• Äldre 10 Dec 14:47
    1553 visningar
    5 svar
    5
    1553

    Hur får man ungen att sova så man kan få till det??

    Ja, det är min fråga! Vår 3,5 - månaders sover bara på 2 ställen; i mammas famn eller i barnvagn på promenad. Annat accepteras inte! Både jag och min sambo längtar efter varann men får verkligen Inga tillfällen. Hallå, hjälp??

  • Svar på tråden Hur får man ungen att sova så man kan få till det??
  • Äldre 10 Dec 15:03
    #1

    Sover inte bebisen i egen säng eller vagn på nätterna heller?

  • Äldre 10 Dec 15:17
    #2

    Lägg babyn i babysittern och smit in i sovrummet för en snabbis!

  • Äldre 10 Dec 16:43
    #3

    Nja, på natten sover han bredvid mig och förutom den gången han äter på riktigt så får jag agera levande napp ett antal gånger... En gång vaknade vi dock båda vid 4 och han sov djupt så få då fick vi till det hehe. Bra tips med babysittern men det är detta med snabbisar också, är det bara jag som tycker det är svårt att tycka det är nåt att ha? Alltså, stressen över att det måste gå snabbt?? I verkligheten hade vi nog inte så långa sessioner innan heller haha, men känslan av att behöva skynda sig är ju en riktig lustdödare!

    Tips hur man kan få barnet sova tryggt själv ibland??

  • Anonym (Närhe­t)
    Äldre 1 Jan 01:34
    #4

    Det tog en stund före vi "kom igång" igen efter förlossning och all trötthet som kom efteråt. Men nu har sonen börjat sova bättre utan att man behöver vara bredvid eller va ra ute med vagnen så nu tycker jag nästan vårt sexliv är bättre än det nånsin varit :) för oss var musik en räddning. Sonen älskar all sorters musik och sover bra då han får höra på något. Löns att pröva rnassa olika saker :) musik, somna på mammas arm men sedan flyttas över i egen säng kör vi på( men eftersom sängen ännu är i vårt rum har soffan blivit ett ställe för oss ;). Och istället för att tänka att vi måste skynda oss så har vi försökt tänka så att njuta av den tid man får och fortsätta sen ifall man blir avbruten.Lycka till

  • Anonym (-)
    Äldre 1 Jan 01:36
    #5

    Skaffa barnvakt en kväll.

Svar på tråden Hur får man ungen att sova så man kan få till det??