• Forumvärd

    Familjelivs julkalender: Lucka 10


    Var med och öppna lucka 10 i Familjelivs julkalender!
    För att vara med och tävla vill jag att du berättar om din favoritdag på året. Är det kanske julafton, midsommarafton eller en speciell dag i din familj? Berätta storyn bakom varför just den här dagen är viktig för dig.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du ska vinna.



    Tävlingen öppnar 10/12 och pågår fram till midnatt 10/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 11/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 10
  • Liljan77

    Den 17 januari är den viktigaste o mest underbaraste dagen på året.
    Då är min sons födelsedag.
    Jag fick tidigt missfall som 18-åring o fick sen höra av flera läkare att chansen att jag skulle kunna få barn var minimal/obefintlig.
    Min dåvarande var så desperat efter att få ett biologiskt barn att han var otrogen o skaffade ett med en släkting till mig.
    Efter en tid träffade jag en annan man som kunde tänka sig att adoptera, men efter några år tillsammans så fick vi en underbar överraskning. I vårat påskägg fick vi ett stort plus.
    Efter 48 timmars kämpande kom äntligen vår son ut genom akut snitt.4 timmar o 5 min före utsatt dag o det ledde till att han föddes på sin morfars födelsedag.
    Nu ser jag fram emot att fira sonens 9-årsdag om några veckor o min tacksamhet för att jag fick honom, går inte att beskriva.


    Sonen o jag älskar båda två att bygga. Medan många av de barn vi känner hellre sitter vid datorn o spelar minecraft föredrar min son att använda sin fantasi sittandes på golvet byggandes med lego.O ofta sitter jag där med. Skrattande

  • 8barnsmamman

    Den 22 januari har vi som en speciell dag här hemma, den dagen förlorade vi vår son & lillebror i psd.

    Vi brukar under dagen packa fika & åka upp till graven & tända ljus & fika.

    Hela dagen går i barnens tecken & dem får välja vad vi ska göra & vad dem tror att deras bror hade tyckt varit roligt!

    Motivering:

    Sonen här hemma älskar ninjago & han kämpar med att bygga med lego trots sin diagnos adhd vilket gör att han ibland förlorar tålamodet, tillslut sitter vi hela familjen & bygger ihop alla ritningar dem har så att få utökad med denna hade varit toppen!

  • finskaflikkan

    Vår speciella dag i den här familjen är 1mars. Det är dagen då vårt andra barn föddes, vår son Colin vart storebror, (Nicole, hon gick bort 30/4 samma år). 
    Det är även dagen då jag och min man firar bröllopsdag 3år av 4! Vi gifte oss året efter den 27/2. 
    Vi brukar baka tårta och fira att vår dotter skulle fyllt år, även göra födelsedagsfint på graven med ballonger och massa ljus. 
    Sen brukar jag, min man och sonen gå på restaurang och äta nåt gott. 
    Väl hemma igen firar vi med tårta. En glädjens dag i dubbelbemärkelse. 

    Motivering: Vår son ÄLSKAR lego, kan sitta i timtal och bygga både ensam och tillsammans med pappan. Så vore jättekul att få ge ännu en modell att bygga på.  

  • vimsa

    Min bästa dag är den 21/7 dagen då lillasyster föddes 852 g stor. Trots en väldig tuff start mår hon i dag bra och vi har lyckats hålla i hop familjen. skulle vilja vinna lego till storebror som är och varit fantastiskt med lillasyster trots att han många gånger fått stå tillbaka. älskar mina troll mer än ord kan beskriva. God jul till er alla.

  • Gweny

    Hela familjens favoritdag på året är Måndagen vecka 32 i Augusti.(datumet varierar)  För då åker vi över till Visby, då medeltidsveckan drar igång. Underbart roligt för oss alla, då vi även klär oss i temat.

    Jag vill gärna vinna, för att lego är något som vi alla i familjen delar som intresse och gillar att bygga tillsammans med. 

  • carina-su

    Min bästa dag? Den har inget datum utan är den dagen på sommaren när hela släkten samlas på vårt sommarställe, lagar mat tillsammans, spelar spel och tävlar i någon mycket ärofylld tävling. Det kan vara en helt vanlig onsdag, midsommarafton eller kräftskivetider-vad gör det, bara vi är tillsammans.

    Ninja-lego-det har vi inget här hemma, så det vore toppen att lägga till samlingen!

  • 880215

    Den bästa dagen i mitt liv - någonsin, var den 8/12 år 2010. Då föddes nämligen den vackraste människan jag någonsin skådat. Den 8/12, år 2010, föddes min son. Hjärta
    ("Nykläckt" på bilden - fortfarande kvar på BB).

    Detta var ju ganska så precis exakt 4 år sedan. Han fyllde ju år i förrgår. Till frukost, sin stora dag till ära, fick han fyra våfflor med fyra ljus i.
    När han kom ner för trappan och såg det, så utbrast han: "Åh, mamma, va fint! Det häj äj den BÄTTA dagen i hela mitt liv! Jag ÄLKAJ DÄJ!" (Kan man annat än bara ÄLSKA när man hör dessa ord!?) Hjärta
    Så, ja, jag och sonen är alltså helt eniga i frågan; den bästa dagen på året är helt klart den 8:e december! ;) Det är då vi myser som mest här hemma. Hjärta
    (Mitt hjärta!).

