• Anonym (acc)

Snälla, snälla, snälla, HJÄLP!

Fru Anna skrev 2014-12-16 08:42:04 följande:

Jag kanske ska passa på att ge mitt råd utifrån vad du har skrivit också.

Att rycka upp sonen från all trygghet han har haft hitintills i livet (dig, hemmet, kompisar, dagis) och skicka honom till en man som inte klarar av att ge honom mat när han är hungrig, en kvinna som han aldrig har träffat och en bäbis som kommer att ta större delen av de vuxnas tid tror jag kommer att bli en katastrof.
    Jag tror att du gör sin son en stor otjänst om du skickar iväg honom till det här.

Däremot tycker jag att du ska jobba för att han ska vara hos sin pappa varannan helg.

Precis mina tankar när jag läser igenom tråden.

Jag tycker att du ska meddela pappan att eventuella diskussioner om sonens framtida boende får han ta med dig och inte med sonen. Och föreslå att ni ses på familjerätten för att diskutera boendet om pappan vill ändra det.

Om pappan inte klarar det - vad får dig att tro att han skulle klara att ge dig varannan helg och lov om sonen skulle flytta till pappan? Då riskerar sonen att förlora dig som förälder helt, du som varit hans största trygghet hittills.

Fira du jul som planerat med din son och föreslå pappan att ni ses hos familjerätten i januari.

Svar på tråden Snälla, snälla, snälla, HJÄLP!