KaffeTös skrev 2014-12-23 11:48:10 följande:
Jag berättade för närmsta familjen direkt (i vecka 4). Har inte tänkt gå ut med det offentligt än men jag vill att närmsta familjen ska veta och deras stöd är så viktigt för mig, speciellt om det inte skulle gå vägen så vill jag att de ska veta.
Långt innan jag blev gravid hade jag planerat att vänta.och sedan berätta på något roligt sätt för föräldrar och syskon osv men sen stod jag där med ett positivt test och visste inte var jag skulle ta vägen. Överlycklig och ville skrika ut det till hela världen! :D Sambon sa direkt att nu ringer du din mamma(!) så det blev så helt enkelt ;)
Jag förstår verkligen va du menar för jag har svårt att behålla allt det inom mig. jag ska få träffa de närmaste i familjen i nyårs eftersom vi bor så långt ifrån varandra men fler gånger va jag så nära att berätta via telefonen haha. men jag är besviken att folk på jobbet vet före min familj. det är nämligen så att jag jobbar i sjukhuset och avslöjade mig genom att inte kunna vara med röntgen. Jag försökte säga att " min mens är försenad så jag vågar inte chansa vara med på röntgen"! men ändå så går det runt att jag är gravid på avd.