Inlägg från: Anonym (Z) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Z)

Är det ok att bära palestinasjal på jobbet

Jag är en av de personer som inte tycker det är ok att bära vad som helst för kläder på sin arbetsplats under betald tid. Politiska plagg går exempelvis bort anser jag. Sedan får man ju ha på sig precis vad man vill (inom lagens gränser) privat.

• Anonym (Z)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2014-11-24 06:58:22 följande:
    Slitsnack. Palestinasjalar har under många många år inte varit annat än just en sjal.

En accessoar som inte har ett dugg med politik att göra.

Vakna upp. Det är 2014. Inte 1968.
    Att säga att sjalen inte har någon politisk laddning och motivera detta med att det inte är år 1968 längre är både naivt och dumt. Det är som att jag skulle säga att folk borde vakna upp för det inte är 1940 längre om någon skulle anse att nazistsymboler eller davidskors är symboliskt laddade. Sjalen ÄR politiskt laddad, oavsett om man själv tycker det eller inte. Sedan att du tycker att det är en snygg modeaccessoar är ju orelevant. Klädedplagget blir inte mindre symboliskt laddat för det.
  • Anonym (Z)
    Rakad Apa skrev 2014-11-24 11:54:19 följande:
    För ett fåtal kanske den är politiskt laddad men majoriteten ser den som ett vanligt klädesplagg.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
    De politiskt okunniga möjligen då, ja.
  • Anonym (Z)
    umm abdilleh skrev 2014-11-25 07:46:14 följande:
    Aa så tycker muslimer när de ser nån med palestinasjal. På demonstrationer för palestina var det fullt av svenska icke muslimer som hade såna sjalar. Det är inte samma som tex folk säger att har du dr martins eller bomber jacka klär du dig som nasisterna för man har ofta på sig nåt av detta utan att vara nasist. för palestinasjalen symboliserar stöd mot palestina även om kanske inte alla vet det.
    "Aa så tycker muslimer när de ser nån med palestinasjal."

Det är inte ett litet antal människor du tar på dig att tala för nu..
Svar på tråden Är det ok att bära palestinasjal på jobbet