• Anonym (Postis)

Billigare frakt än Posten utrikes?

Undrar om det finns nått billigare alternativ till Posten vid skick utomlands. Tänkt sälja saker men är så jäkla dyrt, ibland är frakten mer än priset. Sett vissa som verkar ha typ ekonomifrakt men nått sånt verkar inte existera här....

• Svar på tråden Billigare frakt än Posten utrikes?
  • Ogago
    Anonym (Postis) skrev 2014-12-02 20:14:37 följande:

Undrar om det finns nått billigare alternativ till Posten vid skick utomlands. Tänkt sälja saker men är så jäkla dyrt, ibland är frakten mer än priset. Sett vissa som verkar ha typ ekonomifrakt men nått sånt verkar inte existera här....

DHL.
  • Anonym (Postis)

Är inte de skitdyr?

• Ogago
    Anonym (Postis) skrev 2014-12-07 15:42:40 följande:

Är inte de skitdyr?

Gå in på deras hemsida och kolla.
    Om jag inte missminner mej så är dom billigare än Posten.

• Anonym (Postis)

Får pröva det. Har bara hört att de kostar typ 4-500 för ett litet sketet paket, bara inom Sverige... :O

• ursula

Som privatperson är det svårt att hitta något som är billigt. Alla fall om du ska kunna söka paketet

• Anonym (***)

Utomlands brukar Posten vara billigaste alternativet, se om vikten på det du skickar tillåter att det går som brev istället. Då kan man spara rejält jämfört med paket.

Inom sverige kan Bussgods vara en bra budgetlösning, om det handlar om större eller tyngre grejer.

• Ogago

Som sagt - sök på nätet och kolla upp vad som är billigast, Posten eller DHL. Kolla samtidigt leveranstiden.

• Anonym (Postis)

Det är typ de jag har tittat på.

Känns inte konkurrensbart att sälja saker på typ EBay och ta ut mer än dubbelt så mycket i frakt som många andra längre bort än jag säljer. 

Finns liksom inget ekonomialternativ med Posten, som vissa säljare har. Allt går på några dagar (eko.alternativen tar typ några veckor). Det gör att man blir lite .... frustrerad.

Ska jag skicka en bok som väger 300 gr så är det ändå uppe i ett par hundra, sen om det ska på spårning för 85 spänn.... 

Jag beställde böcker för flera kilo på Amazon i Japan nyligen och de tar då knappt 200 kr för att skicka (med DHL men är väl företagsrabatt...).

Svar på tråden Billigare frakt än Posten utrikes?