• Forumvärd

    Svenska folket är beredda att betala extra för en "barnfri zon" på flyget- är du?

    En undersökning från Novus visar att varannan svensk är beredd att betala extra för att slippa sitta nära barnfamiljer på flyget och på så sätt slippa störas. Man vill ha "barnfria zoner"
    Hur resonerar du?
    Skulle du kunna tänka dig att lägga pengar på att få sitta i en barnfri zon eller är det så att du är okej med att barn sitter inom hörhåll?
    Vad tror du har vi blivit mera intoleranta gentemot barn i allmänhet?
    Rösta och diskutera gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Svenska folket är beredda att betala extra för en "barnfri zon" på flyget- är du?
  • zZzZz

    När jag flyger så skippar jag sova dagen mot/natten mot och sover himla gott på flyget från start tills landning så barn har aldrig stört mig, och dom gångerna man varit vaken så har en kall bärs dränkt "ljudet" från barn som också är människor och inte "förstår" bättre att dom "stör" sin omgivning... 

    Har själv barn numera så är väl ännu mer förstående :)

  • Mrs Green

    Nej, jag har inte varit med om att barn stört så mycket. Men jag skulle gärna betala extra för att vara garanterad att personen framför inte fäller bak sitt säte.

  • fluu

    Så dagens fråga skulle inte vara hur FL skött nattens rabalder? Nähä, jag som trodde det....


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Forumvärd
    fluu skrev 2014-12-08 09:05:20 följande:
    Så dagens fråga skulle inte vara hur FL skött nattens rabalder? Nähä, jag som trodde det....
    Håll koll det kommer men inte i den här tråden
  • fluu
    Forumvärd skrev 2014-12-08 09:12:15 följande:
    Håll koll det kommer men inte i den här tråden smile1.gif
    Det borde kommit info om det för många, många timmar sedan. Typ innan dagens fråga prioriterades..
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EnGladPingvin

    Alla gånger. Har  skrivit det i flera utvärderingar efter längre resor. Senast vi flög hade vi två ungar bakom oss som sparkade oss i ryggarna konstant trots otaliga vädjande till föräldrarna att göra något åt det och dessutom turades de om med att gnälla och grina större delen av resan. Det var hemskt.

    Men värst var en 11 timmars resa från Aruba för ett år sedan. Nattflyg lät perfekt tyckte vi, men vi sov inte en blund på grund av barn som skrek, gnällde och sprang i gångarna. Inte ens öronproppar och en kudde tryckt mot öronen hjälpte. Jag var lipfärdig på morgonen och hade spränghuvudvärk. För mig är det ofattbart att man tar med små barn på en så lång resa. Det säger väl sig självt att det är omöjligt för dem att hålla sig lugna och stilla i 11 timmar.

    När jag sist bokade platser på flyget hade de av någon anledning markerat varannan rad som barnplats, dvs möjligt för barnfamiljer att boka. Så otroligt ogenomtänkt. Det innebär ju att de verkligen sprids ut i hela kabinen. Nej, fram för att alla som envisas med att ta små barn med på längre resor får typ halva planet att hållas på och vi andra andra halvan.

  • Forumvärd
    fluu skrev 2014-12-08 09:13:55 följande:
    Det borde kommit info om det för många, många timmar sedan. Typ innan dagens fråga prioriterades..
    Vi har olika uppgifter i forumet och på sajten och därför så ansvarar olika personer för olika frågor. Det kan därför verkar som om jag har prioriterat galet men som sagt håll koll!
    Jag kan även meddela att detta inte var något intrång i den bemärkelse att man kom åt känsliga uppgifter utan det var en form av spam som dubblerade sig själv. Men som sagt håll koll för det kommer info om detta inom kort
  • Stårschan

    Nej, lägger inte pengar på det. Mina hörlurar stänger effektivt ute allt oväsen, och det var så längesedan jag besvärades av ungar som sparkade mig i ryggen att jag har förträngt att det är problematiskt. De flesta barn är inte alls problematiska på flyget.

  • Anonym (Mumin)

    Jag tycker inte vi har blivit er intoleranta mot barn i allmänhet, snarare tvärtom och det är där problemet ligger. Barn idag tillåts störa andra på ett sätt som hade varit otänkbart tidigare. Säger man något får man höra att "barn är barn och måste få låta", "han leker ju bara" eller att man är barnhatare. Det gäller såklart inte alla, men väldigt många har en syn på att barn alltid ska komma i första hand och stå i centrum. Att visa hänsyn till sin omgivning är mindre viktigt.

Svar på tråden Svenska folket är beredda att betala extra för en "barnfri zon" på flyget- är du?