• Äldre 28 Nov 11:28
    6090 visningar
    26 svar
    +1
    26
    6090

    Familjelivs julkalender: Lucka 20


    Var med och öppna luckan den 20 december.

    För att vinna vill vi att du fotar dina julförberedelser! Välj ett motiv som du tycker symboliserar just din jul, kanske är det dina barn, din julgran eller högen med otvättade kläder smile1.gif
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 21/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras därefter här i tråden.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 20
  • Äldre 20 Dec 22:06
    #11
    Chokladmuffins skrev 2014-12-20 22:02:15 följande:

    Julbak med fyragenerationer har varit en tradition och ett måste för oss så länge jag kan minnas.. Lussekatter rullas och pepparkakor skapas. Klenor och alla dess olika julbröd bakas.. Det finns något för alla smaker och passar både stora och små. 


    Glömde ju motivera.. Jag har en legotokig tjej som inte bara älskar skapa bakverk utan använder sin fantasi oc bygger slott och olika kreativa byggen i lego.. Men tyvärr är inte hennes legolåda så fylld ön så lute fler basklossar hade hjälpt hennes kreativitet att flöda.
  • Äldre 20 Dec 22:28
    #12

    Julkorten som inte ska skickas med posten gjordes idag.
    Lite småpyssel o mys när det mesta är gjort.

    Jag gillar lego nästan lika mycket som sonen.
    Med infektion i axel o bröstmuskel o stränga order om vila, så är lego det som jag kan använda ena armen till medan den andra bara * är där*.


  • Äldre 20 Dec 22:28
    #13

    Julgodis är ett måste i vårt hem, i år har vi provat för första gången Rocky road!

    Motivering: dottern på 3 har funnit lyckan i att leka med lego men jon får sällan va med storebror & bygga med hans chima, så i år ligger de Disneys prinsess lego slott & även frost slott under granen, va lida standard botar för fantasin vore toppen till henne!

  • Äldre 20 Dec 22:39
    #14


    Med motorsågen i högsta hugg har vi vart och hämtat julgran i skogen
    Eftersom att vi tycker att Julen är till för barnen så får dom bestämma vad vi ska göra och givetvis få vara med och ordna allt! Detta betyder att storstädningen inte blir gjord men det är det inga barn som har ont av =)
    Vinner gärna Lego i julklapp till denna arbetsamma jobbarkille!

    !
  • Äldre 20 Dec 23:02
    #15
    Julens glädje, då familjen/släkten är ihop och deltar i allt, julbak, julmys, se kalle anka på tv, och spela familjespel. 
    Både de vuxna och barnen leker ihop, att man för en gång om året släpper sina sinnen och "surheter" och bara för en gång skull umgås. 
    Det är det bästa med Julen, att man låter det dåliga vara bakom sig och bara njuter.

    Lego hade varit perfekt för att alla hade kunnat göra det ihop, de vuxna som hjälper barnen med att sätta ihop saker, och barnen som låter de vuxna komma ihåg lite av sin fantasi. 
    Bara njuta ihop under jultiderna.
  • Äldre 20 Dec 23:08
    #16

    Får inte med någon bild ????

  • Äldre 20 Dec 23:12
    #17

    Barnen har feber och det blir en jul utan snö

    Hur ska vi fördriva tiden utan att framför TV:n bilda kö?

    Vilken lycka för barnen när de pappret på detta paket lossar

    Och kommer hitta en ask full med färgglada klossar ????

    Då har vi sysselsättning vareviga juledag

    Och familjen kan låta fantasin flöda och bygga för sitt behag

    Vad spelar då sjukdom, baciller och grön jul för ynka roll

    När "tid tillsammans med barnen" är julens viktigaste paroll!

  • Äldre 20 Dec 23:17
    #18

    Mina emoji blev visst frågetecken....

