• asta66

Är det ok att bära palestinasjal på jobbet

AnnaJo skrev 2014-11-23 15:42:49 följande:
    Jag är verkigen inte ute efter någon politisk markering. Jag tycker bara att dom är så himla häftiga. Jag är inte okunnig och naiv - däremot kan jag se längre än att man skall försöka tolka in en symbolik som inte finns.  Palestinasjal är ett snyggt plagg helt enkelt som passar min övriga klädstil och jag känner mig läcker när jag knyter på den.
    Och det är en sjal som funnits med väldigt länge. Ser inte att det är ett politiskt statement.
  • asta66
    Anonym (avantgardist) skrev 2014-11-30 15:14:55 följande:
    En lärare som går i jeans och converse och har sin palestinasjal snyggt knuten är ju både snygg och representativ i mina ögon. Dessutom känns det fräscht med en lite ungdomlig attityd i en värld där  dom flesta lärare som verkar tävla i tantighet.
    Stå på dig TS
    Håller med om att det låter en helt okej klädsel för en lärare.
  • asta66
    annakaragliou skrev 2014-12-09 18:37:05 följande:
    Jag hade rakt motsatta erfarenheter. Alla tycks skälla och skylla på vänsterradikala lärare som en orsak till att skolan gått ner sig. Min erfarenhet avr att det var dom som engagerade oss, som var väl pålästa och lät alla komma till tals. Min skoltid var verkligen engagerande, bildande och öppnade ögonen på många sätt. Flera av mina lärare hade sjal.  Jag har själv använt palestinasjal nästan dagligen sen jag började på universitetet för tjugofem år sedan och har iofs ett jobb där man är  tolerant och där många av mina kollegor också har sjal.
    Det var också min erfarenhet.
Svar på tråden Är det ok att bära palestinasjal på jobbet