• Anonym (hjälp)

Hjälp, jag kommer bli vräkt. Vad göra?

Fick ett brev från kronofogden där de skrev att hyresbolaget bad mig flytta ifrån min lägenhet eftersom jag inte betalade hela hyran i aug.

Jag fick det i oktober och har inte hört något sedan dess, jag tänker om jag betalar i december eller januari, kommer jag fortfarande att bli vräkt då? Hur lång är själva processen? Kan jag få tillbaka mitt hyreskontrakt på något sätt? Jag kan inte betala hela beloppet förrän i januari. Antar att socialen inte kan hjälpa mig på något sätt (i form av lån)?

Kommer jag bara bli utkastad på gatan sen då? Jag har verkligen ingen jag kan bo hos. Och mina grejer, ska jag bara slänga bort dem? Usch, vet inte vad jag ska göra. Jag vet redan att jag får skylla mig själv så ni behöver inte skriva det, orkar inte få en massa skit just nu...

• Svar på tråden Hjälp, jag kommer bli vräkt. Vad göra?
  • Inte jag
    Anonym (hjälp) skrev 2014-12-02 17:58:07 följande:

Fick ett brev från kronofogden där de skrev att hyresbolaget bad mig flytta ifrån min lägenhet eftersom jag inte betalade hela hyran i aug.

Jag fick det i oktober och har inte hört något sedan dess, jag tänker om jag betalar i december eller januari, kommer jag fortfarande att bli vräkt då? Hur lång är själva processen? Kan jag få tillbaka mitt hyreskontrakt på något sätt? Jag kan inte betala hela beloppet förrän i januari. Antar att socialen inte kan hjälpa mig på något sätt (i form av lån)?

Kommer jag bara bli utkastad på gatan sen då? Jag har verkligen ingen jag kan bo hos. Och mina grejer, ska jag bara slänga bort dem? Usch, vet inte vad jag ska göra. Jag vet redan att jag får skylla mig själv så ni behöver inte skriva det, orkar inte få en massa skit just nu...

Du kan bli vräkt. Såg på ett lyxfällanprogram och han fick en avhysning och hade 3 veckor på sig att betala. Du har inte fått något sådant brev?
  • Anonym (hjälp)
    Inte jag skrev 2014-12-02 18:01:24 följande:
    Du kan bli vräkt. Såg på ett lyxfällanprogram och han fick en avhysning och hade 3 veckor på sig att betala. Du har inte fått något sådant brev?
    Tror inte det... :( lite dålig på att öppna all post jag får. Är det från kronofogden?
  • Anonym (Laleh)

Ring och fråga? borde ju gå att ringa kronofogden?
    när min vän blev vräkt så hade dom hans grejer i ett shurgard(stavning?) förråd

• Anonym (hjälp)
    Tines skrev 2014-12-02 18:07:14 följande:
    Öppnar du inte din post?
    Inte från intrum justitia och visma... Vet att jag borde men har så dåligt med pengar just nu att jag ändå inte kan betala något.
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Laleh) skrev 2014-12-02 18:10:39 följande:
    Ring och fråga? borde ju gå att ringa kronofogden?
    när min vän blev vräkt så hade dom hans grejer i ett shurgard(stavning?) förråd
    Jo, borde ju göra det... orkar bara inte svara på frågor om varför jag inte har betalat osv. Är lite rädd för att de ska vara otrevliga och dömande osv
  • Långbenopluto
    Anonym (hjälp) skrev 2014-12-02 18:11:39 följande:
    Jo, borde ju göra det... orkar bara inte svara på frågor om varför jag inte har betalat osv. Är lite rädd för att de ska vara otrevliga och dömande osv
    Vad är alternativet då? Att du verkligen blir vräkt... är det bättre?
  • Anonym (hjälp)
    Tines skrev 2014-12-02 18:13:23 följande:
    Vad är alternativet då? Att du verkligen blir vräkt... är det bättre?
    Nej... Jag ska ju göra det, måste bara orka ta tag i det. Får sån ångest när jag tänker på det att jag inte orkar göra något alls. Men jag ska.
  • Inte jag
    Anonym (hjälp) skrev 2014-12-02 18:04:29 följande:
    Tror inte det... :( lite dålig på att öppna all post jag får. Är det från kronofogden?
    Öppnar du inte din post? Varför gör du inte det? Du måste göra allt för att få behålla din lägenhet
  • Tacksamt

Alltså,jag blir lika chockadvarjegång när folk inte förstår att hyra,el,telefon,mat är viktigast!

Svar på tråden Hjälp, jag kommer bli vräkt. Vad göra?