Elins mamma 2010 skrev 2014-11-21 04:46:02 följande:
Ni som har använt åkpåse och vanliga kläder på bebisen, har bebisen haft en varm tröja eller bara långärmad body eller liknande (och byxor)?
Vi körde med lager på lager sist men som flera skriver så blir det jobbigt när man ska hem till nån eller in i en affär. Stor risk att bebisen vaknar. Vår bebis är beräknad 23/2 och det lär ju vara kallt ett tag till då iaf.
Jag använde bara vanliga pyjamaskläder eller vad ungen nu hade på sig i åkpåsen. Tunn bomullsmössa. Mitt första barn var sån att när han väl låg i vagnen så låg han där (första halvåret) och det var grymt smidigt att bara stoppa ner honom i påsen och gå. Öppna påsen så fort man kom in. Han vaknade aldrig av det. Tvärvägrar dock att sova någon annanstans så det var mkt vagnspromenader för honom.
Tvåan vägrade vagn. Hon fick ullkläder och en vindtät mössa att ha i selen under min jacka. Där tillbringade hon sin första vinter minst lika nöjd med det.
Påsar med ärmar känns bara krångligt. När de är riktigt små kan de ändå inte styra armarna i de där påsarna. Så det blir bara kallare o knöligare. Men det finns säkert någon som tyckt det varit suveränt.