• Brumma

VAB med umgängesavtal

Är båda överens kan man naturligtvis frångå ett avtal - och kan man utgå från barnets bästa istället för att rigitt hålla på avtalet så är det naturligtvis det bästa..

hade du möjlighet att hämta tidigare så hade det naturligtvis varit bättre för barnet. Och då menar jag inte att du kan välja mellan arbete o barn utan om du var såpass nära att du kunde tagit dig dit inom rimlig tid.

• Brumma

PS. Vill lägga till att det finns vissa fall där altematiskt att gå utanför avtalet inte är ett alternativ som faktiskt gör det bättre för barnet utan kan, som du säger, försvåra på sikt. Är det så så hade jag nog rekommenderat att hålla avtalet strikt...

• Brumma
    Brumma skrev 2014-12-07 00:05:46 följande:

PS. Vill lägga till att det finns vissa fall där altematiskt att gå utanför avtalet inte är ett alternativ som faktiskt gör det bättre för barnet utan kan, som du säger, försvåra på sikt. Är det så så hade jag nog rekommenderat att hålla avtalet strikt...

Vad sjutton är altematiskt? ?? Alternativet skall det naturligtvis vara. ...
  • Brumma
    Anonym (TS) skrev 2014-12-07 07:07:02 följande:

Anledningen i fredags, första gången sedan vi skrev avtalet, var att jag inte såg den andre förälderns sms om att dagis ringt.

Föräldern skrev till mig 09.59, fem minuter senare hade jag fått ett till sms med "jag hämtar väl då".

Jag såg dessa sms kl 10.27.

Fast nu frångår du helt det du skriver i TS... Du skriver i TS att du inye hämtade pga avtalet. Nu är det plötsligt pga att du inte såg meddelandet?

Menar du plötsligt att du SKULLE hämtat om du bara sett meddelandet? Varför isåfall hämtade du inte direkt du såg meddelandet?
  • Brumma
    Anonym (TS) skrev 2014-12-07 07:10:49 följande:

På måndag kl 10.00 är sonen hemma eftersom han inte börjar förrän 12.00.

Och så kommer det se ut alltid ända tills barnet är så stort attan inte längre behöver ta ut VAB? Du kan möjligtvis inte se att den situationen kommer kunna ändras i framtiden?
Svar på tråden VAB med umgängesavtal