• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • Fiffi24

[quote=74733632][quote-nick]wifetobe skrev 2015-01-23 11:37:17 följande:[/quote-nick]

Hej!

Jag behöver lite input. Jag och min man är 24 år gamla, väntar första barnet den 17 augusti. Igår var vi på inskrivning och gjorde även ett tidigt ultraljud som visade att allt såg så fint ut så. Barnmorskan frågade om vi ville göra KUB men poängterade dock flera gånger att vi inte är i riskgruppen då vi är så unga men att det var frivilligt. Skulle ni ha gjort testet? Jag känner lite att det är onödigt då risken känns minimal? Hur tänker ni?

Hej!

Jag kanske inte har riktigt svar för din fråga men vi är exakt lik

• Fiffi24

[quote=74733632][quote-nick]wifetobe skrev 2015-01-23 11:37:17 följande:[/quote-nick]

Hej!

Jag behöver lite input. Jag och min man är 24 år gamla, väntar första barnet den 17 augusti. Igår var vi på inskrivning och gjorde även ett tidigt ultraljud som visade att allt såg så fint ut så. Barnmorskan frågade om vi ville göra KUB men poängterade dock flera gånger att vi inte är i riskgruppen då vi är så unga men att det var frivilligt. Skulle ni ha gjort testet? Jag känner lite att det är onödigt då risken känns minimal? Hur tänker ni?

Hej!

Råkade skicka före meddelande innan jag va färdigt med meningen. Jag tro inte jag har svar på din fråga men första tänkter jag säga att vi är exakt lika gamla och väntar vårt första barn är 24 augusti. När vi va på inskrivningssamtalet sa Bm samma sak till oss med att risken är minimal. Vi har ännu inte bestämt oss om vi tänker ändå göra det eller om vi struntar i den. Vi har fått tid hos läkare på tisdag och där tänkte vi be om en tidigt ultrajud bara för att se att allt ser bra ut och om vi får som vi har tänkte oss och allt ser bra ut så tro jag att vi inte tar Kub test men däremot om vi inte får göra en tidigt ultrajud så får vi nog ta Kub testet för att även passa på med det ultrajudet man får när man gör kub testet.

• Sommar15

Jag ser kub som en chans till en extrakoll, men hade nog inte gjort det om jag inte fått det betalt. Då hade jag i så fall gjort ett "vanligt" extra ultraljud för att se att bebisen mådde bra, om jag var orolig. Jag är 28 år och erbjuds att göra det gratis (bor i Sthlm).

10 dagar kvar tills vi har vårt kub-ul, längtar så tills det är avklarat (och såklart att allt ser bra ut) för då är jag i v13 och ska inte hemlighålla graviditeten längre. Vi tänkte köpa det första lilla plagget efter det som en liten pepp-present till oss själva att vi kommit så långt, då förra gången vi gjorde kub-ul resulterade det i ett upptäckt MA...

Har ni köpt ngt litet än?

• charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-01-25 10:09:26 följande:

Jag ser kub som en chans till en extrakoll, men hade nog inte gjort det om jag inte fått det betalt. Då hade jag i så fall gjort ett "vanligt" extra ultraljud för att se att bebisen mådde bra, om jag var orolig. Jag är 28 år och erbjuds att göra det gratis (bor i Sthlm).

10 dagar kvar tills vi har vårt kub-ul, längtar så tills det är avklarat (och såklart att allt ser bra ut) för då är jag i v13 och ska inte hemlighålla graviditeten längre. Vi tänkte köpa det första lilla plagget efter det som en liten pepp-present till oss själva att vi kommit så långt, då förra gången vi gjorde kub-ul resulterade det i ett upptäckt MA...

Har ni köpt ngt litet än?

Jag fingrade lite på ett par ursöta byxor strlk 50 igår, men hejdade mig. Har ul i samband m kub imorgon 12+2, så efter det... :)
  • Sommar15
    charlotta1985 skrev 2015-01-25 10:41:35 följande:

Jag fingrade lite på ett par ursöta byxor strlk 50 igår, men hejdade mig. Har ul i samband m kub imorgon 12+2, så efter det... :)

Ja visst kliar det i fingrarna att köpa? :) tänkte inte köpa något förrän efter rul, men något litet kan man ju få tillåta sig :)
  • charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-01-25 11:02:03 följande:

Ja visst kliar det i fingrarna att köpa? :) tänkte inte köpa något förrän efter rul, men något litet kan man ju få tillåta sig :)

Ja, jag tänkte också vänta till efter RUL då man vet kön. Men om jag springer på nåt jag bara måste ha.... ;)
  • Kottex

Nu börjat det dyka upp trådar "bf oktober 2015", nu känns det verkligen som det går framåt. 2 veckor kvar till ul och äntligen känner vi att vi då kan berätta för nära och kära

• Sommar15
    Kottex skrev 2015-01-25 21:41:10 följande:

Nu börjat det dyka upp trådar "bf oktober 2015", nu känns det verkligen som det går framåt. 2 veckor kvar till ul och äntligen känner vi att vi då kan berätta för nära och kära

Ja det känns skönt att inte vara i de nyaste trådarna :) vi har 10 dagar kvar till vårt ul, längtar så till att ha det avklarat. Våra närmare vänner o familj vet redan men ska bli så skönt att berätta på jobbet o för fler... :)
  • Kottex
    Sommar15 skrev 2015-01-25 21:50:32 följande:

Ja det känns skönt att inte vara i de nyaste trådarna :) vi har 10 dagar kvar till vårt ul, längtar så till att ha det avklarat. Våra närmare vänner o familj vet redan men ska bli så skönt att berätta på jobbet o för fler... :)

10 dagar kommer gå fort :) Vad roligt, hur berättade ni? Vi har klurat ett tag och vill göra det lite roligt. Funderar på att bjuda över alla på alla hjärtansdagfika och ev köpa någon tårta som avslöjar det.
  • Sommar15
    Kottex skrev 2015-01-25 22:02:50 följande:

10 dagar kommer gå fort :) Vad roligt, hur berättade ni? Vi har klurat ett tag och vill göra det lite roligt. Funderar på att bjuda över alla på alla hjärtansdagfika och ev köpa någon tårta som avslöjar det.

Det låter som en fin idé! :) Vi har tyvärr haft ett flertal missfall innan denna graviditet så att de som visste om dem fick veta om denna ganska tidigt pga det. Så tyvärr fick vi ingen möjlighet att göra det på ngt speciellt sätt. Själv fyller jag år veckan efter vi gör ultraljudet så jag tänkte bjuda över mina vänner på födelsedagsfika helgen däremellan och berätta det för dem i samband med det i alla fall, lite samma tema som din idé :)
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015