• Anonym (T)

Ställ in julen, bonus är ju inte här:(

Anonym (Hmmm) skrev 2014-12-10 10:22:44 följande:
    Jag har skrivit FLERA ggr nu att ts kan ge mannen förslaget! Det går tydligen inte in?!
    Det går tydligen inte in för dig att mannans äldsta barn har en mamma där de firar jul o ts man vill i år avskaffa både julgran o julmat.

Är de andra barnen inte ens värda en julgran tycker du?

Fy fasiken för sådana som har din syn!
  • Anonym (T)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-12-10 10:29:14 följande:
    Är ts helt oförmögen att skaffa en julgran???
    Håller fast, fy fan för sådana som har din syn. Barnmisshandel!
  • Anonym (T)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-12-10 10:29:14 följande:
    Är ts helt oförmögen att skaffa en julgran???
    Ts är nog förmögen att fixa ALLT.

Men ska barnen se och känna sin pappas Omedverkan ? Det är rättvist o okej?

Att pappan ens har dessa tankar bevisar ju att han ej är rättvis.

Här hemma har detta gått över huvudet på min man INGEN får ens ifrågasätta bonus längre. Igår fick jag höra din jävla subba så jag tar nog våra barn o flyttar efter jul.

Att dessa bonusbarn ska särbehandlas så till milda grad så att gemensamma barnet/barnen hamnar i kläm är inte okej!
  • Anonym (T)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-12-10 11:05:31 följande:
    Mina barn lider inte det minsta av att JAG fixar allt med julen! Trams!!!

Alla barn är lika mkt värda, inte bara de nya ungarna!
    Har dina barn en pappa som fick avskaffa julgran o julmat?
  • Anonym (T)
    Anonym (Mia) skrev 2014-12-10 14:54:24 följande:

Ja ts han reagerar ju lite konstigt. Men om ni sätter er ner och pratar om det. Om han inte hade några barn, hur skulle han vilja fira julen då? Om ni bara hade era gemensamma, hur skulle han vilja fira jul då? Min mamma plockade fram allt och fixade med jul bara för att pappa ville, när de skilde sig så slutade hon lättat att fira jul. Lite julklappar till oss barn fixade hon, men inget julpynt hemma och ingen julgran. Jag var myndig då. Ett år när jag och min sambo skulle flytta i början av januari (detta innan vi hade barn) struntade jag i julpynt, jag älskar julen, men det året var fokus annorlunda. Min sambo blev rent sur, men han kunde väl plocka fram och fixa om det är så viktigt tyckte jag men han ville inte eftersom jag inte ville.... Lite barnrumpa. Det jag pyntar hemma gör jag dels för min egen skull, dels för barnens skull och dels vad 'man ska', ni vet det där grupptrycket på vad som bör göras i ett villaområde. Men till 95% är det vad jag och barnen vill och vi är rätt lika.

Då borde ju mat o gran inte vara viktig nästa år heller.

Man kan ju inte vara engagerad varannat år.

Det är ju skillnaden på intresset ifrån fadern som gör ts besviken och jag förstår henne till 100%
  • Anonym (T)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-12-10 15:18:20 följande:
    Nej mina barn kommer som tur är aldrig ha en självisk och totalt oförstående styvmorsa!
    Har dina barns pappa någon gång sagt nej till gran o julmat?
  • Anonym (T)

Skilsmässo barn separation ångest får man överhuvudtaget inte visa om det finns fler barn i familjen.

Förstår ni känslan hos barnen som är kvar?

De äldre barnen har det ju toppen hos sin andre förälder, varför tillåter man inte dom yngre att må bra?

Det är så jäkla viktigt att Linda bonusbarn i bomull men de andra barnen ska behöva stå ut med hur mkt som helst?

En liten fundering? Finns det mammor som avskaffar julen då de äldsta är hos pappa tror ni?

• Anonym (T)
    Iam skrev 2014-12-10 16:18:34 följande:

Jag finner det intressant att bonusmammor alltid undantag ska behandla sina bonusbarn på samma sätt som sina biologiska... vilket tex hmmm här ovan varit inne på...

Men en biologisk förälder har inget ansvar alls att behandla alla sina egna barn på samna sätt. .. vilket även det hmmm är inne på.

Hur ligger det egentligen till med era hjärtan och era hjärnor? Något står helt klart inte rätt till om man använder sig av ovan logik.

Håller helt med.

Det står helt enkelt klart att den vuxnes känslor ska gå före barnens.

Vad är det för vuxna som särbehandlar sina barn?
  • Anonym (T)

Vi bonusföräldrar får ta mycket skit men det är helt uppenbart att vi har större hjärta och syn på alla barns lika värde än vissa Bioföräldrar.

Säger som tidigare talare blir ledsen o förbannad över att det finns folk som kan hålla med ts man.

Hur tänker ni?

Det är otäckt att vissa Bioföräldrar är så uppslukade i sina barn så att ni glömmer resten av världen.

