• VhS

Första barnet i augusti 2015

Hej!
    Hoppas det går bra att jag hoppar in här också, även om jag kommer in lite senare än ni andra. :) Jag plussade igår, då mensen var 1,5 vecka sen. Känns som jag behöver skriva av mig och berätta för någon nu såhär i början när bara jag och min man vet om det! Enligt nån uträknade jag använde mig av är det beräknat att vi ska bli tre den 27:e augusti. 

• VhS
    Fiffi24 skrev 2014-12-29 17:00:48 följande:
    Grattis och välkommen. Skönt att vi delar med varandras idéer tycker jag trots att man inte har kommit så långt får man ändå dela med allt om graviditeten utan att behöva dränka sin partner eller andra i familjen:)
    Tack, ja absolut. Vi har väl dessutom tänkt att vänta ett tag med att berätta för familj och vänner så lite jobbigt att gå och hålla på en sån här stor grej bar vi två! :) 

Jag ringde och blev inskriven idag på mvc. Kändes lite nervöst bara det, har ju aldrig fått ringa ett sånt samtal innan så visste inte riktigt hur jag skulle lägga upp det... ;) Har inte fått tid förrän i mitten av februari, är ju hur långt som helst dit. 

Är det någon som har koll på det här med kub-test? Här blir tydligen alla erbjudna ett sånt så vi skulle fundera på det sa hon. Vad finns det för anledningar till att inte göra ett sånt? Finns det någon risk med själva testet eller är det bara för att man helt enkelt inte vill veta eventuella avvikelser i förväg?  
  • VhS
    Fiffi24 skrev 2014-12-30 14:48:19 följande:
    Är det avvikelse man kollar om man testar sig Kub? Jag har inte Heller berättat för min familj ännu och det är verkligen jobbigare än man tror. När jag ribåde Mvc kände jag mig likadant, visst liksom inte var jag skulle säga. Men hur blev du inskriven? Min barnmorska tog mina uppgifter och bokade in mig för inskrivningssamtal den 16 januari. Då är jag väl inte inskriven fören 16:e antar jag ?
    Nja, det är väl mer hur stor risk för någon avvikelse man kan få reda på, och sen får man väl välja ifall man vill gå vidare med andra undersökningar ifall det är stor risk på kub-testet. (?)

Samma för mig, kanske inte är inskriven förrän man kommit dit? Jag fick i vilket fall som helst tid i mitten av februari för samtal och sen ultraljud en vecka senare. 
  • VhS
    Fiffi24 skrev 2014-12-31 13:16:52 följande:
    Svårt att veta om du är inskriven eller inte , tycker ändå att din telefon samtal är annorlunda än min eftersom du fick tid för ultraljudet också. Vilken vecka är du i nu och ungefär vilKen vecka blir du när du fick ultraljudet ?
    Jag är i slutet av vecka 6 nu tror jag och borde vara i typ 13-14 nånting när det är dags för ul.  
  • VhS
    Sara 7 skrev 2015-03-22 07:49:31 följande:
    Det är ju en liten tröst iaf! Det är bara jobbigt nu innan man känner fosterrörelser, lever bäbisen eller inte? Jag gjorde ett ul på privat klinik v. 8, annars hade det första varit nu.
    Jag har också mitt RUL sent, 19+6, och tycker också det känns jättesent och som en evighet tills dess! Å andra sidan har jag redan fått gå på ett ul i v 13 så det är ju inte mitt första som det skulle kunna varit för dig.

Dessutom är jag ganska säker på att jag de senaste dagarna har känt bebisen röra på sig så nu är jag lite lugnare i och med det. 

Men som sagt, tror det är ganska normalt så man får väl nöja sig och räkna ner dagarna antar jag! :) 
  • VhS

Jag var på RUL förra veckan där vi tydligt kunde se att det är en pojke! Jag och min man kan omöjligt enas om ett pojknamn så nu är det nog mest troligt att han inte får något namn ;) Tur att vi har några månader på oss att enas!

Hade tänkt vänta med att köpa saker till efter rul men var utomlands veckan innan och kunde inte hålla mig från att köpa lite kläder. Annars känns det som att man kanske måste börja fundera lite grann på vagn snart, verkar ju vara en hel vetenskap. 

Ska på nästa besök hos bm i vecka 25 (är i 21 nu) och då ska vi mäta magen och lyssna på hjärtat. 

Svar på tråden Första barnet i augusti 2015