• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • wifetobe
    Grattis till er alla!!

Jag har 24 år, bor i Sthlm och har nyss plussat! Det var planerat men trodde aldrig att det skulle gå så fort! BF är den 17 augusti och är alltså i vecka 6 (5+2). Helt överlycklig. Jag har i stort sett inga graviditetssymptom än förutom lite molande mensvärk till och från samt att jag två nätter har vaknat upp av att det värker. Det är nästan så jag längtar efter lite illamående ;)

Eftersom vi åker till Thailand snart i 3 veckor blir första besöket hos barnmorskan 22 januari. HUR ska man klara vänta?? Räknar ned varje dag
  • TreTriss
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-17 22:40:42 följande:
    Jag är i vecka 7 så har inte kommit så mkt längre än dig :) men känner stor skillnad på symptom från förra veckan, iaf det svullna och illamåendet. Är två väldigt påtagliga symptom. Var heller inte direkt platt innan men efter det svullna känns magen mini!

Vad härligt med en resa! Hoppas allt går bra :) förstår att det blir svårt med kläder, förhoppningsvis får ni bikini väder mest hela dagarna!

Vi ska åka till Mexico i mitten på feb och jag oroar mig redan över hur det ska gå!
    Vad kul - vi åker också till Mexico, vi åker 5 februari :) Borde gå utmärkt att resa då!
  • HappyAsAHippo
    TreTriss skrev 2014-12-18 14:58:20 följande:

Hej!

Hoppar in här!
    Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.
    Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?

Lite svårt att beräkna BF, men håller detta ända fram, och jag räknar från när jag började blöda så har vi BF 25 augusti :)

Åh hoppas att du är gravid igen :)
  • HappyAsAHippo
    TreTriss skrev 2014-12-18 16:01:02 följande:
    Vad kul - vi åker också till Mexico, vi åker 5 februari :) Borde gå utmärkt att resa då!
    Ja, jag hoppas det! Har ju mått så himla illa att jag inte kunnat jobba och en resa kändes helt övermäktig att genomföra i det tillståndet. Nu mår jag som sagt mkt bättre :) Ska strax hoppa in i duschen, något som varit helt otänkbart de senaste dagarna, lyx!

Kul att ni också ska till Mexico! Vart ska ni bo?
  • TreTriss
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-18 17:35:55 följande:
    Ja, jag hoppas det! Har ju mått så himla illa att jag inte kunnat jobba och en resa kändes helt övermäktig att genomföra i det tillståndet. Nu mår jag som sagt mkt bättre :) Ska strax hoppa in i duschen, något som varit helt otänkbart de senaste dagarna, lyx!

Kul att ni också ska till Mexico! Vart ska ni bo?
    Usch vad jobbigt!

Hoppas det stillar sig nu!!

Vi har bokat kombination med Fritidsresor, första veckan på ett hotell med egen strand som ligger mellan Playa del Carmen och Tulum och andra veckan uppe vid Playa Mujeres!

Nidå?
  • HappyAsAHippo
    TreTriss skrev 2014-12-18 18:15:11 följande:
    Usch vad jobbigt!

Hoppas det stillar sig nu!!

Vi har bokat kombination med Fritidsresor, första veckan på ett hotell med egen strand som ligger mellan Playa del Carmen och Tulum och andra veckan uppe vid Playa Mujeres!

Nidå?
    Gud vad härligt! :) Vi ska bo första veckan i Akumal och den andra veckan i Playa del Carmen. Jag vill ha lugn och ro, min sambo önskar lite mer action så kombination är perfekt!
  • TreTriss
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-18 18:30:06 följande:
    Gud vad härligt! :) Vi ska bo första veckan i Akumal och den andra veckan i Playa del Carmen. Jag vill ha lugn och ro, min sambo önskar lite mer action så kombination är perfekt!
    Haha min man var likadan när vi träffades - ville ha fart och fläkt på våra semestrar, men jag har fått honom att nöja sig med strandliv haha! Han vet knappt vad jag bokat för hotell :)
  • manu88
    wifetobe skrev 2014-12-18 15:57:38 följande:

Grattis till er alla!!

Jag har 24 år, bor i Sthlm och har nyss plussat! Det var planerat men trodde aldrig att det skulle gå så fort! BF är den 17 augusti och är alltså i vecka 6 (5+2). Helt överlycklig. Jag har i stort sett inga graviditetssymptom än förutom lite molande mensvärk till och från samt att jag två nätter har vaknat upp av att det värker. Det är nästan så jag längtar efter lite illamående ;)

Eftersom vi åker till Thailand snart i 3 veckor blir första besöket hos barnmorskan 22 januari. HUR ska man klara vänta?? Räknar ned varje dag

Hej! Grattis!

Vi är exakt samma datum :)

Jag har också vaknat två nätter av att det gör ont. Och har även haft lite mellanblödningar (mycket sparsamt). Mår inte illa, har dock hänt nån gång. Men är faktiskt tröttare än vanligt och mina bröst har blivit stora och värker också. Sen har jag föera gånger nämnt min svullnad. Är så sjukt svullen!!
  • HappyAsAHippo
    TreTriss skrev 2014-12-18 19:49:01 följande:
    Haha min man var likadan när vi träffades - ville ha fart och fläkt på våra semestrar, men jag har fått honom att nöja sig med strandliv haha! Han vet knappt vad jag bokat för hotell :)
    De vet inte vad de önskar för något ;) Men nu blir han förhoppningsvis nöjd med lite uteliv och shopping andra semesterveckan. Sen har vi tänkt att åka på en del utflykter också, men får se hur jag kommer att må. Någon skumpig djungeldjur i jeep och slänga sig ut i en zip-line över träden blir det då inte ;)
  • charlotta1985
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-18 09:02:52 följande:

Hur mår ni blivande mamas? :)

Själv fick jag Lergigan comp utskrivet igår mot illamående och känner mig som en ny människa! Så det är verkligen något jag kan rekommendera att testa om ni är väldigt illamående.

Hoppar in också! Väntar mitt första, BF 7/8 ! Gick in i vecka 8 idag, mår så illa dygnet runt och har dessutom magkatarr på det. Ska på inskrivning 30/12, så ska fråga BM då om Lergigan eller dylikt. Eller tycker ni man ska ringa innan?
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015