Biomamman till min bonus tror att hon är Guds gåva åt sitt barn. Hon tar ledigt mitt på dagen för att bonus ska slippa åka buss eller moped från skolan. Hon har levt ensam i över 14 år o kommer aldrig skaffa någon ny, kommer aldrig att funka då hon lever 325% för sitt barn.

Min man får jaga efter och försöka vara hälften så duktig o curlig han kan inte ta ledigt hur som helst sen har han ju oss andra..annars så skulle han hålla samma mått som biomamman.

Denna unge är okapabel att ta ett nej och vet att denne alltid får som denne vill. ALLTID! Säger pappa nej så kommer mamma som ett åskmoln o försvarar bonus o ser till att denne får som denne vill.

Blir äcklad o rädd för hur dessa barn ska vara i framtiden.

Ex barn som har en pappa som solklart visar att de betyder mer än syskonen!

Det är inte oss bonusmammor det är fel på utan det är en klick Bioföräldrar som ska kompensera och inte ha kunskap att se något annat än sina barn. Tävla med den andre föräldern samt krigs om att vara bättre än bonusmamman kriga om sitt namn som är MAMMA!!!!!

Det är inte vi bonusmammor som är hjärtlösa o det är inte gemensamma barnen utan det är ni som har en positiv o förstående syn på sådana som ts man som utgör elakheter.

Ni som skriver på FL att man ska exkludera vissa familjemedlemmar.

Vad är det som är så svårt?

• Anonym (T)
    Anonym (Maria) skrev 2014-12-11 11:03:33 följande:

Försök att inte bara se problemen och se det possetivt istället. Firar ni aldrig jul med dina föräldrar/syskon? Dina föräldrar kanske skulle tycka det är roligt och fira jul med sina barnbarn? 

Min sambo är lika och de åren hans två stora inte är här packar vi bilen och åker upp till fjällen till mina föräldrar. 

Hur länge har ni varit tillsammans?

Jag har lärt mig genom våra 7 år tillsammans att hans äldre kommer alltid på ett annat sätt betyda annorlunda för honom än han mindre barn, det är bara att man lär sig leva med det eller separera och låta barnen bli skiljsmässsobarn och det är inte något jag vill även om det svider ibland och se hur han behandlar dom.

Men vill man inte ha lite julkänsla hemma också?

Att acceptera att de äldre barnen betyder mer eller att skilja sig säger mkt.

Varför ska gemensamma barnen behöva antingen känna sig som nr 2 mindre viktiga eller annars bli skilsmässobarn? Var finns logiken? Var finns alla barns lika värde?

Att tänka positivt och acceptera detta är att vara medskyldig.

Att ni åker till fjällen och träffar mormor o morfar o firar jul gör ju att dina era barn får julgran julmat och framför allt känna julkänsla o fokus.

Detta är inte ts problem. Hade det varit ett alternativ så hade hon inte startat tråden?!

Att åka o fira fjälljul med familjen är inte i mina ögon att ta ifrån barnen julen, tvärtom.

Här handlar det om en familj där pappan visar att jul inte behöver firas knappt alls om inte de stora barnen är närvarande.

Hade pappan föreslagit en resa till släktingar med gran mat o klappar hade nog ts inte sett något fel. Det är en pappa med ett engagemang för alla sina barn.
  • Anonym (T)
    Anonym (Maria) skrev 2014-12-11 12:04:59 följande:

Det vi har som jag fixar är julgardiner i vardagsrummet och lite tomtar ser ingen anledning till att skaffa massa mat och julgran när vi inte kommer vara hemma varsnat år när inte sambons stora barn är här. Men när dom firar med oss har vi julgran, och julmat. Tycker du det är något fel med det?

Ni har ingen julmat,julgran eller klappar i fjällen heller?
  • Anonym (T)
    Anonym (glad) skrev 2014-12-11 12:22:44 följande:

är just sånt här och en massa annat för den delen som gör mig jävligt glad att jag träffa en man utan barn...  

hoppas de löser sig för er på bästa sätt ts!

Det finns bra Bioföräldrar också.

????

Hade jag haft facit i hand när jag träffade min man så hade jag nog inte fortsatt träffa honom.

Men saker kommer krypandes och det flata mot biomamman o bonusbarnet kom efter att vi fick gemensamt barn.

Att biomamman skulle vara själv i 14 år o förmodligen resten av livet för att viga sitt liv åt barnet hade jag inte ens kunna drömma om.
  • Anonym (T)
    Anonym (Maria) skrev 2014-12-11 12:48:43 följande:

Jo, min mamma fixar julmat men julgran är bara en gamal plast då min lillebror är alergisk

Självklart får barnen julklappar

Vi har också en gammal plast. Det funkar jätte bra.

Se där då kan du ju inte jämföra med TS. Hennes man pappa till barnen tycker inte att barnen behöver ha varken gran eller julmat eller ev klappar vartannat år.

Era barn får allt detta.
  • Anonym (T)

Frågan är hur dessa kungar o drottningar blir som vuxna?!

Dessa föräldrar tror verkligen att de gör något bra.

Svar på tråden Ställ in julen, bonus är ju inte här:(