• AnnaJo

Är det ok att bära palestinasjal på jobbet

Jag är nyss fyllda 40 och arbetar som lärare på en mellanstadieskola.  Jag försöker klä mig så ungdomligt jag kan, går alltid i moderna jeans, converse sommarhalvåret och knähöga Doc Maartens med snörning på vintern.

Nu var jag med mina döttrar i Tunisien och dom ville absolut köpa äkta palestinasjalar snarare än dom fuskisar som säljs överallt här hemma. Jag passade på att köpa några till mig själv också inklusive en storrutig (typ Yassir Arafat) och en litet tjockare klarröd. Sedan vi kom hem har jag haft palestinasjal som accessoar varje dag jag arbetat i skolan och fått en o annan uppmuntrande kommentar från barn och kollegor. "Häftigt fröken" sa några av killarna i klassen t ex.

I veckan hade vi föräldramöte och en av föräldrarna tog upp att dom tyckte det var olämpligt att undervisa i palestinasjal och Doc Maartens.  Vår rektor försvarade min rätt att klä mig som jag vill men flera föräldrar höll med. Jag blev helt tagen på sängen.  Jag har ingen lust att ändra på en klädstil som passar mig.

Eller har jag fel?  Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det ok att bära palestinasjal på jobbet
  • Anonym (mickie)
    AnnaJo skrev 2014-12-10 15:08:56 följande:
    Jag förmodar att du menar palestinasjal. Sen kan man ju undra vad det är för fel på att vara 50+ och arbeta med kultur eller bistånd?
    jag har inte sagt att det är fel. Bara beskrivit vilken grupp som i dag
    bär palestinaSJAL.  Däremot anser jag det vara fel med sexturism oavsett
    om det är i Thailand eller Gambia.
  • Anonym (Natascha)
    Anonym (mickie) skrev 2014-12-15 19:53:30 följande:
    jag har inte sagt att det är fel. Bara beskrivit vilken grupp som i dag
    bär palestinaSJAL.  Däremot anser jag det vara fel med sexturism oavsett
    om det är i Thailand eller Gambia.