• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • Mollan88

Jag fick höra en god nyhet idag. 2 kompisar ska också ha barn.. Först jag den 5:e , den ena kompisen den 3:e och andre kompisen den 4:e. Ha ha så sjukt kul. Tänk om det blir samma dag! Det är deras första och det blir mitt andra. Så det var jag som startade baby boomen ;)

Annars undrar jag till er som får vul: är det pga säkerhets åtgärder eller är ni orolig på nåt vis? Jag är orolig att nåt skulle va fel och funderar på att ringa och gulla till mig ett vul.

Annars får jag vänta till v.20 på UL

• Mollan88
    Mollan88 skrev 2015-01-01 19:04:02 följande:

Jag fick höra en god nyhet idag. 2 kompisar ska också ha barn.. Först jag den 5:e , den ena kompisen den 3:e och andre kompisen den 4:e. Ha ha så sjukt kul. Tänk om det blir samma dag! Det är deras första och det blir mitt andra. Så det var jag som startade baby boomen ;)

Annars undrar jag till er som får vul: är det pga säkerhets åtgärder eller är ni orolig på nåt vis? Jag är orolig att nåt skulle va fel och funderar på att ringa och gulla till mig ett vul.

Annars får jag vänta till v.20 på UL

Nu skrev jag i fel tråd!
  • Sara 7

Usch vad jag känner mig fet idag, den här julledigheten har varit för lång... 3 kg har jag gått upp på en månad! Nä nu blir det skärpning!

• charlotta1985
    Sara 7 skrev 2015-01-04 12:07:57 följande:

Usch vad jag känner mig fet idag, den här julledigheten har varit för lång... 3 kg har jag gått upp på en månad! Nä nu blir det skärpning!

Du är inte ensam! Vecka 10 (9+1) och +3kg redan... känner mig svullen och som inga kläder passar redan :(
    Jobbigt när man inte får ner annat än massa mackor och måste äta varannan timme för att slippa illamåendet....
  • Sara 7
    charlotta1985 skrev 2015-01-04 14:47:32 följande:

Du är inte ensam! Vecka 10 (9+1) och +3kg redan... känner mig svullen och som inga kläder passar redan :(

Jobbigt när man inte får ner annat än massa mackor och måste äta varannan timme för att slippa illamåendet....

Ja jag har mått rätt illa hela den här veckan så jag har mest legat i soffan och stackars hästen har bara blivit motionerad två gånger... Jag måste också äta för att inte må illa, hoppas det går över! Är dock bara i v. 7 så jag antar att det är några veckor kvar.

Jag hatar att kräkas också, bland det värsta jag vet.
  • charlotta1985
    Sara 7 skrev 2015-01-04 16:33:08 följande:
    Ja jag har mått rätt illa hela den här veckan så jag har mest legat i soffan och stackars hästen har bara blivit motionerad två gånger... Jag måste också äta för att inte må illa, hoppas det går över! Är dock bara i v. 7 så jag antar att det är några veckor kvar.

Jag hatar att kräkas också, bland det värsta jag vet.
    Det är ju olika för alla, men mitt illamående har hittills varit värst v 7 och 8, hade en liten paus i v 9 men nu när jag gått in i v 10 har det kommit tillbaka, fast aaaaningen mildare.... Fick Lergigan utskrivet av min bm, men tycker inte det hjälpt så mkt. Vila, isvatten och äta ofta som sagt... Hoppas det lugnar sig för dig snart!
  • AgSara

Gud vad kul att så många ska ha i augusti! Jag hade räknat fel, jag är beräknad 2/8 så är i v 11 (10+0),

Har med gått upp 3 kg nu under ledigheten, haha

Har faktiskt ultraljud den 13 januari, ska bli så spännande:)

Läste nått om någon FB grupp, blev det något med det?

Om någon vill lägga till mig så heter jag Sara Edman :)

• TreTriss

Hej!
    Jag skrev lite här i tråden när den startade :)
    För er som vill vara med i en Facebookgrupp för oss som ska få vårt första barn, så kan ni skicka er mailadress till mig i ett meddelande här, så bjuder jag in er!
    Gruppen är helt dold, så den går inte att söka efter och ingen ser heller att ni är medlemmar i den!

• Smartsak85

Hej! 
    Hur går det för er alla? Idag var vi på ultraljud och fick se ett pickande hjärta, underbar känsla! Är idag v. 9+1, bara att hoppas att räkan vill stanna kvar!

• Lovven
    TreTriss skrev 2015-01-05 12:40:26 följande:

Hej!

Jag skrev lite här i tråden när den startade :)

För er som vill vara med i en Facebookgrupp för oss som ska få vårt första barn, så kan ni skicka er mailadress till mig i ett meddelande här, så bjuder jag in er!

Gruppen är helt dold, så den går inte att söka efter och ingen ser heller att ni är medlemmar i den!

Jag vill gärna vara med i gruppen på fb och här! Jag har bf 31 aug och är snart 24 år. Lovisa.berg91@gmail.com
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015