• Gaby87

    familj i eller närheten av Göteborg

    Hej vi är en familj på 3 personer, föräldrarna i åldern 27 & 30 son är 3,5 år. Vi söker nya vänner att lära känna och vill hitta på saker med. Då våra vänner till familjen ej har barn blir det lätt att sonen blir utanför eller vännerna vill ut och festa (de tar gärna inte hänsyn till att vi kanske behöver lite framförhållning med tanke på barnvakt). vi gillar ordna parmiddagar, hitta på olika aktiviteter, spelkväll m.m.

    Pappan jobbar som kock, mamman studerar på universitet och sonen är på förskolan. Våra intressen är att vara ute, umgås med familjen, resa m.m.

    Vi vill gärna träffa andra par och familjer för att kunna hitta på olika aktiviteter tillsammans med barnen eller utan barn.

    Vill ni veta mer är det bara fråga! :)

  • Svar på tråden familj i eller närheten av Göteborg
  • Trillerilla

    Hej!

    Vi är också en familj på tre personer, jag (mamman) pluggar på GU men är klar till våren, min sambo som jobbar och vår dotter som fyller två snart. Det vore kul att träffa lite nya kompisar med barn, vi har inte så många barnfamiljer i umgängeskretsen. Vi gillar att gå på loppisar, fika, laga mat, åka på utflykter och massa andra grejer.

    Vi bor i Johanneberg så rätt nära Mölndal. Hoppas vi kan styra upp något!

  • Gaby87
    Trillerilla skrev 2014-12-11 00:42:26 följande:

    Hej!

    Vi är också en familj på tre personer, jag (mamman) pluggar på GU men är klar till våren, min sambo som jobbar och vår dotter som fyller två snart. Det vore kul att träffa lite nya kompisar med barn, vi har inte så många barnfamiljer i umgängeskretsen. Vi gillar att gå på loppisar, fika, laga mat, åka på utflykter och massa andra grejer.

    Vi bor i Johanneberg så rätt nära Mölndal. Hoppas vi kan styra upp något!


    Hej

    vad roligt! :)  o vad skönt att du är klar till våren. vad är det du läser för något? jag läser inne på pedagogen. dock har jag ca 1 år kvar. 
    Johanneberg ligger ju som sagt nära Mölndal. Vi träffas gärna och hittar på något! 
  • Trillerilla

    Jag läser sociologi. Du läser till lärare antar jag?
    Det vore kul att ses med barnen, kanske leka lite på någon lekplats eller ta en fika Glad

Svar på tråden familj i eller närheten av Göteborg