Inlägg från: manu88 |Visa alla inlägg
  • manu88

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag är i vecka 5 nu och beräknas väl någon gång i mitten av aug!

26 år och bor i Stockholm. Första barnet :)

• manu88
    MsM84 skrev 2014-12-12 11:30:45 följande:

Grattis båda två! Jag är 30 och bor i Karlstad :)

Tack det samma!

Jag har inte haft så supermycket symptom. Nån gång illamående, varit lite trött men mest är det brösten som ömmar (till och från) och att det drar o värker runt mage och rygg typ :).

Jag hade dock lite rosa flytningar här om dagen men upphörde helt senare samma dag. Jag vart jätte skraj och nojig.
  • manu88

Grattis till er alla :)

En fråga, mina symptom kommer och går som sagt och har än inte upplevt någon hemsk illamående. Däremot har jag vid två tillfällen vaknat på natten men värk (som mensvärk) typ som gör jätte ont. Går sedan över efter en stund. Någon som får likadant?

Jag är även svullen i magen. Ser gravid ut redan...

• manu88
    AgSara skrev 2014-12-15 07:40:26 följande:

Hej!

Vad kul att så många är beräknade i augusti,

Vi har efter 2års försökande äntligen blivit gravida,

Och är nu i v7 (6+2) . Den 8/8 är den lille beräknad??

Har mått lite illa men inte så mycket, har väldigt öma bröst

Och dör om jag stöter i något, har smakat väldigt mycket metall

I munnen och som alla andra säger har jag varit jätte jätte trött:)

Har någon utav er haft en ljusbrun flytning? Fick en i lördags,

Men har inte haft ont och inget mer, men blev lite orolig.

Hej!

Angående flytning. Jag hade lite rosa flytningar i början av förra veckan. Dom gick över samma dag :) tkr inte du ska känna dig orolig
  • manu88
    AgSara skrev 2014-12-15 08:43:05 följande:

Okej, Tack, :) man är väldigt nojjig i början:)

Ja det är man, det är hemskt när man inte är bekant med allt.. Detta är också mitt första och jag år nojig ganska ofta. Det är jobbigt att gå på toa ibland då man känner sig rädd för att det ska komma blod.

Jag trodde att något var på g inatt pga smärtorna jag hade som mensvärk. Men jag börjar tro att det är i samband med att tarmarna arbetar + att man är så svullen i magen och tarmarna.
  • manu88
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-15 09:17:52 följande:

Jag kollar oroat i trosan varje gång jag ska på toa, ifall det har kommit blod! Är nog inte så konstigt att vi oroar oss, allt är ju nytt.

Usch idag är värsta illamående dagen, sitter på jobbet och tycker synd om mig själv ;)

Tkr det verkar jobbigt med illamående alltså...

Jag har klarat mig hyfsat från det än så länge.
  • manu88
    Fwoida skrev 2014-12-15 11:19:20 följande:

Nån som vet om det kan sluta göra ont i brösten bara sådär? Igår var jag jätteöm och idag känner jag typ ingenting. Är jätteorolig nu! :(

Symptom kan komma o gå, vissa dagar har jag väldigt ont i brösten och andra knappt något. Så avvakta :)
  • manu88

Är det några fler här som har upplevt mellanblödningar? Jag har haft det två gånger nu.

En innan beräknad mens och en nu i vecka 6.

I första var det en lite rosa flytning.

Igår var det lite mer färsk blod men det slutade nästan omedelbart och man kan väl säga att det kanske var några droppar och har idag haft en mini brun flytning.

• manu88
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-17 11:30:29 följande:
    Jag hade också färskt blod i några droppar i vecka 6 som blev mini brun flytning dagen efter. Läste mig till att det är vanligt!
    Man bli ändå orolig!! :)

Jag fick köpaf nya byxor igår i m/l för jag är så svullen i magen.
  • manu88
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-17 19:12:22 följande:
    Ja självklart blir man det! :/

Åh nya byxor! Det händer saker minsann :) jag var väldigt svullen förra veckan men nu är den platt igen, vilket är rätt skönt då det svullna var obehagligt. Nu mår jag illa istället tyvärr.
    Det känns inte så kul med svullnaden. Ska på bröllopsresa till Mauritius nu på fredag och knappt några plagg jag känner mig bekväm i. Men men, det lär ju inte bli bättre haha.

Min mage var inte så platt sen innan men har alltid varit en S i storlek.

Vilken vecka är du i nu? Jag hoppas svullnaden lägger sig snart.. :)
  • manu88

Vad skönt att svullnaden gick ner så fort! :)

Ja det kommer bli skönt med lite sol och värme :)

Om du har lite tur så kanske din gravidmage syns redan när ni ska resa och då är det bara mysigt :D

• manu88
    wifetobe skrev 2014-12-18 15:57:38 följande:

Grattis till er alla!!

Jag har 24 år, bor i Sthlm och har nyss plussat! Det var planerat men trodde aldrig att det skulle gå så fort! BF är den 17 augusti och är alltså i vecka 6 (5+2). Helt överlycklig. Jag har i stort sett inga graviditetssymptom än förutom lite molande mensvärk till och från samt att jag två nätter har vaknat upp av att det värker. Det är nästan så jag längtar efter lite illamående ;)

Eftersom vi åker till Thailand snart i 3 veckor blir första besöket hos barnmorskan 22 januari. HUR ska man klara vänta?? Räknar ned varje dag

Hej! Grattis!

Vi är exakt samma datum :)

Jag har också vaknat två nätter av att det gör ont. Och har även haft lite mellanblödningar (mycket sparsamt). Mår inte illa, har dock hänt nån gång. Men är faktiskt tröttare än vanligt och mina bröst har blivit stora och värker också. Sen har jag föera gånger nämnt min svullnad. Är så sjukt svullen!!
  • manu88
    wifetobe skrev 2014-12-19 15:33:28 följande:
    Men så roligt!! Stort grattis till dig med :) Så spännande.

Ja brösten har jag också märkt en skillnad på, men tyckte iof att dom växte till sig lite direkt efter att jag slutade med p-pillerna så vet inte riktigt vad orsaken är hehe. Men gasig och svullen är jag med, nästan så att det skulle vara skönt att dra på sig ett par gravidbyxor redan för att kunna andas ;) När har du tid på MVC?
    Jag kände att jag gjorde rätt när jag köpte större byxor! Så köp dig ett par sköööna byxor :)

Jag ska på inskrivning den 7/1.

Du då?

Bor du i Stockholm?
  • manu88
    TreTriss skrev 2014-12-21 20:48:38 följande:

Jag kan starta upp en när jag sitter vid datorn sen! :)

Ja vad roligt!
  • manu88
    Sara 7 skrev 2014-12-22 18:53:47 följande:

Lindaaa12345                 2/8
    EmeliePe                        2/8
    MsM84                            5/8
    Ninaballerinaa                 5/8
    Denungamamman           5/8
    Doppiavu                         6/8
    Charlotta1985                 7/8
    AgSara                            8/8
    HappyAsAHippo             9/8
    Sserena86                     11/8
    CherryBomb89              14/8
    Manu88                         ca 15/8?
    Misakio                          ca 15/8?
    Smartsak85                   16/8
    Fwoida                           17/8
    wifetobe                          17/8
    Sommar15                     18/8
    Selis33                           23/8
    Silverdalan                     23/8
    Fiffi24                             24/8
    TreTriss                         25/8
    Sara7                             27/8
    Stjärnasomärdin            28/8
    Kaffetös                         29/8

Jag kan ha glömt någon.