VAB med umgängesavtal
Hur kan man inte vilja vara ,ed sitt barn så mycket som möjligt? Dina principer är alltså viktigare än ditt barn? Har noll förståelse för de som väljer att inte vara flexibel o samarbetsvilliga före sina barns skull.
Hur kan man inte vilja vara ,ed sitt barn så mycket som möjligt? Dina principer är alltså viktigare än ditt barn? Har noll förståelse för de som väljer att inte vara flexibel o samarbetsvilliga före sina barns skull.
[quote=74457340][quote-nick]Anonym (TS) skrev 2014-12-07 18:46:15 följande:[/quote-nick]
Vad tråkigt att det låter som att jag är skurken.
Det finns så mycket innan detta som hänt.
Redan i fredags skrev jag i vår sms-konversation att vi får lösa det på något sätt. Komma överens om hur vi gör med vab framöver.
Men för att ni ska förstå lite mer, och inse att det är den andre föräldern som inte alltid ser till vårt barns bästa så:
*Föräldern vägrar låta mig "låna" sonen vid tillfällen när mormor/morfar/släkt kommer på besök (de bor hundra mil ifrån oss) (jovars, då ska minsann avtalets umgängestider hållas!!).
*Föräldern vägrar låta mig ha sonen de helger där jag är ledig tre dagar i rad, istället propsade föräldern på att ha det som vi har nu, att jag endast får två heldagar med sonen (bara för att den andre föräldern skulle slippa behöva "avbryta sin helg" med att få hem sonen på söndagkväll).
*Föräldern lämnar hellre sonen till förälderns föräldrar som bor 12 mil ifrån de gånger han behöver barnvakt istället för att låta mig ha honom någon extrahelg (och vi bor bokstavligen bara ett stenkast ifrån varandra).
[/
Varför strider du inte för mer umgänge då? Du har ju gått med på detta avtal?