• Äldre 28 Nov 10:00
    5311 visningar
    20 svar
    20
    5311

    Familjelivs julkalender: Lucka 14



    Var med och öppna luckan den 14 december i Familjelivs julkalender!

    Dagens lucka döljer ett extra stort tågset från Duplo Lego.

    För att vinna vill vi att du laddar upp en bild på ditt pepparkakshus! Vad har ni byggt av pepparkaksdeg?
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna gunghästen.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 14/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 15/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 14
  • Äldre 12 Dec 19:00
    #1

    I år blidde de inget traditionsenligt pepparkakshus, utan en hel gård! Lite pyssel att få det färdigt men roligt hade jag!

    Detta duploset skulle passa perfekt till min son då hela familjen är intresserade av maskiner och fordon av alla dess slag. Är övertygad om att han skulle bli jätteglad att få sina alldeles egna fordon att köra runt med!

  • Äldre 12 Dec 19:01
    #2

    Gården från andra vinkeln :)

  • Äldre 12 Dec 19:50
    #3

    Här har ser ni ett väldigt fint pepparkakshus som mina barn gjorde. Tankern var att det skulle stå god jul på huset men tyvärr åt de upp bokstäverna så sonen skrev Gud istället. Tyvärr är inte mamma så duktig i köket så kristyren smälte (hur nu det är möjligt) men barnen älskar det och plus att de fick dekorera med sina tomtar de gjorde på dagis :)

    Kan även säga att detta var andra försöker för den första tappade pappa i golvet så den gick i tusen bitar haha

    Jag vill vinna detta lego till min yngsta son som älskar duplo han skulle bli överlycklig. Samtidigt så skulle det ju va kul att stolt kunna säga till dem att vårt pepparkakshus är i toppklass ;)

  • MrFahr­enheit
    Äldre 14 Dec 00:09
    #4

    Lucka 14 är anledningen till varför jag kallas Mr Fahrenheit Skrattande.



  • Äldre 14 Dec 09:47
    #5

    Här kommer mina pojkars pepparkakshuset : )

    I år har de byggt och dekorerat det alldeles själva :)

    Vill vinna Lego då det står på mina barns önskelistan plus att de är tokiga i dessa små klossar.

    God Jul!!!

  • Äldre 14 Dec 09:49
    #6

    Och så baksidan av huset

  • Äldre 14 Dec 13:18
    #7

    I år har sonen gjort huset helt själv. förutom lite hjälp vid ihopsättningen.
    Han vart så stolt när det sen var färdigt.

    Lego är roligt för stora o små.
    så det är det alltid roligt att få.


  • Äldre 14 Dec 14:00
    #8

    Ett hus med pepparkaka och choklad gjorde våran son Levi glad . Han och mormor fick ihop ett sött litet hus med mycket kärlek och ljus är det för oss den perfekta lilla stuga det menar jag utan att ljuga . Jag vill vinna detta pris till min son Levi , då exakt detta lego är hans högsta önskan . Jag vill överraska min son då han i torsdags opererades och va så otroligt fantastiskt duktig och nu måste vara inne och hemma till efter jul. Så detta skulle glädja oss så otroligt mycket . Att få se vår tågfantast bli så glad och överraskad i allt detta kämpande mot smärta och medicin . Detta måste vara den bästa piggapåmedicin som finns . Jag är så otroligt glad att ni lottar ut en sådan fin vinst . I alla luckor finns det fina priser men detta va en fullträff .

  • Äldre 14 Dec 14:04
    #9

    En hälsning från Levi som vill få sitt tåg att rulla :)

  • Äldre 14 Dec 16:10
    #10

    I år har våra trillingar som är tre år gjort sitt eget pepparkakahus. Att samsas är viktigt men svårt. Tyvärr åt vår labrador upp pepparkakshuset dagen efter ????????????

    Att få samsas om ett lego vore bra

    Helst ett duplotåg som alla tre vill ha.

  • Äldre 14 Dec 20:17
    #11


    Ibland tar man ut svängarna med egna fantasifulla byggen, men ibland är det skönt att låta någon annan göra grovjobbet. I år var vi lata och köpte en färdig byggsats. Barnen, 11, 8 och 3 år, dekorerade glatt med smaskiga godisar (jo, en och annan slank ner i magen också). En söt liten stuga, tänkte vi!

    Men sen upptäckte vi att ljusslingan som skulle lysa upp stugan inifrån var grön... Slajm-grön, häx-grön. Det blev liksom lite...läskig stäming. Sen tyckte 3-åringen att Game-of-Thrones-tokiga mammans White walker-figur passade ypperligt som vakt på försubron. Och tja, det passade liksom in i den allmäna känslan som huset gav.
    Inga andra figurer verkar doss tordas flyttas in i huset. Vi har inte sett röken av minsta tomte, ängel, snögubbe, etc, sen "Mr Walker" ställde sig framför dörren... Men alla som sett GoT vet ju att det kan hända riktigt otäcka saker med folk som träffar en sån...

