Inlägg från: Sara 7 |Visa alla inlägg
  • Sara 7

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Ansluter mig här. Plussade igår och är i v. 5 (4+1) med första barnet. Har aldrig fått missfall vad jag vet och hoppas att jag inte får det! Beräknad förlossning 27 augusti om det går hela vägen.

När ringer man mvc?

• Sara 7

När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)

• Sara 7

Jag funderar på att berätta för familjen till jul även om det är lite tidigt :)

• Sara 7

Lindaaa12345                 2/8
    EmeliePe                        2/8
    MsM84                            5/8
    Ninaballerinaa                 5/8
    Denungamamman           5/8
    Doppiavu                         6/8
    Charlotta1985                 7/8
    AgSara                            8/8
    HappyAsAHippo             9/8
    Sserena86                     11/8
    CherryBomb89              14/8
    Manu88                         ca 15/8?
    Misakio                          ca 15/8?
    Smartsak85                   16/8
    Fwoida                           17/8
    wifetobe                          17/8
    Sommar15                     18/8
    Selis33                           23/8
    Silverdalan                     23/8
    Fiffi24                             24/8
    TreTriss                         25/8
    Sara7                             27/8
    Stjärnasomärdin            28/8
    Kaffetös                         29/8

Jag kan ha glömt någon.

• Sara 7

Ni som ska berätta för era föräldrar på julen, tänker ni göra något speciellt eller bara berätta det?

Jag tänkte att jag skulle lägga en liten ask i brevlådan idag där det står att paketet ska öppnas på julaftonsmorgon. I asken tänker jag lägga en napp med en lapp som det står ungefär

"Julklappen är inte färdig, levereras i slutet av augusti 2015. Men det kan vara bra om ni börjar samla på nappar nu mormor och morfar"

Varför jag vill ha med sista meningen är att jag var en "nappoman" när jag var liten, jag skulle ha typ 5 nappar när jag skulle sova... :P

Bör man tillägga något att dom ska hålla det hemligt en stund i paketet?

• Sara 7

Nu har jag surfat på sidor man inte ska titta på när man är gravid, sidor om missfall!

När man googlar så verkar det jättevanligt... Jag är livrädd att jag ska få det nu! Hur tror ni chansen är för det? Är i v. 6 nu och är knappt 25 år. Usch man blir ju lite nervös.

Mår ni andra illa föresten? Jag har inte mått så illa förrän idag när det gick lite för länge mellan måltiderna. När började ni må illa?

• Sara 7

Åh tack :)

När ska ni göra ert första ultraljud? I mitt län erbjuds första ultraljudet inte förrän i v. 18 och det känns väldigt sent tycker jag! Då har ju halva graviditeten gått...

Jag vill nog göra ett ultraljud tidigare på en privat klinik, hur tidigt kan man göra det? Inte ett vul utan när det görs på magen.

• Sara 7

Jag började må illa på riktigt igårkväll, låg och härdade ut i soffan. Mådde bättre senare så jag kunde somna, men vaknade nu på natten och mådde illa igen... Just när jag började ge upp och skulle lägga mig på toaletten slog det mig, varför känns det som att jag sett en ask med postafen någonstans? Jag rotade runt i huset och till min glädje (blev nästan grin för att jag är så trött) så hittade jag en ask!!! Så nu ligger jag i soffan och bara väntar på att det ska börja verka :D

Vad gör ni för att minska illamåendet? Har läst att ingefära-te ska vara bra, tänkte jag skulle inhandla lite saker när jag vaknar igen!

• Sara 7

Usch vad jag känner mig fet idag, den här julledigheten har varit för lång... 3 kg har jag gått upp på en månad! Nä nu blir det skärpning!

• Sara 7
    charlotta1985 skrev 2015-01-04 14:47:32 följande:

Du är inte ensam! Vecka 10 (9+1) och +3kg redan... känner mig svullen och som inga kläder passar redan :(

Jobbigt när man inte får ner annat än massa mackor och måste äta varannan timme för att slippa illamåendet....

Ja jag har mått rätt illa hela den här veckan så jag har mest legat i soffan och stackars hästen har bara blivit motionerad två gånger... Jag måste också äta för att inte må illa, hoppas det går över! Är dock bara i v. 7 så jag antar att det är några veckor kvar.

Jag hatar att kräkas också, bland det värsta jag vet.
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015