AnnaJo skrev 2014-11-24 19:54:28 följande:
Tack för ett av dom mer konstruktiva inläggen. Jag har tagit upp vads om hände med mina lärrarkollegor och ingen tycker att jag skall ändra min stil. Kan dessutom tillägga att vår kurator och vår skolpsykolog båda går i palestinasjal så jag är inte ensam.
Jag tog upp saken med min klass och det var fantastiskt vilken respons jag fick från eleverna som tyckte att deras föräldrar som hoppat på mig var "mossiga".
Jag förklarade varför jag trivs så bra i mina sjalar och ingen i klassen hade något problem med det. Några barn har storsystrar som kommit in i senare tonår och hade köpt palestinajal. En elev sade tom att " Du ser lika häftig ut som min syrra".
Så jag känner att jag har stöd från dem sim jag bryr mig om.
Om det är elvaåringar du frågar om klädråd och vill imponera på så vet jag inte vad du vill med tråden.
Få elvaåringar är insatta i palestinakonflikten och symbolvärdet i sjalen. Deras föräldrar desto mera. Att använda skolan för din politiska arena är direkt olämpligt.
Varför vill du inte klä dig med stil istället för "ungdomlig stil"? Man blir väl inte yngre för att man går i Converse, bara mer patetisk. Luktar fyrtioårskris lång väg.