• Anonym (Sömnproblem)

    Tror du att din kille köpt sex?

    Tror du att din kille har köpt sex någon gång?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du att din kille köpt sex?
  • Anonym (Man)

    Värderar man ärlighet i ett förhållande så borde det svaret gälla som först sades när frågan dök upp. Om den dykt upp.

  • BengtH
    Anonym (Sömnproblem) skrev 2014-12-11 00:28:19 följande:

    Tror du att din kille har köpt sex någon gång?


    Det är fler än man tror som köpt sex. När t.o.m den folkkäre allsångsledaren Bosse Larsson gick ut i Aftonbladet och erkände att han haft betalsex, ja då vet i fasen vad klockan är slagen.

    Enligt en undersökning av den tyska damtidningen "Birgitte" har hela 88% av alla tyska män någongång köpt sex.

    Svenska män åker ofta till Danmark och Tyskland för att köpa sex.

    En undersökning från Folkhälsoinstitutet där svenska män mellan 18 och 60 år anonymt har fått svara på om de någon gång köpt sex ger en uppseendeväckande bild: 16 procent ? eller var sjätte man ? har gjort det.
  • Anonym (Skäms)

    När jag var ung så var jag verkligen verkligen på ett mörkt ställe i mitt liv och det blev bara värre och värre...

    Jag utvecklade lite av ett kvinnohat eftersom att det enda kvinnor gjorde mot mig var att förödmjuka mig. Eller nja, inte riktigt kanske, men det kändes så eftersom att de ständigt avvisade mig men det var kanske också för att jag var(väldigt):

    Ovårdad
    Osocial
    Otrevlig
    Bitter
    Hatisk

    Det ledde till att jag hade sex med prostituerade eftersom att jag ville ha sex, men kunde inte lösa det själv och det var någon kick i att jag kunde betala så "lite" pengar och sedan så hade fantastiskt snygga tjejer sex med mig.

    Sedan så började jag jobba på mig själv och gjorde en hel omvändning under cirka 4 år. Nu får jag väldigt vackra, men framförallt riktigt bra tjejer för att jag är just jag. Jag vet även att dessa tjejer skulle äcklas och kanske till och med lämna mig rakt av om de visst om den delen av mitt förflutna.

    Jag skäms över att jag fann ett nöje och en njutning av att köpa en annan människa på det sättet, verkligen. Men på den tiden så gav det mig otrolig styrka.

    Är dock stolt över min egen utveckling och de som jag antingen visar en bild för i dagsläget eller berättar hur jag var innan(inte denna biten då) men de säger alltid "Wow, det hade jag aldrig kunnat tro om dig" och speciellt inte denna biten.

    Sedan hur vanligt det är har jag ingen aning om, men har hört om väääääääldigt många som har haft sex med prostituerade. Väldigt många och ingen av deras partners känner till det.

  • Anonym (')
    Anonym (Skäms) skrev 2020-07-27 09:56:09 följande:

    När jag var ung så var jag verkligen verkligen på ett mörkt ställe i mitt liv och det blev bara värre och värre...

    Jag utvecklade lite av ett kvinnohat eftersom att det enda kvinnor gjorde mot mig var att förödmjuka mig. Eller nja, inte riktigt kanske, men det kändes så eftersom att de ständigt avvisade mig men det var kanske också för att jag var(väldigt):

    Ovårdad

    Osocial

    Otrevlig

    Bitter

    Hatisk

    Det ledde till att jag hade sex med prostituerade eftersom att jag ville ha sex, men kunde inte lösa det själv och det var någon kick i att jag kunde betala så "lite" pengar och sedan så hade fantastiskt snygga tjejer sex med mig.

    Sedan så började jag jobba på mig själv och gjorde en hel omvändning under cirka 4 år. Nu får jag väldigt vackra, men framförallt riktigt bra tjejer för att jag är just jag. Jag vet även att dessa tjejer skulle äcklas och kanske till och med lämna mig rakt av om de visst om den delen av mitt förflutna.

    Jag skäms över att jag fann ett nöje och en njutning av att köpa en annan människa på det sättet, verkligen. Men på den tiden så gav det mig otrolig styrka.

    Är dock stolt över min egen utveckling och de som jag antingen visar en bild för i dagsläget eller berättar hur jag var innan(inte denna biten då) men de säger alltid "Wow, det hade jag aldrig kunnat tro om dig" och speciellt inte denna biten.

    Sedan hur vanligt det är har jag ingen aning om, men har hört om väääääääldigt många som har haft sex med prostituerade. Väldigt många och ingen av deras partners känner till det.


