• emsa86

    Återställa/reparera SD-kort?

    Av någon mystisk anledning har alla bilder och filmer försvunnit från SD-kortet. Kortet har hela tiden suttit i telefonen, dock är den inte använd på flera månader (men de borde väl inte försvinna därför). När SD-kortet sitter i telefonen och jag öppnar galleriet står det "inget SD-kort i telefonen". Har satt över kortet i en annan adapter och kopplat till datorn, där får jag upp bilderna i "thumbnails" men mapparna "camera" och "MISC" är tomma.
    Är det helt kört att få fram bilderna och filmerna igen, eller kan jag på något sätt få fram dessa, eller kan jag lämna in det så att det kan få fram det igen?


     

  • Svar på tråden Återställa/reparera SD-kort?
  • inze

    Har du testat med något recoveryprogram. Kan fungera om man har tur.

    Jag har 2 program på datorn och vet inte vilket som fungerat bäst för det var ett tag sedan jag använde dem.

    Recuva är gratis och PhotoRecue är gratis att testa men kostar om man vill ha en version som kan rädda bilderna från minneskortet.

  • emsa86
    inze skrev 2014-12-10 14:23:26 följande:

    Har du testat med något recoveryprogram. Kan fungera om man har tur.

    Jag har 2 program på datorn och vet inte vilket som fungerat bäst för det var ett tag sedan jag använde dem.

    Recuva är gratis och PhotoRecue är gratis att testa men kostar om man vill ha en version som kan rädda bilderna från minneskortet.


    Tack! Jag lämnade in det idag och hoppas på det bästa. Bättre att låta någon annan sköta det, så inte jag gör fel! ;)
Svar på tråden Återställa/reparera SD-kort?