Inlägg från: Kottex |Visa alla inlägg
  • Kottex

Första barnet i augusti 2015

Nu har jag hittat hit. 28 från Linköping. Är i vecka 7, 6+4, första graviditeten jag vet om. Slutade med p-spruta feb 2012, det tog sin tid. Längtar till januari månad har passerat så man kan känna sig lite lugnare :)

Grattis till alla er andra

• Kottex

Nu börjat det dyka upp trådar "bf oktober 2015", nu känns det verkligen som det går framåt. 2 veckor kvar till ul och äntligen känner vi att vi då kan berätta för nära och kära

• Kottex
    Sommar15 skrev 2015-01-25 21:50:32 följande:

Ja det känns skönt att inte vara i de nyaste trådarna :) vi har 10 dagar kvar till vårt ul, längtar så till att ha det avklarat. Våra närmare vänner o familj vet redan men ska bli så skönt att berätta på jobbet o för fler... :)

10 dagar kommer gå fort :) Vad roligt, hur berättade ni? Vi har klurat ett tag och vill göra det lite roligt. Funderar på att bjuda över alla på alla hjärtansdagfika och ev köpa någon tårta som avslöjar det.
  • Kottex
    Sommar15 skrev 2015-01-25 22:23:45 följande:

Det låter som en fin idé! :) Vi har tyvärr haft ett flertal missfall innan denna graviditet så att de som visste om dem fick veta om denna ganska tidigt pga det. Så tyvärr fick vi ingen möjlighet att göra det på ngt speciellt sätt. Själv fyller jag år veckan efter vi gör ultraljudet så jag tänkte bjuda över mina vänner på födelsedagsfika helgen däremellan och berätta det för dem i samband med det i alla fall, lite samma tema som din idé :)

Vad tråkigt att höra. Jag ska hålla en tummen för att det går bra denna gång :)
  • Kottex
    Sara 7 skrev 2015-03-21 16:27:32 följande:

I vilken vecka gjorde ni RUL? Jag kommer vara v. 20 (19+5) när jag gör RUL och det känns sent! Kan vara så att jag håller på att längta ihjäl mig, men det känns som om de flesta jag känner fått göra i v. 18 som jag är i nu... :(

Vi kommer vara i v20 19+3. De kan se mycket mer av organen i v20 än 18 vilket gör mig lugnare. Här får man göra ul även runt vecka 12-13. Har du fått göra något innan?
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015