• Anders 386

Frugan är tråkig i sängen

Anonym (?????) skrev 2014-11-30 21:24:23 följande:
    Min man blev pga sjukdom impotent vid 39 års ålder. Han kan alltså inte genomföra penetrationssex, han får "inte upp den". Vårt samliv är av den anledningen lite annorlunda och min man hade en depression som räckte ett par år efter att han förlorat potensen. Inga piller, operationer eller mirakelkurer kan bota hans erektionsproblem. Han medicineras dessutom med låga doser östrogener för att förebygga återfall, vilket gör att hans sexlust också blivit minimal.
    Vad är ditt råd? Ska jag överge honom för att han blivit en eunuck i sovrummet? Ska jag köpa dildos/strap-ons och tvinga honom att använda dom på mig istället  för att kompensera för hans bristande förmåga i sängen?

JAG har kvar min sexlust. Jag har också rättigheter, det är ju inte mitt fel att han inte längre får upp den. Varför ska jag lida? En älskare? Eller en ny man?

Vad tycker du?
    Skriv en egen tråd istället för att förstöra för den som har andra problem. Det är jättesynd om dig, du kanske faktiskt borde ha en älskare, men det löser du inte i någon annans tråd.
  • Anders 386
    MangaM skrev 2014-12-01 15:13:12 följande:
    Instämmer. Folk som skriver att det inte betyder något vet inte vad det innebär att ha ett väl fungerande sexliv och hur bra det får en att må. Det tillför kroppen och själen så mycket mer än bara njutning för stunden. Tycker synd om alla, män som kvinnor, som skriver och tycker att det inte är viktigt med sex i ett förhållande!
    Dom som inte tycker att sex är viktigt är det väl inte synd om ett dugg?? Dom är ju lyckliga även utan sex.Skrattande

Däremot att ha en partner som inte tycker det är viktigt med sex - det kan vara riktigt frustrerande. Problemet är ju dessutom att en ointresserad partner inte ens inser att det finns ett problem...Obestämd
  • Anders 386
    MangaM skrev 2014-12-01 15:23:58 följande:
    Jo för dom har inte upptäckt eller förstått hur bra dom kunde ha haft det. Därför är det synd om dom.
    He he, så tänker inte jag. Det resonemanget håller jag inte med om. Man kan ju knappast sakna nåt som man inte önskar???   Skrattande

Då kan jag väl säga att jag tycker jättesynd om alla som inte kör motorcykel eftersom det är det roligaste som finns näst efter sex då...  Vilka stackare...  Solig Skrattande  Eller dom som tycker om att sticka kanske tycker synd om alla som inte stickar eftersom det är så kul..  
  • Anders 386
    sextiotalist skrev 2014-12-01 15:57:53 följande:
    Det finns många par som lever ihop utan sex, jag känner ett par, där killen (ja han har troligen en diagnos) får för sig att under perioder inte ha något sex och ja, min väninna fixar det, det har varit sexlöst i åratal (de har varit tillsamman i över 30 år och inga barn). Hon är självförsörjande (och självgående ska man väl lägga till) och stannar hos hon, för att hon älskar honom

Jag har vet ett par som levde ihop när han inte kunde ha sex (prostatacancer, tyvärr den aggressiva, så han är död), de kämpade mot den jäkla sjukdom i några år.

Att påstå att sex är det som är kittet i förhållandet är ute och seglar. Jag skulle inte vilja stanna i ett förhållande som har ett enda kitt.
    I mitt förhållandet är kärleken klistret. Inte sexet.
    För vissa funkar det, för andra funkar det inte. Så enkelt eller så komplicerat är det. Jag skulle inte vara lycklig i ett förhållande med dåligt sex. Jag har varit med om perioder med dålig sex, och då har jag inte haft ett bra liv. Självklart räcker det inte med bara bra sex för att ha ett bra förhållande. Men för mig är det en nödvändig ingrediens. En av flera nödvändiga ingredienser.
  • Anders 386
    sextiotalist skrev 2014-12-01 15:57:53 följande:
    ...................
    Att påstå att sex är det som är kittet i förhållandet är ute och seglar. Jag skulle inte vilja stanna i ett förhållande som har ett enda kitt.
    I mitt förhållandet är kärleken klistret. Inte sexet.
    Problemet är att kärleken bygger på attraktion som är en del av sexet.
    Försvinner sexet finns förmodligen ingen attraktion - och då är det stor risk att kärleken också försvinner...  Då blir det mera av ett "kompisförhållande", som iofs också kan vara trevligt - men det kan inte glöda som "riktig" kärlek. Men är inte sexet så viktigt kanske man nöjer sig med det som finns kvar... 
  • Anders 386
    sextiotalist skrev 2014-12-01 17:15:30 följande:
    nu är det nog svårt för yngre att förstå det. Men jag är säker på att de som arbetar inom äldrevården kan intyga om att den mannen som dag efter dag, kommer och hälsa på sin fru, med kärlek tar hand om henne, trots att hon knappt är kontaktbar, gör detta av genuin äkta kärlek. Jag har sett detta och jag är ganska säker på att även äldre män har sin sexualitet kvar.
    Jag får nog ge mig lite här...  Du har säkert rätt. Jag är inte helt ung själv, och jag hoppas att vi kan fortsätta älska varandra även när kroppen inte orkar med sex längre. Men just NU känns sexet väldigt viktigt.
Svar på tråden Frugan är tråkig i sängen