    Vi önskar såklart vinna Duplotåget till 3-åringen för hennes kreativitets skull. Dessutom kan hon behöva något annat att syssla med då hon just nu testar alla trix för att komma åt pepparkakshuset som vi därför att låsa in i vitrinskåpet, åtskilliga tak-godisar fattigare.
  • Äldre 14 Dec 20:57
    #12

    Förra julen var pepparkaks-kreationerna förutbestämda efter slumpvis dragna bild-kort. 
    Jag drog "London Bridge". Vad tycks!?



    Jag hoppas att min 1-åriga dotter kommer tycka om att leka med lego lika mycket som jag gjorde när jag var liten och ser fram emot att dela leken med henne. 
    Dock bör man som en liten plutt "värma upp" med duplo innan man kan ge sig på de mindre bitarna. 
    Vi övar supergärna med ett tågset

  • Äldre 14 Dec 21:35
    #13


    Jag är inte så pysslig, så det är färdigt husset som gäller. Limmat med smält socker, det håller bäst. Inga brännskador i år! :)

    Vill gärna vinna tågsettet till barnens kusiner. De önskar sig duplo och brio och vad passar bättre än att bygga ihop briot med duplot i ett stort järnvägsnät? SJ går ju inte så bra på vintern så ett extra system kan behövas...
  • Äldre 14 Dec 22:17
    #14

    Emelie 5 år och Samantha 3 år fick tillslut ihop sina små pepparkakshus som gick sönder men som vi lyckades limma ihop ändå  :) Samantha ville ha så lite godis som möjligt på huset så man kunde stoppa mer i munnen :) och Emelie va jätte koncentrerad på sitt husbygge :)

  • 880215
    Äldre 14 Dec 23:06
    #15

    Vi har inget traditionellt pepparkakshus gjort av just pepparkaksdeg.
    Däremot har vi ett pepparkakshus i keramik, som man kan välja att antingen ha värmeljus i, eller sitt favoritgodis - eller varför inte hembakta pepparkakor?, då det är öppningsbart. ;)



    ("Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna gunghästen."
    Hehe, ja, är det en gunghäst som står på spel så vill jag vinna den till min fasters bebisar).

    Men jag antar att det är tågsetet som står på spel, och som tidigare nämnt har vi pappa tågförare som skulle ÄLSKA att få ge detta paket till sonen. Han har inte så mycket pengar över för julklappar i år, pga en stor oförutsedd utgift. Så jag skulle vilja vinna tågsetet för att kunna ge det till sonens pappa så att han har en riktigt fin julklapp, som knyter an till yrket, att ge sonen när det firas jul med pappa i år.

  • Äldre 14 Dec 23:54
    #16
    oscar o elins pepparkakshusbus
  • Äldre 14 Dec 23:58
    #17
  • Äldre 15 Dec 09:59
    #18

    WOW!
    Vilka konstnärer ni är! Mitt pepparkakshus blev en tragisk historia och skulle platsa som utdömt om byggnadsnämnden fick syn på det
    Tack för att ni delade med er av era fina hus!

    Dagens vinnare:


    kexan skrev 2014-12-14 14:00:13 följande:
    Ett hus med pepparkaka och choklad gjorde våran son Levi glad . Han och mormor fick ihop ett sött litet hus med mycket kärlek och ljus är det för oss den perfekta lilla stuga det menar jag utan att ljuga . Jag vill vinna detta pris till min son Levi , då exakt detta lego är hans högsta önskan . Jag vill överraska min son då han i torsdags opererades och va så otroligt fantastiskt duktig och nu måste vara inne och hemma till efter jul. Så detta skulle glädja oss så otroligt mycket . Att få se vår tågfantast bli så glad och överraskad i allt detta kämpande mot smärta och medicin . Detta måste vara den bästa piggapåmedicin som finns . Jag är så otroligt glad att ni lottar ut en sådan fin vinst . I alla luckor finns det fina priser men detta va en fullträff .
    Ett stort grattis till kexan och den lille tågfantasten Skål

    Mejla din adress och dina kontaktuppgifter till redaktionen@familjelivmedia.se
    Skriv Vinnare i julkalendern i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vilken lucka du vunnit och vad.

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    www.familjeliv.se/forum/thread/74411379-famil...

    Lycka till! Tomte
  • Äldre 15 Dec 12:04
    #19

    Ååå tack jag har tårar i ögonen detta är så oerhört fint och Levi kommer bli så glad

  • 880215
    Äldre 15 Dec 13:47
    #20
    kexan skrev 2014-12-15 12:04:11 följande:

    Ååå tack jag har tårar i ögonen detta är så oerhört fint och Levi kommer bli så glad


    GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 14