• Sarai

    Bra MVC norr om Göteborg?

    Är lite lätt missnöjd med den mödravårdscentral som vi går hos och jag känner mig inte trygg med deras bedömninar (de få som öht görs). 

    Är 41 år gammal, har efter att vi förlorade en tvilling pga hematom, haft vad jag får förmoda är en ganska normal graviditet. Det är fjärde barnet och tidigare barn har fötts utan komplikationer.

    Vi sökte oss inte till MVC förrän efter KUB då jag inte ansåg det nödvändigt. Sedan dess har vi varit där fyra gånger. Ett inskrivningssamtal, ett besök för att gå igenom provresultat som togs vid inskrivningen samt ett besök där jag fick mödravårdsintyget efter rutinultraljudet och nu senast i vecka 25 (eller om det var 24?) en första mätning. Nu är jag i vecka 30 och skulle haft tid hos BM på torsdag.

    Förra gången var vår BM sjuk så då fick vi en annan som stressade igenom mätningen och viftade bort min oro. Övriga graviditeter så har jag mätt en bra bit över medel men nu mäter jag "bara" medel. Inte konstigt att jag iallafall vill diskutera det hela med tanke på ålder osv... Men det var inga problem menade den BM.

    Nu får maken precis reda på att vi denna gång skall träffa en tredje BM då den BM vi träffat de två första gångerna (och som skulle vara vår) återigen är sjuk eller har VAB eller vad det nu är. Självklart inser jag att sådant kan hända men det känns oerhört otryggt med tanke på att vi bara varit på en riktig kontroll. 

    Inte nog med att vi får en tredje BM, plats för besöket ändras också. Nu väntar alltså en andra mätning med en tredje BM som också kommer att vara dubbelbokad och stressad och lagom ointresserad (jag är ju egentligen inte hennes patient).

    Så nu vill jag byta! Finns det någon som kan rekommendera en BM norr om Göteborg. Då alltså inte Fröja... Har inget emot att betala om det inte är landstingsanslutet. Det är så lite pengar i sammanhanget, jag vill bara få vård jag är trygg med.

    Någon som kan tipsa?


    As for Sarai your wife, you are no longer to call her Sarai; her name will be Sarah.
Svar på tråden Bra MVC norr om Göteborg?