• Fyrbarnsmamma 2015

    Nygammalt

    Hej.

    Jag är 39 år och har tre barn i åldrarna 16, 14 och 10. Nyss fick vi veta att jag är gravid igen! Nu i vecka 4-5 ungefär. Vi bestämde oss nyligen för att försöka få ett barn till och det tog på första försöket. Vi blev såklart jätteglada!

    I och med att jag är 10 år äldre än sist så är jag mer orolig nu för att det ska hända något. Så vi håller tummarna nu och längtar tills vi kommit förbi den första tiden fram till vecka 12.

    Jag längtar efter att få berätta för syskonen. De kommer bli överlyckliga! Jag får tårar i ögonen bara av att tänka på det!

    Symtom redan nu är lätt illamående så fort jag blir hungrig, svullen mage, det stramar liksom i livmodern i vissa lägen och nysningar. Jag har nyst alla mina tre tidigare graviditeter också. ????

    Jag är lite orolig över att folk ska se min svullna mage och ana vad det är lite för tidigt. Inte för att det behöver vara någon hemlis egentligen utan mer för att det blir jobbigt om det skulle hända något nu i början.

    Det känns på ett sätt som att det är något nytt denna gång för jag antar att det blir lite andra kontroller nu iom att jag är 39 år. Är det någon som vet hur det funkar med "äldre mammor"?

  • Svar på tråden Nygammalt
  • Dimisi

    Jag är 42 och väntar mitt tredje barn. Inga extra kontroller. Förutom att man erbjuds KUB eller fostervattensprov, men det får man redan vid 35 år i vårt landsting. Numera verkar det helt normalt att vara 40+ och få barn. 

    Grattis förresten! Glad

  • pelagonia
    Hej

    Efter några försök till och från i år och ett tidigt missfall har jag plussat starkt på BIM+2 idag..Kan knappt fatta det :)
    Vi har två pojkar på 7 och 5 år och längtar efter en trea :)

    Fyllde 40 häromdagen så det blev en fin present :)


    Viktor 070103 & Theodor 090331
  • mana

    Grattis TS! Jag är 42 och gravid i v 26, på mvc har de inte nämnt min ålder öht. Det är kanske mer okänsliga släktingar som slänger ur sig nåt, de flesta andra kommer med peppande exempel på äldre kvinnor de känner som fått barn...

Svar på tråden Nygammalt