• Forumvärd

Julstök: Har du börjat handla julklappar?

Julen närmar sig med stormsteg. Har du börjat handla julklappar redan eller är du som jag en av de svettiga stackarna som springer runt i affären dagen innan julafton?
    Dela gärna med dig av julklappstips och har du ingen aning om vad du ska köpa fråga i tråden
    Rösta och diskutera.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Julstök: Har du börjat handla julklappar?
  • Anonym (inte än)

ska fira jul 3 gånger som vanligt och många man ska köpa till så igår skrev jag en lista på vad alla ska få och sen ska jag börja leta nästa vecka nån dag när sambon oxå är ledig

• Aniiee
    Anonym (sofia) skrev 2014-11-22 06:18:38 följande:
    Ge tjejerna några leksakskataloger att bläddra i och be dem ringa in det de önskar sig.
    Bra idé!
  • MEE83
    Anonym (panik) skrev 2014-11-21 19:22:03 följande:

Sorry om jag lånar din tråd Ts!

Någon som har nå tips på vad man kan köpa till sin pojkvän sen 3 år tillbaka (vi har även ett barn), han är 30+, motorintrrsserad, jobbar som entreprenör, han köper allt han själv vill ha......jättesvårt :-/ vill ge nå personligt men kan även tänka mig någon tillställning av nå slag. Dock är min budget ca 400;- hehe

Du kan ju köpa biljetter till någon mässa eller något, om han orkar med den typen av evenemang dvs. Finns ju mässor för allt, båtar, motormässor osv.

Två som jag kommer och tänka på är MCmässan i Stockholm och båtmässan i GBG. Dom har bilar på MCmässan med. Den är i januari, samma sak för båtmässan på Svenskamässan i GBG, den är också i januari, biljetterna brukar kosta typ 150 SEK för en dag.
  • Anonym (panik)

Åh tack! Mc mässan är ju helt perfekt vart säljer dom biljetter?

MEE83 skrev 2014-11-22 17:29:33 följande:

Du kan ju köpa biljetter till någon mässa eller något, om han orkar med den typen av evenemang dvs. Finns ju mässor för allt, båtar, motormässor osv.

Två som jag kommer och tänka på är MCmässan i Stockholm och båtmässan i GBG. Dom har bilar på MCmässan med. Den är i januari, samma sak för båtmässan på Svenskamässan i GBG, den är också i januari, biljetterna brukar kosta typ 150 SEK för en dag.

• MEE83
    Anonym (panik) skrev 2014-11-22 18:04:41 följande:

Åh tack! Mc mässan är ju helt perfekt vart säljer dom biljetter?

Det brukar gå att köpa hos vanliga återförsäljare exempelvis ticnet.se eller i dörren. Vet ej om dom börjat sälja biljetter ännu. Kan du inte få tag på förköp i rimlig tid så kan du ju alltid göra ett hemmagjort presentkort, då kan du ju slå två flugor i en smäll, något personligt som leder till något som säkert kan uppskattas, mässan, så fram med kritorna, papper och sax bara och börja härja.

• MEE83

160 spänn kostar en biljett såg jag nu.

Entrépris

Vuxen
    160 kr
    Barn 0-6 år
    Fri entré
    Barn 7-15 år     
    50 kr
    OBS! Fri entré torsdag & fredag för ungdomar födda 1999 eller senare.
    Familj
    350 kr
    2 vuxna + 3 barn
    Gruppbiljett
    140 kr per person
    Vid köp av minst 10 biljetter.
    Familjebiljett och gruppbiljett köps i mässans entré och kan inte bokas i förväg.

Öppettider
    Torsdag 22 jan   
    10.00-20.00
    Fredag 23 jan
    10.00-20.00
    Lördag 24 jan
    09.00-19.00
    Söndag 25 jan
    10.00-17.00
  • Anonym (panik)

Tack googlade och fann detta hehe

Men står ingenstans att de går å förbeställa?

MEE83 skrev 2014-11-22 21:41:31 följande:

160 spänn kostar en biljett såg jag nu.

Entrépris

Vuxen

160 kr

Barn 0-6 år

Fri entré

Barn 7-15 år     

50 kr

OBS! Fri entré torsdag & fredag för ungdomar födda 1999 eller senare.

Familj

350 kr

2 vuxna + 3 barn

Gruppbiljett

140 kr per person

Vid köp av minst 10 biljetter.

Familjebiljett och gruppbiljett köps i mässans entré och kan inte bokas i förväg.

Öppettider

Torsdag 22 jan   

10.00-20.00

Fredag 23 jan

10.00-20.00

Lördag 24 jan

09.00-19.00

Söndag 25 jan

10.00-17.00

• MEE83

Det har antagligen inte börjat säljas ännu, tidigare år har jag har köpt både via ticnet och i dörren.

• Minniemousemommy

Vi är klara med allt redan. SÅ SKÖNT!