    MOTIVERING:

    Dagens vinst är ju Lego-Ninjago.
    För några veckor sedan lekte sonen med en grannpojke (som är lite äldre än min son). De var hemma hos grannpojken och spelade lite iPad. Grannpojken hade Lego-Ninjago som spel på iPaden och min son var helt lyrisk över detta spel. Sedan dess har han pratat varje dag om att han vill komma hem till grannpojken igen, för att spela "Ninago", som han säger.
    Det slutade med att han fick fullversionen av Lego-Ninjago, på våran familjs padda, i present. Gissa om han blev glad? FlörtDetta lego-paket skulle han fullkomligt ÄLSKA! Jag skulle gärna vilja vinna detta lego! Då kan sonen och grannpojken leka med legot tillsammans. - Att bygga och leka med riktigt Lego, känns ju som en bra mycket vettigare sysselsättning än att nöglo på en iPad, när man är med en kompis, menar jag. Flört
    Favoritspelet - Lego-Ninjago! Flört

  • Stelrid

    Dagen vi kom till Sverige för drygt 25år sedan är en speciell dag, det var i november och mycket snö. Inte som nu när det nästan aldrig snöar i Västsverige. Mitt liv har förändrats till det bättre och jag har får uppleva enormt mycket och fått två underbara döttrar som är det bästa som har hänt mig! Den dagen i november för 25år sedan har lett till den jag är idag och till min underbara familj. Ninja legot skulle vara en underbar tillskott till min systers två pojkar som är sju och nio!

  • Karra1

    Julafton är min favoritdag. Grötfrukost och så iväg till kyrkan för julbön. Hem och duka inför julmiddagen och så kanske en skinkmacka eller två innan gästerna kommer!  Mysigt och helt utan stress!

  • Oklok

    28 juni är våran favoritdag. Sista dagen på min sons behandlingsdag mot leukemi. Han besegrade cancer den underbare hjälten!

    Mer storslagen dag kommer vi inte få!

    Lego ninjago vore perfekt till både honom och ninjatokiga lillebror som har varit brorsans bästa vän genom allt det jobbiga.

  • micromat

    Min favoritdag på året är första semesterdagen!

    Då vet jag att jag och sonen har flera veckor på oss att göra precis det som faller oss in.

    Varför inte äta frukost på ett av stans fik, eller gå och spela minigolf med en stor lyxig glass att mumsa i sig efteråt.

    Soliga somriga dagar med bad, grillkvällar, och någon liten tripp någonstans.

    Dagar då man bara kan vara och ta vara på tiden.. Varför det är så viktigt? Som ensamstående arbetande mamma med oregelbundna arbetstider är det så svårt att få tiden att räcka till åt såna saker. Därför känns första semesterdagen och resterande tiden av semestern så himla viktig.

    Varför jag ska vinna? Sonen älskar lego. Allra mest ninjango. Nu inför jul, sjukskriven som jag är skulle det vara guld värt med en extra klapp.

  • Veladis

    Min bästa dag av alla dagar är "idag".

    Att vi får ha ännu en dag tillsammans. Att försöka vara här och nu, inte älta det som var igår eller stressa över morgondagen.
    Efter många motgångar och tuffa perioder i vår familj, har vi tränat på att leva så. Inte att "leva varje dag som om det vore den sista!", utan att leva varje dag som att den vore den bästa! Att se de positiva gudkornen som händer varje dag, och njuta av nuet.

    Ninjagobilen önskar vi vinna till vårt tredje barn som fyller tre år på nyårsafton (ja, det ÄR en BRA dag att fylla år på. kom inte och säg något annat!). Hon har gått ur Duplo-fasen och börjat intressera sig för "riktigt" Lego. Särskilt syskonens avancerade byggen, som hon gärna...renoverar och rearangerar lite. Eftersom hon då inte blir så populär och för att hon har ett otroligt gulligt sätt att säga "Ninjago-lego" - nämligen "Min-mage-lego", önskar vi denna fräsga bil till henne så hon får lite eget att renovera och rearrangera.

  • Forumvärd
    8barnsmamman skrev 2014-12-15 08:56:06 följande:
    Vem vann detta?
    Det kommer snart att avslöjas tillsammans med helgens luckor
    Så håll koll!
  • Forumvärd

    Efter ett par dagars väntan så kommer nu vinnaren
    Ett stort grattis till


    Liljan77 skrev 2014-12-10 10:14:27 följande:

    Den 17 januari är den viktigaste o mest underbaraste dagen på året.
    Då är min sons födelsedag.
    Jag fick tidigt missfall som 18-åring o fick sen höra av flera läkare att chansen att jag skulle kunna få barn var minimal/obefintlig.
    Min dåvarande var så desperat efter att få ett biologiskt barn att han var otrogen o skaffade ett med en släkting till mig.
    Efter en tid träffade jag en annan man som kunde tänka sig att adoptera, men efter några år tillsammans så fick vi en underbar överraskning. I vårat påskägg fick vi ett stort plus.
    Efter 48 timmars kämpande kom äntligen vår son ut genom akut snitt.4 timmar o 5 min före utsatt dag o det ledde till att han föddes på sin morfars födelsedag.
    Nu ser jag fram emot att fira sonens 9-årsdag om några veckor o min tacksamhet för att jag fick honom, går inte att beskriva.


    Sonen o jag älskar båda två att bygga. Medan många av de barn vi känner hellre sitter vid datorn o spelar minecraft föredrar min son att använda sin fantasi sittandes på golvet byggandes med lego.O ofta sitter jag där med. Skrattande


    Liljan77 grattis grattis grattis! SkålSolig

    Mejla din adress och dina kontaktuppgifter till redaktionen@familjelivmedia.se
    Skriv Vinnare i julkalendern i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vilken lucka du vunnit och vad.

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74411379-familjelivs-julkalender-lucka-15

    Lycka till!Tomte
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 10