• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • FruJohansson87
    Selis33 skrev 2015-01-29 18:28:43 följande:

Jag kommer att lämna denna grupp då det idag kom fram att fostret inte lever längre.. MA i v 10+3 missfall i juli -14 v 7+0 ... Suck jag orkar snart inte kämpa

Beklagar. All styrka till dig Hjärta
  • Sara 7

Hur går det för alla?

Själv är jag lite orolig för att jag börjar lägga på mig för många kilon...

Jag går in i v.17 imorgon och har sedan jag blev gravid gått upp 7 kilo. Inte så att jag känner att jag gått upp jätte mycket i vikt, förutom runt magen då...

Försöker intala mig att de mest kilona kom i början då jag tvärt sluta röka. Barnmorskan sa vid inskrivningen att man vanligen går upp ca 12-13 kilo. Känns som att jag snart redan är där, och då har inte ens bäbisen börjat väga något ännu!

• Sommar15
    Sara 7 skrev 2015-03-12 15:46:04 följande:

Hur går det för alla?

Själv är jag lite orolig för att jag börjar lägga på mig för många kilon...

Jag går in i v.17 imorgon och har sedan jag blev gravid gått upp 7 kilo. Inte så att jag känner att jag gått upp jätte mycket i vikt, förutom runt magen då...

Försöker intala mig att de mest kilona kom i början då jag tvärt sluta röka. Barnmorskan sa vid inskrivningen att man vanligen går upp ca 12-13 kilo. Känns som att jag snart redan är där, och då har inte ens bäbisen börjat väga något ännu!

Jag räknar ner till RUL om en vecka nu, enda jag tänker på :)

Jag tror inte du behöver oroa dig för vikten så länge som du äter bra mat. Det kan ju vara så att du inte går upp lika mycket mot slutet, eller så går du upp lite mer än 12-13, det är är ju så väldigt individuellt.

Jag har ätit som en häst verkligen men inte gått upp så mycket, men fortsätter jag äta i samma takt kommer jag också gå upp betydligt mer :)
  • Fiffi24

Själv har jag fått höra från min barnmorska att jag inte får gå upp för mycket i vikt och hon förslag mellan 4-6 kilo för att jag är redan övervikt. Låter det rymligt ? Tänkt om bara barnet väger 4 kilo ? jag har mått dåligt och kräktes stort sätt fram till vecka 15 och nu i veckan fick jag magsjuka Så än så länge står jag stilla i vikt men annars hade jag garanterat gått up minst 5 kilo Och jag kommer definitivt gå upp mer än barnmorskans forslag.

• Fiffi24

Ja absolut jag förstår att man inte får gå upp för mycket redan när man är övervikt men jag tyckte att runt 5 kilo va lite för lite men sen finns det självklart de som inte går upp för mycket heller trots att de vill. Jag vill ju typ inte banta samtidigt som jag vill njuta av graviditeten men rätt kost och bra motion är målet och vi får se vad det bli av i slutet. Jag kommer nog vara försiktigt men unna mig det jag gillar ibland.

• Sommar15
    Fiffi24 skrev 2015-03-13 23:00:16 följande:

Ja absolut jag förstår att man inte får gå upp för mycket redan när man är övervikt men jag tyckte att runt 5 kilo va lite för lite men sen finns det självklart de som inte går upp för mycket heller trots att de vill. Jag vill ju typ inte banta samtidigt som jag vill njuta av graviditeten men rätt kost och bra motion är målet och vi får se vad det bli av i slutet. Jag kommer nog vara försiktigt men unna mig det jag gillar ibland.

Ja det där är ju så individuellt. Tycker också att fyra kg är väldigt lite, då måste du ju gå ner i vikt liksom och det rekommenderas väl inte vad jag har hört. Bebis plus moderkaka och extra blod och allt vad man får till väger upp mot 10 kg enl en bok jag fick av min barnmorska. Men har en kompis som bara gick upp 8 kg trots att hon är väldigt smal och både hon och bebisen mådde prima så de där siffrorna får man nog verkligen ta med en stor nypa salt. Tror också att bra mat och motion är klokt och gäller för alla oavsett "startvikt". :)
  • Smartsak85

Vad roligt med lite aktivitet i tråden! Ska på RUL på torsdag och det är det enda jag tänker på! Är väldigt nervös, är inte säker på att jag känner bebisen i magen och vet även att det oftast dröjer. Men tänk vad mindre orolig jag vore om jag kände bebisen tydligt. 

Det här med hur många kilon man går upp och när är ju så olika från person till person och graviditet till graviditet. Jag oroar mig för att jag inte har gått upp mer än ett kilo. Är inte pinnsmal och har en tydlig bebiskula, stressar lite väl mycket på jobbet och är rädd att det är orsaken.

• Sara 7

I vilken vecka gjorde ni RUL? Jag kommer vara v. 20 (19+5) när jag gör RUL och det känns sent! Kan vara så att jag håller på att längta ihjäl mig, men det känns som om de flesta jag känner fått göra i v. 18 som jag är i nu... :(

• Kottex
    Sara 7 skrev 2015-03-21 16:27:32 följande:

I vilken vecka gjorde ni RUL? Jag kommer vara v. 20 (19+5) när jag gör RUL och det känns sent! Kan vara så att jag håller på att längta ihjäl mig, men det känns som om de flesta jag känner fått göra i v. 18 som jag är i nu... :(

Vi kommer vara i v20 19+3. De kan se mycket mer av organen i v20 än 18 vilket gör mig lugnare. Här får man göra ul även runt vecka 12-13. Har du fått göra något innan?
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015