    Av det som kommit fram så har 10 % av alla svenska män köpt sex. Men det finns med största säkerhet ett stort mörkertal där också.
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (') skrev 2020-07-27 09:59:46 följande:
    Av det som kommit fram så har 10 % av alla svenska män köpt sex. Men det finns med största säkerhet ett stort mörkertal där också.
    Ja men det kanske inte är helt omöjligt. Men det ökar nog i andel procent ju äldre man blir. Det räcker med en gång för att man ska räknas in i de procenten och tror att det är väldigt mycket äldre som ägnar sig åt det mest, men även yngre, speciellt de som tjänar lite extra verkar det som.

    I Malmö och Skåne vet jag i alla fall att det inte är så ovanligt med att folk har åkt över till Danmark och ägnat sig åt sånt för att sedan komma tillbaka till Sverige och leva sina vanliga liv, detta har jag hört väldigt mycket om.

    Men jag tror att ju längre bort man bor ifrån Danmark eller storstäderna, desto mindre andel tror jag det är som har haft sex med en prostituerad. 
  • Anonym (')
    Anonym (Skäms) skrev 2020-07-27 10:09:17 följande:

    Ja men det kanske inte är helt omöjligt. Men det ökar nog i andel procent ju äldre man blir. Det räcker med en gång för att man ska räknas in i de procenten och tror att det är väldigt mycket äldre som ägnar sig åt det mest, men även yngre, speciellt de som tjänar lite extra verkar det som.

    I Malmö och Skåne vet jag i alla fall att det inte är så ovanligt med att folk har åkt över till Danmark och ägnat sig åt sånt för att sedan komma tillbaka till Sverige och leva sina vanliga liv, detta har jag hört väldigt mycket om.

    Men jag tror att ju längre bort man bor ifrån Danmark eller storstäderna, desto mindre andel tror jag det är som har haft sex med en prostituerad. 


    Var köpte du sex? Fungerar du forfarande på att göra det ibland?
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (') skrev 2020-07-27 10:46:44 följande:
    Var köpte du sex? Fungerar du forfarande på att göra det ibland?
    Nej skulle aldrig göra det igen, inte en chans.

    Jag såg världen som att den hatade mig på den tiden så jag hatade den och det som gav mig styrka var att skada andra. Ser tyvärr det beteendet väldigt ofta hos människor och jag tycker det är väldigt synd, speciellt när jag vet att man kan ta sig ur det.

    Jag är nuförtiden en otroligt positiv, stöttande, ödmjuk och hyfsat framgångsrik men på det planet går det väldigt fort. Om jag skulle göra något sånt igen så hade jag bara känt mig som smuts.

    Jag hade sex vid 2 tillfällen i Danmark, 2 i USA, 2 i Malaga och 2 I Thailand.

    Det var något jag gjorde när jag var på semester och bara ville få utlopp, men det var väldigt destruktivt, men som sagt, det var det som gjorde att jag kände mig stark då.

    Detta är väl cirka 3 år sedan jag var med den sista, men efter den mådde jag inte så bra och sedan så blev det en hel omvändning för min del.

    Sex var något jag gjorde mot någon på den tiden. Inte något fantastiskt jag delade med en annan människa. När jag hade sex med andra tjejer så ville jag att de skulle vara helt undergivna mig, annars mådde jag inte bra.

    Nu är jag mycket mer säker i mig själv och det är ett måste att båda njuter. Jag är fortfarande dominant när det kommer till sex, men det är alltid på ett sätt som jag får komplimanger för nuförtiden, innan var det enbart för att känna makt.
  • Anonym (torsk)

    Min tjej tror såklart inte att jag köpt sex, men det har jag förstås. 10% är sånt jäkla skitsnack, skulle snarare tro att det ligger runt 60-70% för svenska män. 

  • Anonym (Skäms)
    Anonym (torsk) skrev 2020-07-29 05:25:12 följande:

    Min tjej tror såklart inte att jag köpt sex, men det har jag förstås. 10% är sånt jäkla skitsnack, skulle snarare tro att det ligger runt 60-70% för svenska män. 


    Tror nästan också att det kan vara något sånt, men som sagt så kanske det är mest här nere i södra Sverige, alternativt i storstäderna.

    Alltför många, även de jag inte är särskilt nära, har erkänt att de köpt sex för mig
  • Anonym (H)
    Anonym (torsk) skrev 2020-07-29 05:25:12 följande:

    Min tjej tror såklart inte att jag köpt sex, men det har jag förstås. 10% är sånt jäkla skitsnack, skulle snarare tro att det ligger runt 60-70% för svenska män. 


    Ja, det är säkert många fler. Jag är övertygad om att mörkertalet är större än det som framkommit i undersökningar.
Svar på tråden Tror du att din kille köpt sex?