Båda mina döttrar (5 och 6 år) kommer att få varsin iphone 4. Vi har ingen hemtelefon så jag känner att dom behöver kunna ringa oss och vänner ibland, plus min äldsta har börjat skolan så det behövs verkligen. Dock så kommer det att vara begränsat, men det ska dom få i alla fall. Kostar dock ingenting för oss nu då det är abonnemang.
    Utöver det kommer min 5 åring att få:

'Doctor mcstuffin get better talking mobile' 800 kr
    'Frozen castle and ice palace playset' 1000 kr
    'Frozen Anna 16 inch toddler docka' 550 kr
    'Geomag pink' 100 kr
    'Aqua beads startset' 160 kr
    'Disney Princess Pop-Up Magic Castle Game' 300 kr
    'My Busy Book Pretty Princess' 200 kr
    'Disneys tangled wii spel' 190 kr
    '3 Mobilskal' 100 kr

Min regel är att det ska bli runt 3000 och inte vara mer än 10 presenter från oss. Vi har önskat kläder och förbrukningsvaror från släkten till henne. Till det får hon även en Haribo adventskalender 70 kr (den är verkligen prisvärd) och adventspresenter.

Min 6 åring då kommer att få:
    'Disney infinity Anna, Elsa, Merida och Rapunzel figurer' 120 kr st = 480 kr
    'Trassel read along bok'  100 kr
    'Trassel rapunzels torn playset' 900 kr
    'Frozen Elsa 16 inch toddler docka' 550 kr
    'Color kids 3D color n glow' 250 kr
    'Monopol junior' 230 kr
    'Sparkcykel' 500 kr
    'Mobilskal' 100 kr

Och samma regler här. Även hon får kläder och sånt av släkten och en Haribo-kalender. Så ja, det är vad vi köpt till våra döttrar det här året, hoppas någon fick något tips i alla fall. :)

• fluu

Till  treåringen från oss päron:

* En bamsebok
    * En Mamma mu-bok
    * Smörgåsset i tyg
    * Biltransport
    * Strumpor
    * Klänning
    * Lekservis
    * Leksaksgrönsaker

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Utbrytarkonst

Förvaringslådor5 åring har jag köpt:

Kläder

Verktygslåda i trä

Babyborn docka

My little pony

Böcker

Målarböcker

Ritblock

Målarväska

Pärlplattor, pärlor osv

Plusplus

Geomag

En leksaksbil

En brandbil

Förvaringslådor för leksaker

• Esoada

Köpte en sminklåda från Estée Lauder (1000 kr) till min syster idag

• Esoada

Köpte en speldosa med snögubbar "på is" (150 kr) till min terapeut idag

• Anonym (Guldkant)

God jul till alla! Jag gör som jag brukar. Reser iväg ensam till ett värdshus, dricker toddy, promenerar, läser böcker och skänker inte en tanke åt julen. Detta började jag med för snart 10 år sedan och bättre kan jag inte ha det. Inga julklappar och inget julbord, inget julpynt.

• K grrl

Nej, inte alls faktiskt. Vi har flera födelsedagar i november/december, så julklappsinköpen börjar vi inte med förrän de är överstökade.

• MEE83
    Anonym (Guldkant) skrev 2014-11-29 16:46:28 följande:

God jul till alla! Jag gör som jag brukar. Reser iväg ensam till ett värdshus, dricker toddy, promenerar, läser böcker och skänker inte en tanke åt julen. Detta började jag med för snart 10 år sedan och bättre kan jag inte ha det. Inga julklappar och inget julbord, inget julpynt.

Köttbullar och prinskorv då? :D

Matkoma är vad julen är för mig, gött att lagra lite fett för en gångs skull, sedan en trettondagsfest med mycket dans för att bli av med det igen. Då är man skön. Nu blir det en lite annorlunda julsäsong dock, kanske får skippa festandet. Kalkon är något som är gott, fylld kalkon, julskinka har jag aldrig gillat.

Och God jul till dig med.

• Anonym (Guldkant)
    MEE83 skrev 2014-12-03 11:03:24 följande:
    Köttbullar och prinskorv då? :D

Matkoma är vad julen är för mig, gött att lagra lite fett för en gångs skull, sedan en trettondagsfest med mycket dans för att bli av med det igen. Då är man skön. Nu blir det en lite annorlunda julsäsong dock, kanske får skippa festandet. Kalkon är något som är gott, fylld kalkon, julskinka har jag aldrig gillat.

Och God jul till dig med.
    Nej, inte en prinskorv och inte en köttbulle . Men jag tackar inte nej till köttbullar med gräddsås, potatis och lingon, men det är ju ingen typisk julmat utan något man äter året om. Kalkon är jättegott och jag har aldrig gillat julskinka jag heller.
  • Anonym (Hmm)

Jag blev klar redan i november, haha första gången jag är ute i god tid :P

Svar på tråden Julstök: Har du börjat handla julklappar?