

  • Anonym (kram)

    Du är inte ensam om att känna så här! det finns många som känner som du, jag har också varit svartsjuk på andra, trott att de skall få mera vänner och att alla beundrar dem bara för hur de ser ut! Att man är rädd att mannen önskar att han haft den där vackra tjejen och trott att de måste ju ha det bättre , få vackrare barn utseende mässigt bara för att hon är vacker...

    MEN så är det ju inte eller hur! Din man har valt dig! Han vill leva med dig för att han tycker du är VACKER och vill inte ha någon annan eller tycker inte att någon annan är bättre! då skulle han ju inte valt dig , eller hur!? DET är DIG han vill ha och bryr sig om

    sen kan du ju tänka så här också, för de som är vackra och själva vet om det har nog det nog ganska jobbigt också, eftersom många blir avundsjuka på dem? eller?
    och bara för att man är jätte vacker behöver man ju inte vara världens bästa kvinna att leva med, eller vara världens bästa mamma?!

    Fundera ut allt du tycker är vackert på dig själv och saker du tycker är bra med dig själv, skriv ner det på en lapp...läs lappen, så kommer du nog att märka att det finns saker som är jätte bra JUST med dig, som kanske inte ens de här vackra kvinnorna har!!!

  • Röd drake

    Anonym (kram) Du har en poäng där, just att de som ser bar ut oftast vet om det själva och att det tar ner tjusningen lite...
    Tänk omvänt, om du ser en otroligt snygg kille, tar det inte bort charmen lite om du sedan märker att han själv vet hur bra han ser ut och spelar på det? Så funkar det iallafall för mig, de är de som inte vet om det själva som är allra mest attraktiva...

  • Mrs Lycklig

    Forsok att tanka att allt jamnar ut sig i slutandan, den andra tjejen ar kanske jattevacker men du ar kanske smartare an henne, eller sa har hon andra problem som du inte har osv.

    Jag bara menar forsok hitta dina starka sidor och var stolt over dem. Skonhet ar LANNNGT ifran allt och ibland kan det t.om vara ett hinder.

    Du ar absolut inte tontig och jag tror att de flesta kanner mer eller mindre som du nagon gang i livet.

  • skriva

    Snälla anonym avundsjuk!

    Om du nu tycker att den här tjejen är det sötaste du har sett, är det inte möjligen så att det finns de som tycker att DU är det sötaste de har sett? Skönheten ligger i betraktarens öga.

    Tänk på alla fula människor som har partners som tyclker attd e är helt underbara, och tänk på de som du tycker allra mest om runtomkring dig. De är vackra eller hur?

    Var glad att din pojkväns bror gillar en annan tjejtyp än den du representerar, det hade väl varit skithemskt om han blev kär i dig!

    Och du, det finns måååånga vackra föräldrar som får asfula barn!

  • lokisse

    skriva
    det tycker nog inte dom föräldrarna! =)
    och det är härligt att skönhet är relativ!!

Svar på tråden Jag känner mig så hotad av vackra tjejer...