Inlägg från: TreTriss |Visa alla inlägg
  • TreTriss

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Hoppar in här!
    Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.
    Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?

Lite svårt att beräkna BF, men håller detta ända fram, och jag räknar från när jag började blöda så har vi BF 25 augusti :)

• TreTriss
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-17 22:40:42 följande:
    Jag är i vecka 7 så har inte kommit så mkt längre än dig :) men känner stor skillnad på symptom från förra veckan, iaf det svullna och illamåendet. Är två väldigt påtagliga symptom. Var heller inte direkt platt innan men efter det svullna känns magen mini!

Vad härligt med en resa! Hoppas allt går bra :) förstår att det blir svårt med kläder, förhoppningsvis får ni bikini väder mest hela dagarna!

Vi ska åka till Mexico i mitten på feb och jag oroar mig redan över hur det ska gå!
    Vad kul - vi åker också till Mexico, vi åker 5 februari :) Borde gå utmärkt att resa då!
  • TreTriss
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-18 17:35:55 följande:
    Ja, jag hoppas det! Har ju mått så himla illa att jag inte kunnat jobba och en resa kändes helt övermäktig att genomföra i det tillståndet. Nu mår jag som sagt mkt bättre :) Ska strax hoppa in i duschen, något som varit helt otänkbart de senaste dagarna, lyx!

Kul att ni också ska till Mexico! Vart ska ni bo?
    Usch vad jobbigt!

Hoppas det stillar sig nu!!

Vi har bokat kombination med Fritidsresor, första veckan på ett hotell med egen strand som ligger mellan Playa del Carmen och Tulum och andra veckan uppe vid Playa Mujeres!

Nidå?
  • TreTriss
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-18 18:30:06 följande:
    Gud vad härligt! :) Vi ska bo första veckan i Akumal och den andra veckan i Playa del Carmen. Jag vill ha lugn och ro, min sambo önskar lite mer action så kombination är perfekt!
    Haha min man var likadan när vi träffades - ville ha fart och fläkt på våra semestrar, men jag har fått honom att nöja sig med strandliv haha! Han vet knappt vad jag bokat för hotell :)
  • TreTriss
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-19 11:58:12 följande:
    De vet inte vad de önskar för något ;) Men nu blir han förhoppningsvis nöjd med lite uteliv och shopping andra semesterveckan. Sen har vi tänkt att åka på en del utflykter också, men får se hur jag kommer att må. Någon skumpig djungeldjur i jeep och slänga sig ut i en zip-line över träden blir det då inte ;)
    Haha du kan alltid skylla på graviditeten om det är något du inte vill göra ;)
  • TreTriss
    Sara 7 skrev 2014-12-21 06:33:18 följande:

När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)

Håller med ovanstående här.

Vi fick missfall för en månad sen och jag hade berättat för min mamma, pappa och systrar samt några få kompisar.

Sen när missfallet kom kände jag mer att de då vet vad för jobbigt vi går igenom.

Min chef vet om att vi försökt bli gravida genom IVF (nu lyckades vi utan) så när missfallet var pågående hade jag väldigt ont så då fick han veta det, eftersom jag var hemma några dagar.

Jag skulle inte berätta för allt och alla, men för de som står oss nära :)
  • TreTriss

Istället för BF-lista, ni är inte intresserade av en Facebookgrupp? :) Mycket enklare att skriva där, samt att man gör den hemlig, så bara de som är med i gruppen kan se inläggen samt medlemmarna!

• TreTriss
    Sserena86 skrev 2014-12-21 15:28:54 följande:

Det finns en facebookgrupp för augustimammor! Vi är jättemånga som hänger där.. I tråden bf augusti finns instruktioner om hur man går med :)

Ja jag är med där ;) men tänkte om de flesta som hänger här gör det för att det är en första barnet-tråd? :)
  • TreTriss
    KaffeTös skrev 2014-12-21 15:55:18 följande:

Hade varit kul att göra en ny grupp för oss första gångsmammor med Bf i augusti.

Fler som är intresserade av det?

Om ni vill va med i de andra Facebookgruppen lägger ni till Emelie Nikell på Facebook! Gå sen in i Bf augusti 2014-gruppen här på Familjeliv och skriv era initialer så hon vet vem som är vem :)
  • TreTriss

Skicka er mailadress till mig i ett meddelande här på Familjeliv, så bjuder jag in er till Facebookgruppen för oss första barnet :)

• TreTriss
    KaffeTös skrev 2014-12-22 10:02:55 följande:

Tycker också att en BF-lista här hade varit kul :)

Finns det någon i fbgruppen som kan lägga till mig via mitt namn? Isåfall skickar jag det via meddelande här. Det funkade inte att skicka inbjudan via mejl som TreTriss försökte då jag inte kommer åt mejlen :(

Skicka ditt namn i ett meddelande här, så addar jag dig som vän, kan bara lägga till vänner eller via e-post nämligen :)
  • TreTriss

Hej!
    Jag skrev lite här i tråden när den startade :)
    För er som vill vara med i en Facebookgrupp för oss som ska få vårt första barn, så kan ni skicka er mailadress till mig i ett meddelande här, så bjuder jag in er!
    Gruppen är helt dold, så den går inte att söka efter och ingen ser heller att ni är medlemmar i den!

Svar på tråden Första barnet i augusti 2015