  • Äldre 20 Dec 23:53
    #19

    Legosatser i all är men vanliga grundsatsbitar är det som främjar barnens fantasi själv att få hitta på och bygga vad man vill utan mallar, kan själv komma ihåg hur roligt det var.
    Av den anledningen hoppas jag på att vinna lite grundbitar till barnen som vi tillsammans hela familjen kan bygga med.

  • 880215
    Äldre 22 Dec 10:00
    #20

    Här är årets nyinköpta, härliga juldukar! Skrattande Nu är förberedelserna i full gång.



    Motivering:

    Detta skulle vara ett alldeles ypperligt paket att vinna till lillkillen, som precis börjat med smålego. 650 bitar, i olika färger, som grund; ja, tack! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 22 Dec 10:16
    #21

    Det är den 22 idag 880215. Den här och de andra luckorna stängdes vid midnatt!! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 22 Dec 10:24
    #22

    Vilka härliga kort! Solig
    En tradition här hemma- som ni inte får ett kort på- är när jag i vildpanik försöker trassla ut alla hoptrasslade sladdar, kulor och glitter. Jobbigt medan det pågår men skönt när det är gjort!

    Dagens vinnare är:


    Chokladmuffins skrev 2014-12-20 22:02:15 följande:
    Julbak med fyragenerationer har varit en tradition och ett måste för oss så länge jag kan minnas.. Lussekatter rullas och pepparkakor skapas. Klenor och alla dess olika julbröd bakas.. Det finns något för alla smaker och passar både stora och små. 
    Mysigt med julbak och dessutom tillsammans i alla olika åldrar.
    Ett stort grattis Chokladmuffins!Skål
    Inboxa din kontaktuppgifter till mig. Jag behöver adress, mejladress och mobilnummer.
    Glöm inte att berätta vad du har vunnit!

    Vann du inte idag?
    Ingen fara här kommer dagens lucka
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74411788-familjelivs-julkalender-lucka-22

    Lycka till!Tomte
  • 880215
    Äldre 22 Dec 10:49
    #23
    Veladis skrev 2014-12-22 10:16:24 följande:

    Det är den 22 idag 880215. Den här och de andra luckorna stängdes vid midnatt!!


    Och? Man kan väl vara med iaf? Jag tror nog att juryn ser på datumet, ska du se. Så ta det lilla lugna du. Jag försöker inte snuva dig på vinsten.

    Jag har inte tid att vara inne varje dag, men vill iaf sätta mitt märke i varje lucka.

    Helt otroligt att man ens ska bli ifrågasatt och behöva förklara sig. My gosh!

    Nästa gång får jag väl skriva "utom tävlan" då, om det känns bättre för dig?
  • 880215
    Äldre 22 Dec 10:50
    #24
    Chokladmuffins skrev 2014-12-20 22:06:25 följande:

    Glömde ju motivera.. Jag har en legotokig tjej som inte bara älskar skapa bakverk utan använder sin fantasi oc bygger slott och olika kreativa byggen i lego.. Men tyvärr är inte hennes legolåda så fylld ön så lute fler basklossar hade hjälpt hennes kreativitet att flöda.


    GRATTIS!!!
  • Äldre 22 Dec 11:00
    #25

    Så menade jag inte, 880215! Min tanke var att du tagit fel på dagens datum och kanske därför missade att tävla i dagens lucka! Jag ifrågasätter ingen, försöker bara hjälpa till!

  • 880215
    Äldre 22 Dec 11:44
    #26
    Veladis skrev 2014-12-22 11:00:41 följande:

    Så menade jag inte, 880215! Min tanke var att du tagit fel på dagens datum och kanske därför missade att tävla i dagens lucka! Jag ifrågasätter ingen, försöker bara hjälpa till!


    Okej, då ber jag om ursäkt. <3

    Idag hann jag med luckan iaf. Har redan skickat in ett tävlingsbidrag. Nu sitter jag och håller tummen tills imorn. :D

    Tack och god jul, Veladis.
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 20