• Anonym (Kaffedraken)

    Familjelivs julkalender: Lucka 5


    Var med och öppna luckan den 5 december i Familjelivs julkalender!

    Lucka 5 döljer en tågstation från Lego.

    För att vinna vill vi att du delar med dig av ditt bästa julgodis. Vilken är julens godaste sötsak enligt dig? Choklad, marsipan, nötter, kola... Lägg gärna upp ett recept på godsaken och laddar du upp en bild så ökar du dina vinstchanser ännu mer.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna. Bäst julgodistips i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar den 5 december och pågår fram till midnatt 7/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 8/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 5
  • Anonym (Kaffedraken)

    WOW vad mycket gott gotta i tråden!
    En tråd som gör att munnen vattnas. Det finns många bra och originella recept och jag personligen kommer att prova flera av era goda tips.
    Vinnaren idag blev:


    Frökenmela skrev 2014-12-05 21:06:46 följande:
    Favoritgodiset på vårt julbord är faktiskt en fruktigelkott !

    Hos oss finns det tyvärr några som inte får äta socker och då är det här ett bra alternativ. 

    Och för dem som vill ( och kan äta ) så finns det en skål smält choklad vid sidan av som man kan doppa fruktspetten i !
     
    Till en igelkott behövs:

    1 honungsmelon
    jordgubbar
    ananas
    vindruvor 
    kivi

    - Grillspett 
    Och smält choklad !

    Om jag har turen att vinna så är det givet vem som ska få ett extra paket under granen i år.
    Det är vår "lill-kille" Viggo !
    Han är fullkomligt galen i lego och kan bygga i timmar.
    Därför håller jag tummar och tår för att turen är på vår sida,
    och att vi får en jul med extra mycket "bygg glädje" ! :)
    Ett stort GRATTIS till frökenmela!Skål
    Ett nytt och fräscht koncept på julgodis!
    Skicka din adress till redaktionen@familjeliv.se
    Skriv Julkalender vinnare i ämnesraden och glöm inte att berätta vilken lucka du har vunnit.

     


    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74411555-familjelivs-julkalender-lucka-8

    Lycka till! Tomte



  • Anonym (Kaffedraken)
    Erfdgt skrev 2015-01-14 22:20:35 följande:
    Har du fått veta något? Eller har du fått din vinst? :) Jag vann i lucka 1, men får inget svar på mina mejl och ingen vinst har dykt upp.
    Hej hej!

    Vinsterna kommer att komma. Alla adresser är skickade vidare till LEGO som håller på att skicka ut paketen!
    Snart så landar det hos er
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 5