• Forumvärd

    Familjelivs julkalender: Lucka 23


    Nu är det bara en dag innan julafton- dagen D.
    Det brukar vara en dag med höga förväntningar och en dag då man försöker få klart allt så att det råder julfrid på julaftonsmorgon. Härligt!
    För att vara med och tävla idag vill jag att du berättar om vad du och din familj brukar göra så här dagen innan julafton. Skriv en kort motivering varför du vill vinna och för att öka vinstchansen ännu mer så ladda gärna upp ett foto på hur det ser ut hos er dagen innan julafton.
    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 23/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras därefter här i tråden.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 23
  • annawall

    Dagen innan julafton brukar vi ofta åka och lämna julklappar men eftersom jag jobbade idag har det blivit att jag jobbade och resten av familjen griljerade skinkan och handlade sista julmaten. Nu ska jag ta och sortera tvätten från igår kväll... 

    Motivering; Mina syskonbarn är matglada OCH gillar bygga med Duplo. Vinner jag den här får de den så kan de leka McDonalds hemma och slipper åka dit :)

  • Jennyorust

    Dagen innan julafton är alltid väldigt lång för barnen. Men det är bara att hitta på en massa roliga saker. Så idag har vi gjort lilleman och ponnyn julfina och ALLA bilar stannade och vinka på oss!

    Viktor älskar att bygga Lego och lillasyster älskar att smaka, så hade gärna gett dom detta paket!

  • Petra 228

    Vi myser, klär granen och skriver julklappsrim så det står härliga till!


    Vår lilla tomte har arbetat och slitit hela dagen,


    sedan somnade han sött vid granen för att vila den köttbullefyllda magen!



    Att få bygga picknick med storkusinerna skulle vara lycka till toppen,


    för vår lilltomte som har massor med byggvilja i kroppen!

    God Jul!

  • 880215

    Dagen innan julafton brukar vi utrymma huset (som är städat, rent och fräscht inför julafton) för att bege oss ut på en heldag i snön. :)
    Vi går igenom hela staden, kikar i skyltfönster, provsmakar julmust och pepparkakor, matar ankorna med gammalt bröd, m.m.
    Men mest bara njuter vi av snön och av att det snart, snart är julafton! :D Vi stannar vid i princip varenda snöhög för att "gräva efter skatter", som min piratglada son älskar att göra. ;)
    Vi har med oss matsäck och äter den utomhus och när dagen lider mot sitt slut så går vi till grillplatsen och grillar kanderade äpplen. Mums!



    Ja, som ni ser så är det verkligen en heldag! Från tidig morgon till sen kväll. Härligt med frisk luft. Man sover gott på det och så blir man så där härligt utvilad till dagen D. :)

    Dessvärre har jag inga bilder varken från skyltfönster, ankdamm eller äppelgrillningen. Min telefon strejkar tyvärr när den blir för kall. Man får värma den mellan varven för att få den att starta upp igen. Men jag hoppas att dessa bilder, plus texten, är bra nog för en vinst idag. :)

    Motivering:

    Detta lego skulle jag väldigt gärna vilja vinna till min kusins son som precis börjat med Lego Duplo. Han är en riktig go och glad liten kille som älskar mat. Detta lego skulle passa honom som handen i handsken!

  • Liljan77

    Vi har provsmakat skinkan, spelat bingolotto o bara myst.
    Sonen hoppas på att få utöka sin lilla legosamling.

  • Forumvärd

    God fortsättning på er alla!
    Hoppas julen har varit supermysig och att 2015 blir ett toppen år!

    Vinnare blev:


    Petra 228 skrev 2014-12-23 19:58:51 följande:

    Vi myser, klär granen och skriver julklappsrim så det står härliga till!


    Vår lilla tomte har arbetat och slitit hela dagen,


    sedan somnade han sött vid granen för att vila den köttbullefyllda magen!

    Att få bygga picknick med storkusinerna skulle vara lycka till toppen,


    för vår lilltomte som har massor med byggvilja i kroppen!

    God Jul!


    En trött liten tomte!
    Ett stort grattis till  Petra 228 SoligSkål

    Inboxa dina kontaktuppgifter till mig. Jag behöver namn, adress, mejladress och mobilnr.


  • Koppkaka

    Vann lucka nr 3 och har fortfarande inte hört någonting om vinsten sen dess, trots att jag mailade samma dag...

  • Forumvärd
    Koppkaka skrev 2015-01-07 09:52:55 följande:
    Vann lucka nr 3 och har fortfarande inte hört någonting om vinsten sen dess, trots att jag mailade samma dag...
    Hej hej!
    Alla adresser är skickade allteftersom de kommer in. Men eftersom vi vet att det kan ta tid för företag att få ut vinster har vi även skrivit det i trådstarten. Vinsterna kommer!
  • SaligaAmalia
    kexan skrev 2015-01-17 10:44:59 följande:

    Någon som fick sms från dhl igår?


    Det stod ingenstans att man skulle lämna telefonnummer!?
  • SaligaAmalia
    Koppkaka skrev 2015-01-19 11:14:52 följande:

    Jo förresten, det gjorde det. I mailet från efter man vunnit.


    Fick inget sånt. Däremot skickade jag ett mail och frågade hur det stod till. Då fick jag svar att adresserna var skickade till Lego.

    Kom på att man kan ju få Sms från mailen, från dhl.
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 23